OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

Da var mye gjort..

Det er siste dag med Kermit for en god stund og nye muligheter venter i allerede i morgen. Jeg ser frem til å poste noen wristshots av min BB blå, som landet i klokkeboksen for et par uker siden.

Med min 16610LV har jeg hatt såpass mange variasjoner å spille på, så det har gått greit å holde ut en måned. Takk til initiativtakerne som valgte en bra sak å støtte i disse tider, takk for likes og god påske :)


DSCF4218-10.jpg
 
Dag 31 :D I løpet av mars har den gått +27 sek (+0,87 sek. pr. døgn) - meget bra! Så hvordan oppsummere OWG?

- AT er en flott allrounder som passer til jobb, pent, casual, trening eller golf
- Det har slått meg hvor pen den er, særlig med sollys på skiven
- Jeg byttet ikke til nato underveis, og det handler nok om at lenken ble perfekt da jeg tok av et halvt ledd
- Å være OWG er litt kjipt, men det er likevel kjekt å være med på denne type initiativ!
- Å kun bruke 1 klokke har gjort meg veldig bevisst på hvor heldig jeg er som har flere klokker i samlingen
- Den siste måneden har jeg brukt ekstra mye tid på nettet (som et substitutt) og funnet ut at jeg "trenger" enda flere klokker. (Det er ennå 4 ledige plasser i boksen)
- Panerai er den klokken jeg har savnet mest å bruke denne måneden! Det er også den som skiller seg mest ut i samlingen

IMG_2468.jpg
 
F587F72B-FB42-414C-A89A-420A51FD5B3D.jpeg

Siste bilde av denne på en stund. Det har vært en fin reise og morsomt å følge og bidra i tråden. Jeg må innrømme at det ikke har vært så utfordrende for min del, men det blir nok en annen klokke på armen i morgen. Takk til tidssonen og @Jon Henrik, spesielt fint med fokus på en viktig sak, vi har nok alle godt av å løfte blikket fra håndleddet innimellom.
 
20210331_165100.jpg

Det er vel ikke så mye mer å skrive om det, vi er ennå med. Kunne godt ha brukt denne en god del lengre, men det blir også morsomt å ha muligheten til å bytte litt att og fram.
Til neste år må det heller bli en klokke som er litt mindre passende, så det blir en reell utfordring.
 
Siste dag. Det har gått skremmende lett å være OWG. Kanskje det faktisk er slik at man kun burde ha ett eneste ur? *Nervøs latter* Blir det en ny runde neste år, får jeg helle velge en klokke jeg i utgangspunktet ikke er så begeistret for, eller har gått lei av, så får vi se om det er like smertefritt.

Primeroen er tilbake på lenke, og der forblir den. Jeg har kommet til at med en skive hvor det skjer så mye; flere fargenyanser, tellere, viser og tall, gjør det seg best uten kontrast mellom kasse og rem. Dessuten er lenken svært behagelig og kler klokken.

Siste dag har vært halv dag opå kontoret; deretter vedsjau. Etter at trærne er hogget, kvistet, fraktet, delt, kløyvd, og fraktet igjen er det nå bare pakking, tørking og salg som gjenstår. Jeg tipper timelønnen min er nede i ti kroner eller noe slikt når jeg selger sekkene til høsten. Det er rett før jeg konverterer til Senterpartiet.

Takk for artig initiativ, @Jon Henrik, og god påske!

7E61FF8A-FE5F-43BB-BA34-F58D84A76925.jpeg
 
Har tenkt siden første dag at jeg skal bytte til lenke.. Slik kan det gå.
Oppsummering av min mars 2021: Må si jeg har slitt en del, føler meg rett og slett koronadeppa, mentale helsen er ikke på topp. Ikke den fysiske heller, har klart å legge på meg litt :rolleyes:
Jeg heier frem lysere tider, bedre vær og forhåpentligvis en ganske normal sommer!

Avslutter med trådens dårligste bilde, fordi atte derfor :cool:
Kjedelig å høre @waterbottom, får håpe lengre og lysere dager bedrer hverdagen!

