Panerai med lenke

Medlem
17. aug. 2011
Innlegg
2
Vurderer å kjøpen en Pamerai. Har falt fullstendig for det flotte designet av både skive og urkasse. Prøvde en Pam 328 i dag. Klokken virket større/tyngre på armen enn Pam 312 med skinnrem. Mener at urene skal være like. Er det kun lenken som skaper denne følelsen?
 
Lenkene er dyre, men de er jo priset til en konkurransedyktig penge.

Litt usikker på hva du mener, men lenkene er egentlig bare grisedyre;) Nå er de riktignok ikke så galt priset hvis man kjøper klokke med lenke (f.eks 328). Mener jeg fikk en pris på rundt 18k hos Bjerke når jeg kjøpte lenke til en PAM. Det er for mye når de fantastiske lenkene til AP koster det samme...
 
At de skal ha 18` for en lenke er jo sykt når prisforskjellen på 312 og 328 er 600 Euro.
 
Aiai.. Koster lenka så mye? Trodde den kosta 12-13k. Men lenker er dyre om du kjøper den seperat. Den nye Oyster lenka til Sub c, lenka til Fiftyen og IWC Ing. Alle disse er ganske dyre seperat.
 
12-13k er også helt sykt. Jeg er utdannet finmekaniker og vet hva det ligger i å lage en slik lenke. Det er ikke arbeid for 12-13k. Hvertfall ikke om man snakker en serie på 200`-300`lenker i året.

Ikke at vi på noen måte her skal komme inn på hva den reelle verdien til en klokke er. Vi er syke i hodet alle mann, men vi trenger ikke få det svart på hvitt.
 
Skal ikke være helt bombastisk på prisen her. Mulig jeg husker feil, men jeg husker jeg synes det var uforskammet dyrt... Og det var ikke Bjerke sin feil.
 
En siste kommentar fra meg er at den nye lenken dessverre på langt nær like "kul" som den forrige.
At bøylen over kronen "gikk i gjen" i utformingen av leddene, var det som gjorde den helst spesiell. IMHO ;)

Den forrige lenken:
PAMlenke.jpg
 
12-13k er også helt sykt. Jeg er utdannet finmekaniker og vet hva det ligger i å lage en slik lenke. Det er ikke arbeid for 12-13k. Hvertfall ikke om man snakker en serie på 200`-300`lenker i året.

Ikke at vi på noen måte her skal komme inn på hva den reelle verdien til en klokke er. Vi er syke i hodet alle mann, men vi trenger ikke få det svart på hvitt.

Vi kan rett og slett ikke tenke rasjonelt i denne lidenskapen :razz:

Men se på hva silikonremmen til BP FF koster hos forhandler, da vil du få sjokk!! Du får riktignok med deg to skrujern og en kasse i plastikk til montering/demontering, men allikevel...
 
Takk for informasjon. Skal man en eller annen gang ha lenke, bør man nok velge en 328 som utgangspunkt. Tror jeg sikter videre på en 312 .......