Min tid med klokken var over for litt tid tilbake, og jeg kjenner jeg kommer til å savne denne.
Det har vært mye snakk om størrelsen på klokken. Her må jeg si meg enig med de som syns den er perfekt. For det er den. Proporsjonene stemmer for min del. Den er ganske slank, så om klokken hadde fått en større diameter, tror jeg ikke den hadde gitt samme godfølelsen? Og så er den manuell! Jeg elsker manuelle klokker. Denne "seremonien" en gjennomfører hver dag, og kanskje oftere, gir meg varme og kjærlighet.
Kassen tror jeg kanskje jeg kunne tenkt meg noe mindre polert. Etter bare kort tids bruk av oss, ser jeg flere tegn til alderdom. Tror noen flere børsta flater ville hindret dette.
Kronen syns jeg kanskje blir litt kjedelig. Da den er så liten som den er, kunne den gjerne vært noe mer forseggjort? Den oppleves veldig sylindrisk og rett avkappet! Noe den faktisk er. Kunne med fordel fått litt "løk"-form.
Skiven kunne jeg gjerne tenkt meg en endring på. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker de oransje tallmarkørene "05, 10, 15 osv". Disse kunne jeg tenkt meg i samme farge som timemarkørene, evt. ikke til stede i det hele. Kun byttet ut med en større/bredere minuttmarkør. Viserne kan kanskje se noe puslete ut, men jeg har ikke hatt problem med å lese av tiden. Kontrasten er bra mellom disse og skiven. Jeg var veldig spent på lumen, da den virket noe svak i en svakt belyst stue. Til min store overraskelse er denne mer en nok i et mørk soverom. Så for oss småbarnsforeldre som springer oppe hele natta og skal overbevise barna om at de må legge seg igjen. Er dette en god kompanjong på nattbordet. Timemarkørene 12 strek 2 strek 4 osv har også lume.
Liten sekundviser og dato kl 6. Kunne gjerne tenkt meg at datoen var kl 3, siden det ikke er en "markant" timemarkør her.
Remmen har jeg nesten bare gode ord om. Med unntak av fargen på sømmen som skal matche tallmarkørene på skiva. Den er så myk så myk, at en kjenner nesten ikke at en har klokke på armen. Nydelig! Noen har vel nevnt tidligere at de syns den var for myk. Selv mener jeg det passer bra til en slik klokke som har lav egenvekt. Jeg likte den så godt at jeg tenkte ikke engang på å prøve klokken med en annen rem.
Håper jeg vinner denne!