Erfaringen jeg har tatt med meg fra mars, er vel at jeg i utgangspunktet ønsker å være en enkelt-klokke-mann med muligheter for rotasjon. Men at jeg har en go-to klokke hver morgen, så kan jeg heller gå i boksen de anledningene jeg ønsker. BB58 tikker mange bokser, men for meg har den over måneden blitt for kjedelig. Jeg kjenner ikke sommerfugler i magen og stjerner i øynene.

Jeg savner tiden da jeg kun hadde en AP15400. Den røk pga litt for stor størrelse, og dårlig samvittighet hver gang jeg hoppet ukritisk i havet fra svaberget om sommeren. Tittet litt på VC4500, og kjenner at det pirrer nysjerrigheten min, men frykter den blir for stor for pikehåndleddene mine..

Siste timer med denne nå, før det blir endring imorgen :)
1617216981195.png


God påske alle sammen, vel blåst alle som har klart OWG-utfordringen med bravur, og takk @Jon Henrik for initiativ, og for å løfte frem samt støtte en viktig sak som mental helse.
 
1617218278608.png

16570 var klokken jeg ønsket meg i maaaaange år, men aldri helt klarte å realisere, jeg vandret alltid av stien eller hadde andre ting å holde på med. Etter at jeg endelig fikk ut fingeren her i høst, skjønte jeg at dette er egentlig alt jeg trenger. Det er skremmende lett å gå ukesvis med kun denne, og jeg tror faktisk at jeg hadde lengre perioder enn OWG-mars her før jul med kun denne! Vel blåst gutter, bra initiativ:)

Men nå er det kanskje på tide å finne frem noe annet snadder fordi det er mulig....?
 
D3427C94-3003-4F81-A663-9329538C5243.jpeg

Så var det knappe to timer igjen. Hva er vel da mere passende enn å seile sjarmøretappen med seilduksrem... Takk for godt initiativ til @Jon Henrik. Og til dere andre som har bidratt med bilder. En stor glede å følge samme klokka med ulike komboer også hos dere andre. For egen del kunne jeg fint hatt kun en klokke. Og jeg kunne fint levd med en SUF 180. Har funnet 5 gode remmer til denne i tillegg til lenket. Men, livet hadde blitt langt fattigere som OWG for min del. Middelposisjonert, middelaldrende mann i et overflodssamfunn anno 2021 krever noen distraksjoner fra bekymringer og stress. Og da er armbåndsur perfekt. Har en ny rem på en gammel Enicar som jeg skal bruke litt i påska. Savner skranglingen fra gamle Rolex-lenker. Påskestemningen jeg får av Tudor North Flag. Savner også å savne å ha på meg denne. God påske til dere alle. Måtte den bringe klokkeglede, full kraftreserve og utmerket psykisk helse!
 
Dette skulle være en helt normal måned, dette er jo klokka jeg uansett bruker mest og er mest glad i. Men jeg har blitt rastløs av å være låst til den, jeg har begynt å kjede meg. Én klokke er allerede kjøpt inn i mars, det kommer sannsynligvis inn et par til veldig snart, og jeg skylder 100 % på OWG mars.
Når det er sagt er jeg veldig takknemlig for at min største bekymring i livet er hvordan jeg skal forklare nyinnkjøpene for kona.

PXL_20210331_155411475.jpg


Til slutt månedens lavpunkt fra et par uker tilbake: En kollega fersket meg i å knipse bilder av klokka på jobb og lurte på hva i all verden jeg drev med. Han gikk helt opp til meg og dette var samtalen i sin helhet:
Kollega: Rolex? Det er vel ikke en Fjolex? Du vet hvordan man kan se forskjellen på ekte og fake Rolex?
Jeg: Nei, eller, hva tenkte du på?
Kollega: På en fake Rolex tikker sekundviseren, mens den glir på en ekte.
Jeg: ... ja. Eller, det fins fakti... ja, nei, du har rett.


Takk for i år, folkens. Takk til @Jon Henrik og alle som har postet i tråden. Selv om jeg har kjedet meg litt med egen klokke i mars har jeg storkost meg med denne tråden.
 
Tack för att ni har varit med och kämpat! tack för att ni så generöst har skänkt pengar till välgörenhet.
Vi ses nästa år
Vis vedlegg 242487

Takk det samme, @Berns !

Men forhåpentligvis så må vi ikke vente med å ses til neste år, men håper vi alle ses på Clubhouse om litt ;)