Paris - Tips til hotell og restaurant?

Var innom Auguste på torsdag og spiste en helt fantastisk 6 retter. Den ligger ikke langt unna Eiffeltårnet og kan anbefales for de som vil prøve en av byens Michelin restauranter. Auguste : Useful information and the Michelin Guide review

Mitt andre tips er L'Ange 20
L'Ange 20 Restaurant, Paris

Veldig liten og intim restaurant, med veldig god bistromat. Denne lå rett ved der vi bodde og det var nok bare flaks at vi fikk bord.

Når det gjelder å komme seg rundt i Paris så er RATP sin app helt perfekt. Der kan du legge inn hvor du skal og den viser med kart hvor du skal gå og hvilke linjer du skal ta. Tok metro over alt da det gikk mye fortere enn å ta taxi. Vi kjøpte hver vår 5 dagers pass, da det var billigst. Toget fra flyplassen og inn koster 9,50 og det var null problem og finne fram.
 
Skal noen dager til Paris neste uke, så tar gjerne i mot tips til restauranter, butikker og utesteder :) Bor i niende arrondissement, så steder i relativ nærhet er naturligvis det greieste. Om det er noen steder jeg absolutt skal holde meg unna settes det nesten enda mer pris på å vite - fortsatt usikker på om jeg tør å reise med Speedyen.
 
Tuslet rundt med Sub da jeg var i Paris i fjor sommer. Ikke noe problem det. Dog hvis du skal vandre gatelangs midt på natta så kanskje la den dyreste klokka ligge på hotellet?

Jeg og kona var blant annet på Bistrotters. Anbefales på det sterkeste! Ellers synes jeg generelt det var bra mat i Paris om man styrer unna de åpenbare turiststedene blant annet ved Notre Dame
 
Tror en Sub er tryggere på armen enn alene på hotellrommet. Ingen grunn til at du skal være mere bekymret i Paris enn i en norsk by. Just my 2 cents

Fransk løksuppe eller en gyros i sjette kan være like trivelig som en fancy restaurant, men skal du slå på stortromma kan du forsøke å få bord i Eiffel.
 
Skal på biltur til Frankrike i sommer og har planer om et stopp i Paris. dvs å kjøre er vel bare for de gale eller tapre, så jeg vi stanser og bor i en by i nærheten. Ankommer en lørdag og drar videre mandag. Tar da tog/metro til byen. Noen som har erfaringer med byer/steder som ligger ca 30 minutter fra sentrale Paris.

Creteil? Orly?
 
Tror en Sub er tryggere på armen enn alene på hotellrommet. Ingen grunn til at du skal være mere bekymret i Paris enn i en norsk by. Just my 2 cents

Fransk løksuppe eller en gyros i sjette kan være like trivelig som en fancy restaurant, men skal du slå på stortromma kan du forsøke å få bord i Eiffel.

Paris er ingen Norsk by... Kriminaliteten er ikke det samme i hele tatt.
Jeg kjenner de drittplasser på nattetid og har selv opplevd en del der.
Linken under beskriver bra disse plasser:
http://petite-madame.tumblr.com/post/70091452247/im-trying-to-write-a-short-story-set-mostly-in
Og min anbefaling når man er på farten i toget/Tbanen på natten: Unngå den siste vognen.
 
Jeg og fruen tenker oss til Paris i starten av oktober, men trenger noen råd. Vi er studenter, så vil helst ha det så rimelig som mulig. Hvor burde vi bo (kom gjerne med tips til hotell), og hva burde vi få med oss?
 
Disse leilighetene http://www.leilighetiparis.com kan absolutt anbefales. De er rimelige og har en fantastisk utsikt over hele Paris fra egen balkong:) Eieren, som er norsk, kan også ordne transport til/fra flyplassen med privatsjåfør til samme pris som drosjene.

Dette er en perle, men ikke si det til noen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Takk for tips, @Utinaturen. Får se hva valget faller på. Flybilletter er i hvert fall i boks.
Hva med forslag til restauranter, ting å oppleve/se? Gjerne tips til skjulte skatter, som ikke er typiske turistfeller. ;)
 
Sparker liv i denne tråden igjen; noen som har gode anbefalinger til restauranter fra nyere tid?

Jeg hadde egentlig planlagt et måltid hos Hélène Darroze for feiring av min fødselsdag, da jeg har vært strålende fornøyd på Connaught i London, men har blitt fortalt at restauranten i Paris er overpriset og at man får bedre valuta for pengene andre steder. Noen synspunkter rundt dette?

Med den svake kronen, koster det virkelig å være kar for tiden, så med totalt 3 middager, hvorav én finere, tenker jeg at resten kan ligge sub 150EUR per person. Reisefølget og undertegnete er enkle mennesker som verdsetter kvalitet på Foie Gras'en, biffen og fransk husvin!

Følgende er et longshot, men har fått hekta på asian-fusion i den senere tid, hvor det gjerne fusjoneres med fransk mat, så hvis noen har et godt tips her ville jeg blitt sjeleglad!

Alle svar mottas med takk!
 
Sparker liv i denne tråden igjen; noen som har gode anbefalinger til restauranter fra nyere tid?

Jeg hadde egentlig planlagt et måltid hos Hélène Darroze for feiring av min fødselsdag, da jeg har vært strålende fornøyd på Connaught i London, men har blitt fortalt at restauranten i Paris er overpriset og at man får bedre valuta for pengene andre steder. Noen synspunkter rundt dette?

Med den svake kronen, koster det virkelig å være kar for tiden, så med totalt 3 middager, hvorav én finere, tenker jeg at resten kan ligge sub 150EUR per person. Reisefølget og undertegnete er enkle mennesker som verdsetter kvalitet på Foie Gras'en, biffen og fransk husvin!

Følgende er et longshot, men har fått hekta på asian-fusion i den senere tid, hvor det gjerne fusjoneres med fransk mat, så hvis noen har et godt tips her ville jeg blitt sjeleglad!

Alle svar mottas med takk!

Vet ikke om du har lest mine poster om turen jeg og Madamen hadde til Paris sist sommer @thomask Men her finner du kanskje noe inspirasjon: http://www.tidssonen.no/forum/threads/høstdepresjon.26522/page-27
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: thomask
For pasta eller pizza kan jeg anbefale dette stedet.
http://www.gambino-restaurant.fr/#_=_

Ellers liker jeg godt å bo midt i sentrum av Paris med gangavstand til de fleste severdigheter.
Hvor som helst i nærheten av L'ouvre er ok. Lommeboken bestemmer.

Edit: Glemte denne kule vinbaren. Bør prøves.:)
http://www.reddparis.com/#_=_


Tusen takk for tips! Blir vel som å banne i kirken, men hadde faktisk ikke vært så alt for ille å spise litt god italiensk mat (selv om man er i Frankrike)! :)

Vi fikk en god Black-Friday-deal, aldri vært med på det før, så spennende å se om Hôtel Icône lever opp til forventningene :)

Kule vinbarer prøves med glede! Noen spesielle vinområder de skiller seg ut på, eller en bestemt vin man bare drikke når man er der?
 
@thomask
Bare følg anbefalingene til vertskapet på Redd.:) De har skikkelig god mikrobryggeriøl der også.
I det samme nabolaget ligger det en masse ok kafeer og barer, så dere skulle ikke ha noen problemer med å finne noe som faller i smak.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask
Hei Folkens,

Skal på blåtur til Paris med en guttegjeng i starten av April. Planen var egentlig fotballkamp på lørdag, men denne ble i går flyttet til sen søndag (typisk). Er det noen som kan komme med noen gode anbefalinger om noe annet kult man kan gjøre i stedenfor dette? Trenger også ett tips til spisested på lørdagen, som kan være hippt blant den litt yngre garden :)

Reiseplanen er som følger:
- Vi skal se den sørlige delen av Parris, det er tid for aktivitet: Notre-Dame, Triumfbuen, lovre, chams-Elysees (100% turist)

- Lunsj 15:00: Le Comptoir, skal være en anbefaling av Hellstrøm (Her må vi møte opp, og satse på det er ledig bord) Om ikke dette går, tar vi: Derrière (Skal være ett hipt sted)

- Vi skal se den sørlige delen av Pærra, det er tid for aktivitet: Notre-Dame, Triumfbuen, lovre, chams-Elysees (100% turist)

- Middag 21:30: Le Train Bleu

- Utested-bar: NUITS FAUVES (Ligger i nærheten av middagsted)

Lørdag:
- Frokost

- Aktivitet/Severdighet: Eiffeltårnet & område rundt.

- Lunsj 14:00: Brasserie Flo

- Valgfri aktivitet – shopping og sjampagne, bar e.l.

- Middag: ????

- Utested – bar: T7 (Ligger ikke langt fra hotellet)

Søndag:
- Frokost

- Aktivitet/severdighet: Sacre-Cæur (Dagstur)

- Lunsj: Her finner vi ett sted i område vi er (TripAdvisor er vår guide)

- Valgfri lekeaktivitet, her finner vi ut av folk har lyst til og tar det som det kommer.

- Middag: Samme her, vi samarbeider med å finne sted. Tips kan være: Ristorante Al Caratello (italiensk)

- Hjemmereise 21:30

Takk for eventuelle tips :)