Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

En drøy uke fra bestilling til den lå i kassa, virket uvant og litt "tjukk" på armen, var også litt usikker på Poseidon spenne størrelsen, etter en time på armen "satt" den, remmen ble mykere og jeg likte den store polerte spennen mer og mer, klokken tåler den. Full klaff etter min smak med fargen dark olive til fargen på visere og markører (tall), ble på en måte mindre streng og mer casual, utrolig hvordan PAM skifter total personlighet ved et rembytte tiltross for at kassen er veldig w

En flott combo! Smør gjerne et tynt lag m/ noe lærfett m/honning..inn- og utside og langs kantene. Jeg gjør dette ALLTID og remmene holder seg pene lengre og de blir mykere og dermed behageligere på.

En flott combo! Smør gjerne et tynt lag m/ noe lærfett m/honning..inn- og utside og langs kantene. Jeg gjør dette ALLTID og remmene holder seg pene lengre og de blir mykere og dermed behageligere på.

Brio - er dette noe du typisk finner i enhver skobutikk eller heller i en friluftsbutikk?
Jeg er ikke aller verst handy med lær, hadde en uheldig episode med mokkasko og noe voks - det ble i hvert fall klissete og permanent mørkbrunt

Nytt bekjentskap,- for de rem-interesserte

Jeg har hatt gleden av å motta noen remmer fra Taiwan, Wotancraft Atelier
Spennende design, god kvalitet og finish og rask leveranse.
Anbefales!

Fra Tyskland har jeg mottatt et par remmer og noen spesielle spenner, fra Maddog.
Ta en titt på Willkommen auf der Startseite

Bl.a leverer han stålspenner som du kan få laser-graveret bokstaver/tall på.

Spenne med mine initialer:

6B078BA8-5A6E-4AEF-8EA2-0EE068D4C5A2-40909-000004D24A215C94.jpg

1476081A-C5D3-46F4-9BC7-F81AEC2A3BD8-40909-000004D252F23BD9.jpg

Er det noen som har erfaring med remmer fra strap culture? Er kvaliteten på disse i toppsjiktet?

Og Heroic18? Har noen prøvd de?

Jeg har forresten bestilt 2 remmer fra Toshi. Jeg skal møte han i London når jeg er der på jobb om 2 uker for å ta en øl og overlevering av remmene. Blir gøy!

Redigert:
Er det noen som har erfaring med remmer fra strap culture? Er kvaliteten på disse i toppsjiktet?

Og Heroic18? Har noen prøvd de?

Jeg har forresten bestilt 2 remmer fra Toshi. Jeg skal møte han i London når jeg er der på jobb om 2 uker for å ta en øl og overlevering av remmene. Blir gøy!

Jeg venter i spenning på skinnrem fra London og Toshi selv, skal være klar i siste halvdel av januar:

Teak leather
Light brown stitching
22mm wide
125/75 long
polished thumbnail buckle (spring bar)

Sendte de en mail i går og har fortsatt ikke fått noe svar :confused:
Har ikke bestilt fra Strapcode, men når jeg bestilte noen zulureimer fra Singapore - sto det akkurat det samme hos Posten i 7-8 dager - før jeg fikk hentelapp..

Hvis det er sendt rekommandert så tror jeg ikke du får noe mer info før den kommer?

OEM = Original Equipment Manufacturer

Forsøkte du å Google / Wikipedia :confused:

Takk!

Faktisk, ja (ikke w, men g), men fikk bare masse OEM-remer, såpass at jeg skjønte hva det innebar, men ikke forklaring på selve TBF-en:p Også trodde jeg det var en spesifkt PAM-benevnelse, så falt meg ikke inn å google definition OEM, som jeg ser gir mange gode svar:)

Redigert: