Oyster Perpetual - tråden

Ja begge de på 39mm bør jo bære så og si likt. Har hatt Exp1 selv og synes den ble litt stor. Ikke fordi den var ubehagelig å bære, men synes liksom proporsjonene ble litt feil da jeg så speilbildet av armen. Jeg heller nok mer mot det klassiske og Exp1 ble veldig toolwatch, noe jeg synes tykke dykkere ala Submariner funker bedre som designmessig. En 36mm OP eller Datejust er nok veien å gå selv om jeg synes det høres lite ut. Nå har jeg utelukkende brukt en SKX013 på 38mm en stund og bærekomforten er helt prima. Den har faktisk parkert suben i klokkeboksen. Rart hvordan en klokke til et par tusen kan gi samme klokkeglede som klokker til 50-60 tusen. :p

Ser hva du mener med tanke på str på explorern, tenker selv dette noen ganger. Selv har jeg flate håndledd og ca 17cm i omkrets. Hva slags håndleddstørrelse har du?

Har selv flate håndledd på 17/17,5cm i omkrets og en hvit OP 39mm, dette er den klokken som ligger definitivt best på håndleddet for min egen del ( jeg har hatt maaange DJ og Explorer i 36mm som absolutt ikke satt så naturlig).

• Liker
Reaksjoner: allak
Har selv flate håndledd på 17/17,5cm i omkrets og en hvit OP 39mm, dette er den klokken som ligger definitivt best på håndleddet for min egen del ( jeg har hatt maaange DJ og Explorer i 36mm som absolutt ikke satt så naturlig).

Har du noen bilder av hvordan klokken bærer på håndleddet ditt?

Har du noen bilder av hvordan klokken bærer på håndleddet ditt?
Dårlige bilder tatt nettopp.
IMG_20190729_123538.jpg
IMG_20190729_123435.jpg

Ser hva du mener med tanke på str på explorern, tenker selv dette noen ganger. Selv har jeg flate håndledd og ca 17cm i omkrets. Hva slags håndleddstørrelse har du?

Håndleddet er 16-17cm avhengig av hvor man måler. Det er rimelig flatt så Exp1 lå godt på håndleddet, men synes altså proporsjonene på skive og kasse ble litt feil for min del.

• Liker
Reaksjoner: allak
Er det noen som har testet de på reim, nato etc og vil dele litt bilder og erfaringer?

Hei er på jakt etter versjon av dette flotte uret. Føler at jeg ikke får ro i sjelen før en slik er i hus. Har lyst på en OP i 39 eller 36 mm så send gjerne en PM om noen ønsker å rotere samlingen. Er det noen som har testet 36 mm av den nye versjonen.

Grattis :) Min gamle?
Takk. Vet ikke? Mulig. 2018, som ny, veeeeldig! pen. Utrolig digg klokke. For meg, som hadde en 15200 stabilt på hånda i nesten 20 år, er denne mye av det Rolex er og skal være. Utrolig bærekomfort og finish! Digger at krona på skiva er hvitt gull og ikke malt. Nytt urverk og fin (perfekt) størrelse.

Takk. Vet ikke? Mulig. 2018, som ny, veeeeldig! pen. Utrolig digg klokke. For meg, som hadde en 15200 stabilt på hånda i nesten 20 år, er denne mye av det Rolex er og skal være. Utrolig bærekomfort og finish! Digger at krona på skiva er hvitt gull og ikke malt. Nytt urverk og fin (perfekt) størrelse.
Kjøpte du av Hans er det min gamle :) Nydelige de der, savner den

• Liker
Reaksjoner: Genta