OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

B5104F95-E84A-48DA-8BEA-12A5CAE51A55.jpeg
 
He he.......Peaky Blinders/Hopalong gjengen på tokt ser jeg. Anbefales på sterkeste denne netflix serien.

Peaky Blinders (TV Series 2013– ) - IMDb

Vis vedlegg 242125

Skotten i rød tweed på bildet mitt har omtrent samme temperament som Arthur Shelby i Peaky Blinders. Hadde noen tatt sjansen på å møte på rypejakt i liene hans iført Goretex thadde de nok fått høre et imponerende register av skotske uttrykk de ikke lærte i engelsktimene.

Eldstemann er hjemme fra militæret, og eggeforbruket i huset er firedoblet. Heldigvis er det stadig påfyll fra hønsehuset.

B7B4C20E-3A4F-4967-AC29-0887A925938E.jpeg
 
Redigert:
Speedy dag 31

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.

Så får vi se hva resten av dagen bringer og om man klarer å stå løpet ut...
Never, never, never give up.

Når morgengryet demrer og solens stråler gløder over påskefjellet på prøvelsens siste dag, da er det de siste djerve og utholdende menn står frem som de eneste, sanne OWGs - for måneden mars i det Herrens år 2021.

This is no time for ease and comfort. It is time to dare and endure.

Med inspirasjon fra gode, gamle Winston - lykke til!(y)


6F9CAEB0-FD1A-41B4-8CEB-56CDCDCECD92.jpeg
 
Redigert:
43FD56EE-9F5B-401F-912A-10BFF80B333D.jpeg


Sjarmøretappen nå!

Denne måneden har bekrefta to ting jeg tror keg visste fra før av. Både at dette er min favorittklokke, og at den ikke skal være min eneste klokke.

Misforstå meg rett, dette har gått helt smertefritt, men pappaperm og pandemi har også betydd at anledninger som gir meg lyst til å bytte klokke har vært veldig sjeldne.

Jeg elsker Exploreren. Den er vakker, behagelig og praktisk. Samtidig har den det lille ekstra som gir «godfølelsen». Likevel er den hvite skiven og stålbezelen litt for sporty til å passe i alle anledninger. Samtidig merker jeg at jeg har blitt litt feig, og liker ikke for mye herjing og vann på klokka, selv om jeg intellektuelt sett veit at en Oyster som nylig har vært på full service egentlig er sikker som banken.

I fjor gjorde jeg OWG med en Aqua Terra som jeg senere har solgt, og selv om jeg ikke angrer på salget var det en klokke som passet bedre som eneste klokke.

Jeg syns dette har vært veldig bra gjennomført fra Tidssonens side, gøy med denne typen prosjekter!

Hva er den første klokka dere skal bytte til? For meg er det en G-shock, det eneste andre jeg har tilgjengelig på hytta. Men ikke før i morgen, selvsagt. Og kanskje ikke da heller...
 
Wow, er vi allerede ved end of month?! Jeg må si at denne impuls-kjøpte Genèven har levert over all forventning. Superkomfortabel, og svært presis alderen tatt i betraktning. Den har sakket rundt et minutt på en måned.
613-verket er skikkelig workhorse!


Fiberbrudd-Wednesday!
835F99C6-5E33-4641-8722-0FE264E8AD20.jpeg