OWG march 2023

Mye sterke meninger her. Jeg syns i alle fall at konseptet er kult. Må legge til at det føles ganske flaut at å bruke samme ur i en mnd er såpass utfordrende. Jeg benytter anledningen til å finne frem en klokke jeg liker veldig godt, men som av ubestemmelige grunner bare blir liggende i skuffen. Tvinge fram litt armtid rett og slett. Klokken blir på armen fordi staheten er betydelig større enn forstanden hos meg.

Litt penger går til en god sak samtidig som du får smake litt på egne skamfulle ilandsproblemer.
 
Men, det er jo nettopp det da...at det er jo ikke det som er poenget alene; å gå med én klokke.

Man deltar i noe større og gir til et oppdrag og de som ikke har det så bra som en selv. DET er jo det store bildet. Hvis man kun ser "one watch challenge" så misser man helheten.

Er man helt introvert klokkeidiot, så ser man ikke poenget selvsagt.

Er man litt reflektert, så er konseptet langt mer en klokker...eller rettere sagt: Klokken.

Utfordring
Vil man ikke delta i et slikt meningsløst (sic) opplegg, så bidra allikevel til donororganisasjonen på www.owgmarch,com. DET er det som betyr aller mest. :) P.t. er det snart 80 personer som er med på dette meningsløse opplegget og donert penger til felleformålet. De har nok sett noe andre ikke har sett.

Tack för att du alltid stöttar OWG i alla väder. Jag är väldigt tacksam för allt du bidrar med i både de svenska och norska forumen. MEN, även i Sverige är det en kamp mot både forumägare, moderatorer och flera medlemmar. Med det vill jag säga att det inte skiljer sig så mycket mellan Tidssonen eller Klocksnack.

Upplägget är enkelt och lite pinsamt precis som någon ovan skriver. Det går nästan inte att förklara för någon utanför klockhobbyn vilken uppoffring det är att bära samma klocka i en månad. För alla andra är det ju det normala. Men kanske är det just det som gör det så roligt. Att vi lider av något ingen förstår. Man får lite perspektiv till sin knasiga hobby.

Under åren har även stämningen på forum, instagram och i de poddar jag brukar vara med i blivit väldigt trevlig när vi pratar OWG. Det lyfter bort blicken från värdeökning, klockornas skick och annat som jag förknippar med den tråkiga delen av hobbyn. Istället är det kärleken (eller hatet) till de klockor vi bär och den gemenskap vi har som är i fokus.

Slutligen så finns det en njutning i självspäkandet. Speciellt när det är klart och man återigen tillåter sig själv att få välja fritt bland alla sina klockor. Det är som en klockfasta. Jag har aldrig älskat mina klockor så mycket som den 1:a april varje år. Alla klockor utom en...
 
Under åren har även stämningen på forum, instagram och i de poddar jag brukar vara med i blivit väldigt trevlig när vi pratar OWG.
Det er nettopp det som er kjernen i det hele. De digitale arenaer som ikke klarer lage en trivelig sak på noe som kun er positivt, bør reflektere over hvorfor ikke. Ser at OWG March allerede har samlet inn nesten 20% av beløpet som er målsatt - fire dager før OWG starter. Det står det respekt av. :)

Kilde: https://egeninsamling.minstoradag.org/fundraisers/owg-march-2023

I Norge er begrepet 2023 handler om "Løvetannbarn".
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse
Etter å ha «kun» fullført 28 av 31 dager av OWG er craving på andre klokker stor. Blir litt rotering i dag. En annen god ting med OWG var å benytte mars til å gjøre andre ting også:

Lære seg å bake. Var lettere enn jeg trodde - gitt at man følger basisoppskriften med mel, vann, gjær og salt. Har nå også begynt å lage egne bakeoppskrifter med nøtter og grovt mel i deigen.

Gå ned nesten 5 kilo. Ikke vanskelig - men fryktelig kjedelig. Det var imidlertid verdt det. Kan jo bruke klær som var for trange. Ulempen er at jeg må justere stållenkene på klokkene. Så lenge vi snakker Rolex er det painless. Når det kommer til GS er det PITA.

Å bruke SBGW i 4 uker var kjekt og det å manuelt trekke klokka opp hver morgen ble en fin rutine og interaksjon med klokka. I snitt gikk den +7 sekunder per dag, så måtte justere den etter 2 uker da jeg plutselig var først til alle møter på jobben.

Ha en fantastisk helg.

PostScript
Man samlet inn nesten 200K til de som trenger det: https://egeninsamling.minstoradag.org/fundraisers/owg-march-2023

Håpet er at TS deltar aktivt i 2024. :)

_1250152-urban-fade.png
 
Jeg gikk med denne fra 27.2 til 31.3 helt uten å fortelle det til noen. Og ingen la merke til det heller. Som regel går de første fjorten dagene fort, så ble det verre før det er greit å ikke bytte til slutt igjen. Får se å gi en liten donasjon. Sånn at jeg er med på noe, sånn litt på etterskudd.
828570C8-6E66-4598-87B3-CB5EDBB516FA.jpeg


LarsB