Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Det var litt av en film, ja. Kult med en litt annen vri på det hele. Men, det er bare å anskaffe Panerai altså, du vil ikke angre;)
Stadig innom Bjerke og drømmer meg bort...! Håper det ikke blir alt for lenge til før jeg kan få en Panerai på armen...! Fortsatt står en Pam1028 øverst på ønskelisten.:love:
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Egiziano Piccolo 662 har en kameleon-skive som skifter fra lys brun til nesten sort avhengig av lyset. Er veldig fornøyd med denne klokka.
630C745B-714E-4DC8-8EDA-9C1DB67344B5.jpeg
 
Ja hvorfor i helvete de ikke bare kan lage en historic collection og koble versjonene riktig en gang for alle. Faen, de kan jo bare kjøpe oversikten til Jose så har de noe å gjøre de neste 15 årene........ isteden er er hvert år 10 nye spesialmodeller ingen bryr seg om eller vil ha (de er jo uansett priset så latterlig at hvis du mot formodning skulle kjøpe en for å legge ut bilder på klokkeriet vil du bare oppnå å vise for alle at du har altfor mye penger og null peiling på Panerai.....).
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
En ting er at de er kreative i historieskrivingen, det er det mange produsenter som er. Men de reagerer jo helt merkelig i denne saken. Hvorfor fortsetter de å poste fake klokker? Og hvem er det som prøver å stenge kontoen hans?
En annen morsom ting er jo at klokkene er tydeligvis så lett å lage superklone av at de ikke ser forskjellen selv engang :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Ny CEO var ikke positivt for oss som har sansen for historikken, enig med @Gluke at det hadde vært flott om de holdt seg til historiske modeller- og utvikling. Det er dessverre et sørgelig faktum at firmaet må tjene penger og ikke bare ha fokus på oss nerder. Det er også fort gjort å se seg blind på de som promoterer høylytt - enhver sak har alltid minst 2 parter som må vurderes.
 
Penger må og skal tjenes. Men så er det måten man får det til på. Med særpreget Panerai har, så er det litt elsk og hat, og selv om klokkene blir både mindre og lavere, så er utseendet særs gjenkjennelig. Spesielt Luminor, 1950 og Radiomir. 1940 får meg på Rolextanker, men det er muligens bare meg. Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke er mulig å fri til begge leirer i litt større grad enn i dag. Tech i alle mulige former er for meg et svar på et spørsmål som ingen har stilt. Hvor kom de fra? Hvem skal man trigge? Vippe over fra et annet merke? Jeg klarer ikke helt å se det, og etter flere varsler om materialbrudd under det som vel må kunne kalles lett belastning blir det enda mindre forståelig. Den ideelle modellpaletten sett under ett har jeg ikke helt klart for meg, men litt mindre å forholde seg til, og kanskje ikke putte 9010 inn absolutt over alt? Kjør debatt:)
 
Ja hvorfor i helvete de ikke bare kan lage en historic collection og koble versjonene riktig en gang for alle. Faen, de kan jo bare kjøpe oversikten til Jose så har de noe å gjøre de neste 15 årene........ isteden er er hvert år 10 nye spesialmodeller ingen bryr seg om eller vil ha (de er jo uansett priset så latterlig at hvis du mot formodning skulle kjøpe en for å legge ut bilder på klokkeriet vil du bare oppnå å vise for alle at du har altfor mye penger og null peiling på Panerai.....).
YES! En korrekt historic collection basert på oversikten til Jose, så er mitt klokkebudsjett disponert de kommende årene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gluke