Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Her var det mye lekkert å se på for en nybegynner som meg.

Er det mulig å bestille orginale skinnremmer direkte fra Panerai, hvis ja hvordan gjør man dette, og hvordan er prisnivået og utvalget til Bjerke?
Jeg hadde planer om å få med meg en ekstra skinnremm når jeg kjøpte min i utlandet nylig, men de hadde ikke igjen annet enn ekstra lang sort rem.
 
Her var det mye lekkert å se på for en nybegynner som meg.

Er det mulig å bestille orginale skinnremmer direkte fra Panerai, hvis ja hvordan gjør man dette, og hvordan er prisnivået og utvalget til Bjerke?
Jeg hadde planer om å få med meg en ekstra skinnremm når jeg kjøpte min i utlandet nylig, men de hadde ikke igjen annet enn ekstra lang sort rem.

Utvalget hos AD'ene på OEM Panerai remmer kan variere, som oftest er det svært dårlig... :( Prisnivået på en OEM rem er høyt.- gjerne fra ca kr 2K og oppover. (Spennen kommer i tillegg.)

Tenker de fleste av oss bestiller "skreddersydde" remmer (og spenner) fra ulike andre produsenter, som forøvrig er bønnhørlig nevnte i tråden her.

Lykke til!
 
Er det noen som har bestil fra Ted Su Fine Straps?

Syntes reime "vesken" var veldig pen (føler jeg trenger en slik veske for å oppbevare fremtidige reimer, noen tips?) samtidig som de har et utvalg av pene reimer som kan custom lages. :)
 
Er det noen som har bestil fra Ted Su Fine Straps?

Syntes reime "vesken" var veldig pen (føler jeg trenger en slik veske for å oppbevare fremtidige reimer, noen tips?) samtidig som de har et utvalg av pene reimer som kan custom lages. :)

Ted Su lager mye bra, men koster noe.

Greg Stevens og Zeugma er dem jeg har brukt mest.

Som ellers er jo smak og behag ytterst forskjellig, derfor prøv deg fram....Det jeg liker er ikke sikkert du vil like...
Vær nøye med målene og finn "din" spenne blant mange forskjellige.

Personlig anbefaler jeg enten preget eller upreget kalv, og krokodille.

Lykke til! :D
 
Personlig anbefaler jeg enten preget eller upreget kalv, og krokodille.

Lykke til! :D

Er helt utrolig hvordan en reim kan forandre klokkens utseende totalt. Det gjør Paneraiene så levende og så fleksible. Passer til alt.

Jeg er nå på jakt etter en upreget kalv reim, jeg tenker at det hadde vært kult med en brun reim med sorte sting. Hva tror dere og hvor kan jeg custom bestille dette?
 
Heroic18 blir 4 år och har en deal på WUS,
FS : Heroic18 4th Anniversary with 24x24mm Heritage1950 Series

På varje köp över $100 följer en 24mm vintage skinn-NATO med.
Hade tänkt satsa på den själv men har bara ur med 20/22mm band :(

Da har jeg bestilt en ny rem og skal ha fått med en skinn-NATO.
"Desverre" er det bare tilgjengelig brushed eller PVD buckle og ikke titan, så det blir spennende å se hvordan dette blir på min PAM 0177.
Noen andre som har slått til på tilbudet?
 
Gift strap

Da har jeg bestilt en ny rem og skal ha fått med en skinn-NATO.
"Desverre" er det bare tilgjengelig brushed eller PVD buckle og ikke titan, så det blir spennende å se hvordan dette blir på min PAM 0177.
Noen andre som har slått til på tilbudet?

Jepp !
Bestilte imorges en Dark Olive Strap med polished poseidon buckle til min PAM 359,
venter spent:cool:
 
Birthday Nato

Jepp !
Bestilte imorges en Dark Olive Strap med polished poseidon buckle til min PAM 359,
venter spent:cool:

"Glemte" å oppgi koden for å få Nato,n på kjøpet, mailet Donald etterpå -- ikke noe problem, ettersender separat, kjempeservice.
 
6dbd8635-278e-078f.jpg
6dbd8635-2797-dd2d.jpg
6dbd8635-27a1-b6a1.jpg
6dbd8635-27ab-ba1a.jpg

Da har jeg vært på posten og hentet en pakke fra Heroic og her ser dere jubileums strappen.
Hot or not? Jeg er ikke sikker...


Jeg er nå sikker på at jeg ikke liker denne og har lagt den ut for salg:
http://www.tidssonen.no/forum/f34/fsot-ny-skinn-nato-rem-fra-heroic-13412/
 
PAM og Heroic18

En drøy uke fra bestilling til den lå i kassa, virket uvant og litt "tjukk" på armen, var også litt usikker på Poseidon spenne størrelsen, etter en time på armen "satt" den, remmen ble mykere og jeg likte den store polerte spennen mer og mer, klokken tåler den. Full klaff etter min smak med fargen dark olive til fargen på visere og markører (tall), ble på en måte mindre streng og mer casual, utrolig hvordan PAM skifter total personlighet ved et rembytte tiltross for at kassen er veldig dominerende.

P81225861024x577.jpg

P81225851024x577.jpg

P81225841024x577.jpg

P81225811024x577.jpg

P81225801024x577.jpg

P81225791024x577.jpg
 
En drøy uke fra bestilling til den lå i kassa, virket uvant og litt "tjukk" på armen, var også litt usikker på Poseidon spenne størrelsen, etter en time på armen "satt" den, remmen ble mykere og jeg likte den store polerte spennen mer og mer, klokken tåler den. Full klaff etter min smak med fargen dark olive til fargen på visere og markører (tall), ble på en måte mindre streng og mer casual, utrolig hvordan PAM skifter total personlighet ved et rembytte tiltross for at kassen er veldig w

En flott combo! Smør gjerne et tynt lag m/ noe lærfett m/honning..inn- og utside og langs kantene. Jeg gjør dette ALLTID og remmene holder seg pene lengre og de blir mykere og dermed behageligere på.
 
En flott combo! Smør gjerne et tynt lag m/ noe lærfett m/honning..inn- og utside og langs kantene. Jeg gjør dette ALLTID og remmene holder seg pene lengre og de blir mykere og dermed behageligere på.

Brio - er dette noe du typisk finner i enhver skobutikk eller heller i en friluftsbutikk?
Jeg er ikke aller verst handy med lær, hadde en uheldig episode med mokkasko og noe voks - det ble i hvert fall klissete og permanent mørkbrunt