På med sommerhjula.

Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
1.170
Sted
Øst
I dag blei det hjulskift på sommerbilen og jomfru turen ble tatt. Og det var DEILIG :D

Etter mange måneder i vinterlagring knakk jeg i dag, lysten ble for stor og veiene "tørre" nok. Etter og ha kjørt en gammel sliter i hele vintern var det som og sette seg inn i en racerbil. Møter vår og sommer med et smil om munnen :D Ha en fortsatt god dag a folkens.
 
Ja det stemmer flyback :D Morsom liten "frisørcab". Blei dårlig med bilder, men det kan jeg ordne senere. Elsker Vår´n.
 
Her kommer det litt bilder fra i dag. AMATØR FOTOGRAF :eek:

IMG_0480_zpsbc6fc696.jpg


IMG_0471_zpsc3406dac.jpg


IMG_0470_zps57499a32.jpg


IMG_0474_zpsb5746e0d.jpg
 
Nice one, Ap1 ( med password carbon innsug og greier ) :) Jobber du på verksted MINUTE_REPEATER?
 
Hehehe, skjønner godt hva du mener. Vil jo ikke si at den går dårlig på lavere turtall, men jeg skjønner at folk monterer presse eller snurre på den for og få utbytte av lavere turtall også. Med en VAFC (vtech controller) så kan man justere slik at den slår inn tidligere på vtech. Men som sagt snurre eller presse er genialt på de bilene. :D


Edit: Er jo ganske imponerende når man kjører den som det er "stjålet" til og være en NA 2 liter. =)
 
Redigert:
Enig! F20c motoren satt jo verdensrekord i antall hk pr liter motorvolum i klassen uten overlading når den ble introdusert.
Holdbarheten er det heller ikke noe og si på:cool:
 
Honda merkeverksted:eek:


Du veit vel ikke hva service prisene ligger på for S2000? ( 45000 km ) Svaret jeg får fra Stenshagen Lillestrøm er at det vet de ikke før de har gått over bilen. Men vil gjerne ha en ca pris ihvertfall før jeg leverer den inn. Regner med alt fra 3500-7000+.
 
45000km? Trodde disse gikk på 20000km intervaller? Jeg kan sjekke det opp imorgen:)


Mulig det er 20000 intervaller, skal sjekke i boka etterpå. Den har gått rundt 43-44. Det ikke det at jeg tror den trenger service, det er mer for og bare ha gjort det. Peace of mind. :) Oljer og luftfilter er byttet nylig. Dvs, grikasse og diff olje ble byttet høst i fjor og motorolje blir byttet snarlig. De rette tennplugger har jeg liggende. Hadde vært vært kjempe fint om du kunne sjekket det opp, er jo ikke hver dag man kommer over en som jobber med Honda. :)
 
Apropos Honda, en bekjent i bygda har arbeidet som mekaniker på Honda i sikkert 30 år, totalt Honda fan.

Konas bil, en BMW, ble innkalt til en sjekk på batterikabelen hos en lokal Honda/BMW forhandler. Da jeg hentet bilen kom min bekjent med den fra verkstedet og jeg sa: Jøss, skrur du BMW også? Ja, (kom det tørt, men seriøst fra ham) vi har så lite å gjøre hos oss at vi trør stadig til og hjelper BMW, de har mere å gjøre enn oss.

Han sa det ikke i humor og har sikkert rett, men jeg måtte le når jeg kjørte derfra :D