Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Dere som sier tresøttito..
Min tanke, og mening med innlegget, var ikke spesifikt for denne modellen,372, men generelt.

Dere sier en-tolv om 112 feks?
To-trettitre om 233?
 
Dere som sier tresøttito..
Min tanke, og mening med innlegget, var ikke spesifikt for denne modellen,372, men generelt.

Dere sier en-tolv om 112 feks?
To-trettitre om 233?
112 - hundreogtolv
233 - totrettitre
1312 - trettentolv

Det kommer litt an på hva som triller lettest av tungen for min del. For øvrig et herlig nerdete tema :D
 
Ja det er få andre plasser jeg kunne diskutert dette :mrgreen:
På 3-siffer modeller sier jeg tall-tall-tall. Feks en-en-to.

Men, du kom med 4-siffer modell, den har jeg ikke tenkt så mye på! Jeg tror jeg det ville dratt samme variant som deg tretten-tolv, 1312...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Smått fantastisk at den 682`en får ligge så lenge på kjøp og salg sidene.
Enig! Har kjempelyst på den, men har ikke penger. Den heter foresten seks åttito.

—————
På tide med et bilde i denne tråden!

F9669DF5-7839-4461-9640-ED5D1A4A1F51.jpeg
 

Vedlegg

  • 07E7C289-C9D6-40DC-B4B8-B263272B6305.jpeg
    07E7C289-C9D6-40DC-B4B8-B263272B6305.jpeg
    148,1 KB · Visninger: 0
Det MÅ finnes noen generelle regler for dette! Vi kan ikke ha fullstendig anarki her.
Tenk om noen skulle finne på å si at de hadde en BMW trehundreogtjue....eller at jeg var født i ettusennihundreogsøttifire.

Noen må finne ut av hvordan reglene for uttale av modellnummer skal foregå:eek:

Er det forresten noen logikk i modellnumrene til Panerai, er det slik at 3 tallet peker på en egenskap som felles for alle i 3-serie og tilsvarende for 4-serien? Hvis det er det så MÅ man jo si tre søttito. Er det ingen logikk så får man heller velge;)
 
For bmw så indikerer jo første tallet modellserie og to siste motoralternativ . Så her er det vel naturlig med trykk på første tallet . Og so blir det sjølvsagt TREtjuefem, eller 3femåtjue
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban