Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Hmm, dette var jo virkelig noe annerledes! Destro med egghvit skive og nesten gule tall? Liker viserne og P.3000-verket, ellers ikke helt overbevist;)
Jeg er også litt usikker, men synes den er langt bedre enn mye av det andre som har kommet fra Panerai den siste tiden. Men de må jo variere og ha noe for enhver smak.
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Hmm, dette var jo virkelig noe annerledes! Destro med egghvit skive og nesten gule tall? Liker viserne og P.3000-verket, ellers ikke helt overbevist;)

Destro er jo generelt mindre populære så jeg sjønner ikke helt vitsen med de modellene...... Kan de ikke bare få ut fingern å lage 8 day Fiddy i steden?
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften og urtid
Litt overoptimistisk prising.
Skjønner ikke at enkelte tror at Norge er et særskilt marked i forhold til priser på Chrono24.
Nei, markedet i Norge er ikke +25% i forhold til verden ellers.
Siden det er meg og min annonse som diskuteres, tar jeg meg friheten å kommentere selv.

Det er da heller ikke internasjonal pris + 25% jeg ber om. Jeg kommenterer bare prisen på Chrono24 som et referansepunkt for hva det koster å anskaffe samme klokke på det internasjonale markedet i dag. Det tenker jeg er fair å opplyse om (og strengt tatt ganske vanlig, så vidt jeg har registrert).

Jeg synes det er kjempevanskelig å sette en fornuftig pris på en modell som, så vidt jeg har registrert, svært sjeldent er for salg her til lands. Det hjelper ikke at jeg selv har falt litt av klokkekarusellen og bare glimtvis observerer den syke syke utviklingen i markedet de siste årene. Etterspørselen etter en del modeller er jo helt vill, uten at jeg har noen grunnlag for å si om dette også gjelder for Panerai. Det kan godt tenkes at du har rett, at min prisantyding er i det høye sjiktet. Samtidig er det noe med å ha et fornuftig utgangspunkt i møte med prutekulturen på finn. I en annonse på TS vil prisen legges noe lavere. Det ligger forøvrig i planen å legge den ut her - jeg må bare få ut den berømte fingern.

Foretrekker interessenter og evt. andre tar videre prisdiskusjon med meg direkte på PM :)

Mvh sovende medlem
 
Redigert:
Siden det er meg og min annonse som diskuteres, tar jeg meg friheten å kommentere selv.

Det er da heller ikke internasjonal pris + 25% jeg ber om. Jeg kommenterer bare prisen på Chrono24 som et referansepunkt for hva det koster å anskaffe samme klokke på det internasjonale markedet i dag. Det tenker jeg er fair å opplyse om (og strengt tatt ganske vanlig, så vidt jeg har registrert).

Jeg synes det er kjempevanskelig å sette en fornuftig pris på en modell som, så vidt jeg har registrert, svært sjeldent er for salg her til lands. Det hjelper ikke at jeg selv har falt litt av klokkekarusellen og bare glimtvis observerer den syke syke utviklingen i markedet de siste årene. Etterspørselen etter en del modeller er jo helt vill, uten at jeg har noen grunnlag for å si om dette også gjelder for Panerai. Det kan godt tenkes at du har rett, at min prisantyding er i det høye sjiktet. Samtidig er det noe med å ha et fornuftig utgangspunkt i møte med prutekulturen på finn. I en annonse på TS vil prisen legges noe lavere. Det ligger forøvrig i planen å legge den ut her - jeg må bare få ut den berømte fingern.

Foretrekker interessenter og evt. andre tar videre prisdiskusjon med meg direkte på PM :)

Mvh sovende medlem
LOL

Mvh enda et sovende medlem
 
Som vanlig en god artikkel fra Perezcope. Selvsagt er det enkelte poenger hvor han antar «det verste», men mange poenger er godt belyste og føyer seg i rekken av i beste fall en «ullen» markedsstrategi fra Panerai. Uansett spesielt og jeg ville trodd Phillips var mer kritiske til objektene, dersom det er tvil rundt historiene etc.
 
@perezcope om Stalloneklokka som nylig ble solgt av Phillips.

First of all, Stallone’s story of how he got into Panerai is a complete fabrication. It is this kind of made-up stories that make Panerai a laughing stock in the horological world.
https://perezcope.com/2020/12/23/the-stallone-panerai-logo-story-debunked/
En advarsel til svorne Paneristi;
Unngå dypdykk i den informasjon som publiseres på https://perezcope.com/ og i hvertfall ikke gå til innkjøp av http://www.paneraibook.com/ og les denne grundig.
For å beholde Paneristi gleden må informasjon fra disse kilder kun absorberes overflatisk og i mindre doser.
 
En advarsel til svorne Paneristi;
Unngå dypdykk i den informasjon som publiseres på https://perezcope.com/ og i hvertfall ikke gå til innkjøp av http://www.paneraibook.com/ og les denne grundig.
For å beholde Paneristi gleden må informasjon fra disse kilder kun absorberes overflatisk og i mindre doser.

Er det no Paneristi igjen da? Det begynner å bli lenge siden 2010 nå........ å være Paneristi nå er vel litt som å være Petter Northug fan.....
 
Er det no Paneristi igjen da? Det begynner å bli lenge siden 2010 nå........ å være Paneristi nå er vel litt som å være Petter Northug fan.....
Som @Jørgen skriver i denne artikkel;
«Et siste spark går til Panerai og deres elendige håndtering av eget entusiastmiljø (som har påpekt mengden av falske klokker de har postet på sine offisielle kontoer) og det som virker å være et isfjell av «kreativ» (les: nært løgnaktig) markedsføring og historiefortelling.»
Eller som Raga synger;
....»Og jeg som var Så sterk i troen»

Trist, bare trist:cry:
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Enig med @Hvermansen
De har lager mye rart, men jaggu har dem mye lekkert også! Er ikke alle som kjøper Panerai bare pga historien. Men fordi vi faktisk liker dem.

20201127_180401.jpg