OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

1BA085F3-1109-4D6D-BB51-F23C2D3AEB47.jpeg

Siste innspurt før påske med jobb og OWG!

20210331_132609.jpg

Siste dag med denne. Må si det har vært urovekkende enkelt. Men merker samtidig at hobbyen hadde blitt betydelig amputert hvis jeg bare skulle hatt én. Blir godt å få byttet på litt. Men jeg har ihvertfall fått bekreftet ovenfor meg selv at jeg kunne vært en OWG hvis jeg hadde vært nødt til det. Greit å ta med seg :)

Prøvde med påskegul i dag, men det stakk så i aua at det ble fort tilbake på skinn... :LOL:
DSC_1313.JPG

En måned som OWG gikk egentlig ganske greit, godt hjulpet av litt konkurranseinstinkt.

Skal man være spissformulert driver Sinn med industridesign og ikke horologi, og akkurat det treffer meg ganske bra. Ikke noe blondetyll eller erotiske noveller i løkkeskrift på skiven. Ingen skrikende farger. Ikke noe rot. Strippet, rent, uten å bli kjipt. Lesbarhet og funksjon på førsteplass, biedermeiersk nedtonet. Veldig tysk, med andre ord.

Etter en måned klør det litt etter å få noe pent på armen - men det blir nok ikke lenge til "der Piefke" kommer frem igjen.

Redigert:
Har tenkt siden første dag at jeg skal bytte til lenke.. Slik kan det gå.
Oppsummering av min mars 2021: Må si jeg har slitt en del, føler meg rett og slett koronadeppa, mentale helsen er ikke på topp. Ikke den fysiske heller, har klart å legge på meg litt :rolleyes:
Jeg heier frem lysere tider, bedre vær og forhåpentligvis en ganske normal sommer!

Avslutter med trådens dårligste bilde, fordi atte derfor :cool:
IMG_20210331_100814.jpg

Da var mye gjort..

Det er siste dag med Kermit for en god stund og nye muligheter venter i allerede i morgen. Jeg ser frem til å poste noen wristshots av min BB blå, som landet i klokkeboksen for et par uker siden.

Med min 16610LV har jeg hatt såpass mange variasjoner å spille på, så det har gått greit å holde ut en måned. Takk til initiativtakerne som valgte en bra sak å støtte i disse tider, takk for likes og god påske :)

DSCF4218-10.jpg

Dag 31 :D I løpet av mars har den gått +27 sek (+0,87 sek. pr. døgn) - meget bra! Så hvordan oppsummere OWG?

- AT er en flott allrounder som passer til jobb, pent, casual, trening eller golf
- Det har slått meg hvor pen den er, særlig med sollys på skiven
- Jeg byttet ikke til nato underveis, og det handler nok om at lenken ble perfekt da jeg tok av et halvt ledd
- Å være OWG er litt kjipt, men det er likevel kjekt å være med på denne type initiativ!
- Å kun bruke 1 klokke har gjort meg veldig bevisst på hvor heldig jeg er som har flere klokker i samlingen
- Den siste måneden har jeg brukt ekstra mye tid på nettet (som et substitutt) og funnet ut at jeg "trenger" enda flere klokker. (Det er ennå 4 ledige plasser i boksen)
- Panerai er den klokken jeg har savnet mest å bruke denne måneden! Det er også den som skiller seg mest ut i samlingen

IMG_2468.jpg