Passaround 2012

Some more friends

Flere små gamle venner vil også hilse :)

nomos-2.jpg

Da overtok jeg klokken i går ettermiddag, men siden jeg måtte skru litt hyller og andre praktiske gjøremål i går kveld kom den ikke på armen før i dag.

Førsteinntrykket er positivt. Er vant til Exp 2, SMP 300 og Shark Diver, så klokken føles veldig lett og behagelig å gå med.
Pent og diskret design, og klokken gjør seg godt til skjorte og dress.
Så etter noen timer på armen syns jeg klokken er fin og behagelig. Og det er jo en god start.

Da ble Nomosen overlevert til nestemann på listen i går aftes.
For meg har den trigget behovet for et dressur, da jeg ikke har dette fra før. Det er jo mye mer elegant med et slikt type ur til dressen enn min Exp II. Dog må jeg si at designet nok ikke traff innertier hos meg, og at JLC nok blir min foretrukne leverandør av et ur i denne kategorien (en dag).

Alt i alt et flott og pent ur, men ikke det jeg hadde brukt ca 15k på er altså min konklusjon.

Også fikk jeg prøvd en smurf ved overlevering i går :)

Ja som Lyngutt er inne på - Nomosen er nå i mine hender. Den ligger foreløpig trygt og godt hjemme i esken sin.
Mulig jeg har mistet litt gangsynet, men en 38mm klokke av denne typen på armen min virket plutselig veldig, veldig liten. Til det punktet at min samboer spurte om jeg hadde på meg en klokke som egentlig var laget for menn.

Når det er sagt synes hun den var veldig fin, men hadde vel helst sett den på sin egen arm - hvor den forøvrig satt som et skudd.

Får forsøke å bli litt bedre kjent med denne ila uken. Det er absolutt en pen klokke som er forseggjort og ser bra ut til prisen, men mine ankepunkter rundt "rimelige" ur har ikke fått seg noen skudd for baugen enda.

Nå høres kanskje alt dette veldig negativt ut og det er det egentlig ikke da dette er en finfin klokke som man virkelig ikke ser over alt og som har et relativt tidløst og elegant design.

For forsøke å komme tilbake litt sterkere senere med mine opplevelser og hvordan jeg opplever denne klokken.

Gleder meg til det er min tur, klokken ser jo smashing ut, og det ser ut til at de fleste liker den så langt:)

Absolutt en flott klokke, misforstå meg rett :).

Det er dog en veldig liten klokke som nok passer best inn under en skjortekant i en dress tror jeg. Får se. Liker den egentlig veldig godt, men får ikke helt kjøpslysten. Blir dog ikke lei meg om jeg skulle vinne den på noe tidspunkt :D

Jeg tror jeg er i Australia når det er min uke! :( Noen som er litt seint på Oslo-lista som vil bytte? Eirik? Nudge nudge!

Absolutt en flott klokke, misforstå meg rett :).

Det er dog en veldig liten klokke som nok passer best inn under en skjortekant i en dress tror jeg. Får se. Liker den egentlig veldig godt, men får ikke helt kjøpslysten. Blir dog ikke lei meg om jeg skulle vinne den på noe tidspunkt :D

Du er jo blitt helt miljøskadet av APen dine, så det kan jeg ikke ta for god fisk :) Jeg tror Nomosen er helt perfekt, for meg i alle fall (derfor må jeg vinne den!)

Jeg husker at jeg fikk stor klokke-angst da jeg fikk 36mm exploreren min. Jeg kom over det, men ble aldri helt den samme igjen, så egentlig er min komfortsone justert ned fra <42mm til <40mm, men det kommer selvsagt litt an på klokketypen. Jeg kan lett ikle meg en Sinn U1 på 44mm.

Du er jo blitt helt miljøskadet av APen dine, så det kan jeg ikke ta for god fisk :) Jeg tror Nomosen er helt perfekt, for meg i alle fall (derfor må jeg vinne den!)

Jeg husker at jeg fikk stor klokke-angst da jeg fikk 36mm exploreren min. Jeg kom over det, men ble aldri helt den samme igjen, så egentlig er min komfortsone justert ned fra <42mm til <40mm, men det kommer selvsagt litt an på klokketypen. Jeg kan lett ikle meg en Sinn U1 på 44mm.

Hehe du skal ikke se bort i fra det. Men selv i forhold til en sub opplever jeg denne som ganske liten. Det er noe med den lave, enkle, runde kassen med lugs som stikker ut tror jeg.

Jeg tror jeg er i Australia når det er min uke! :( Noen som er litt seint på Oslo-lista som vil bytte? Eirik? Nudge nudge!

Hmm. Ser jo ut som overlevering er rundt 24. desember når du skal ha den, hvis ikke jeg har kikket feil. Jeg er i Oslo fram til 22. desember også blir jeg borte fram til 2. januar.
Jeg kunne godt hatt den i det tidsrommet, men hvis det er noen som er i Oslo rundt den tiden kanskje det passer bedre :)

Etter en effektiv overlevering fra Christian N er nå Nomosen ankommet mitt håndledd.

Førsteintrykk: liten, men meeeget lekker...

Lett, tynn, elegant, myk og fin rem, men jeg tror altså at 1,5-2 mm ekstra hadde vært prikken over i'en ift. størrelsen på mitt håndledd.

20121201_191135.jpg

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg i løpet av uken! :)

Liten oppsummering fra meg:

Utrolig fin klokke. Meget bra kvalitet / pris. Blir litt for liten for min del.

Etter nøye ettertanke kan jeg for så vidt kanskje se meg selv med en Nomos i boksen en gang. Meget pen klokke og jeg tror som boenna over her at denne, i 40mm, kan være en innertier.

Nå har klokken vært på armen sammenhengende i tre dager, og jeg må si jeg er veldig imponert... Dette er en fantastisk klokke og vinneren blir en heldig mann. Kommentaren fra overleveringsdagen står fortsatt ved lag, og jeg mener fortsatt at 1,5-2 mm ekstra hadde gjort klokken enda mer perfekt på mine sexylubne håndledd på 19 cm, men uansett er dette en flott sak...

Etter en rask titt på Nomos sin nettbutikk ser jeg at det er Club Automat (Datum), Zurich og Tangomat GMT som er på ca 40mm eller over... Tangomat GMT likte jeg ikke noe særlig. Zurich med brun skive syntes jeg er griselekker, men den er da altså ca dobbelt så dyr som vår passaroundklokke. Club Automat er kun et par tusenlapper dyrere, og vil være ett brennhett alternativ. Samme klokke, men med datovisning gir deg enda 1,5 mm for ca 4000,- ekstra (6000,- hvis du skal ha innsyn til urverket)...

Nomos var i mine øyne en perfekt passaroundklokke! Passe ukjent og utilgjengelig her oppe på berget, samtidig som man kan sjekke av nesten hver eneste boks med egenskaper en WIS setter pris på hos en produsent. Nok en gang stor takk til Krille som primus motor for initiativet!

Denne kommer til å være på armen de neste par dagene også, før jeg sender den videre til Adam! Skal forsøke å få tatt noen bilder til dere som venter i spenning...