På 91,44 meters dyp..

Thomas84

Støttemedlem
Medlem
14. aug. 2012
Innlegg
2.935
Sted
Rælingen
Hei,

Lenge siden jeg har skrevet en unboxing-tråd nå, men denne synes jeg virkelig fortjener litt oppmerksomhet.

Jeg blir veldig overrasket om det finnes flere av denne i landet. Noen lignende finnes, men trolig ingen identisk.

De gangene jeg er i vannet, er det nok mest plasking i overflaten, eller kanskje litt snorkling. Uansett kan jeg ikke rettferdiggjøre hvorfor jeg skal ha en skikkelig dykkerklokke, annet enn at det er klokkekategorien jeg liker best.

At disse maskineriene er robuste, både med tanke på bruksslitasje og vanntetthet gir meg en betryggende følelse. And that's the way the cookie crumles:)

Etter noen år med diverse Rolex, Panerai, Tudor og diverse andre flørter, ville jeg prøve noe annet.

Da Bjerke i fjor ble AD for Blancpain åpnet det seg en ny verden. Jeg fikk opp øynene for noe nytt, et noe ukjent merke her i nord.

Flott design, rik og lang historie, robuste, nøyaktige urverk med lang gangreserve og superb finish, alle disse punktene tiltrekker meg.

Blancpain Fifty Fathoms har vært i bakhodet mitt i noen år, men da jeg fikk se den med blå skive var jeg solgt.

Turen gikk til AD ved juletider 2015, depositum ble betalt, og klokken bestilt. Det varte og rakk, men ventetiden var ukjent fra fabrikk.

Påfølgende sommer impulskjøpte jeg en Bathyscaphe som ventepølse. Denne overrasket meg stort, og den overgikk alle mine forventninger. Med en skive som kan ta pusten fra de fleste, og et urverk som de fleste kan misunne, var det kjedelig å la den gå for å realisere drømmen.

Drømmen dukket opp ved en tilfeldighet i romjulen. En utenlandsk AD kun en kort flytur unna hadde en inne, og deres service var upåklagelig. Dessverre strakk i ikke tiden til å reise avgårde selv. Heldigvis har jeg en klokkeinteressert venn i samme by, som skulle til Norge rett over nyttår. Fra idé til kjøp tok kun noen minutter, og ventetiden kunne på ny starte.

En snau uke senere sitter jeg endelig med denne på armen. Takk for titten:)

Følg med i Blancpain-tråden i tiden fremover for review og flere bilder!

IMG_4675.JPG
IMG_4678.JPG
IMG_4679.JPG
IMG_4681.JPG
IMG_4686.JPG
IMG_4688.JPG
IMG_4695.JPG
 
Herregud jeg elsker deg!

Har ikke du en Bathyscape også? Begge favoritter her når nyurfantasier slår til.
Jeg hadde, helt til denne dukket opp. Da måtte den dessverre ut for å "funde" denne. Heldigvis er det ganske enkelt å oppdrive en Bathyscaphe igjen:)
 
Fantastisk klokke, som kler armen din godt!
Gleder meg til å se nærmere på denne ved anledning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Gratulerer så mye.:)
Her er bortimot alt perfekt.
Formen på viserne, tallene på skiven og selvsagt fargen.
Vakkert!
Den har jo en størrelse som kanskje ikke passer de tynneste håndleddene, men du ser ut til å kle den perfekt.:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Grattis med rå Blancpain:) Denne har jeg aldri sett før, helt fantastisk skive ser det ut som. Den fortjener noen gode bilder utendørs i solskinn;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84