OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

Tidssonen

Administrator
Forumleder
Medlem
1. okt. 2007
Innlegg
106
cropped-comic-like-owg-pop-art-sign-yellow-background-vector-illustration_24877-20192.jpg


Hvordan er det å være en "One Watch Guy"?
Er det mulig å gå med kun én klokke hver dag i en hel måned?
Klarer du å velge riktig klokke fra samlingen til formålet?
Hvilken lærdom får du av “OWG-opplevelsen” som klokkeentusiast?

Dette er noen av spørsmålene du kanskje vil få svaret på under årets store utfordring på Tidssonen.no!


Hva er OWG March 2021?
OWG March startet for tre år siden som en utfordring hos våre venner på svenske Klocksnack.se. Vi har også hatt en brukerstartet utgave her hos oss i fjor – men i år gjør vi det offisielt!

Kort og godt forplikter man seg til å kun bruke én klokke hver dag i en hele mars. Utfordrende, morsomt, lærerikt – og en sosial aktivitet på forumet som bringer fokuset tilbake på klokkeglede fremfor verdistigning, flipping, det neste kjøpet etc. En personlig klokke utfordring som vi gjør sammen.


Veldedighet og "landskamp"
Inspirert av Klocksnack kopierer vi deres tradisjon med å kombinere OWG med innsamling til en veldedig organisasjon. For koronaåret 2021 har Tidssonen valgt ut organisasjonen Mental Helse (les mer på mentalhelse.no). En organisasjon som jobber innenfor et viktig felt som kanskje er mer aktuelt enn noensinne.

For å gi innsamlingen en ekstra dimensjon, vil vi ta del i en vennskapelig landskamp med Klocksnack, hvor vi ved periodens slutt vil se hvem av oss – Tidssonen eller Klocksnack – som har klart å samle inn mest penger til våre respektive veldedige formål. Vinneren får heder og ære, og blir tittelholder frem til neste OWG-utfordring.

Ekstra donasjoner kan selvfølgelig gjøres underveis for hele perioden (mars). Go Team Tidssonen!!


Premier
I samarbeid med Nortime – den nordiske distributøren av TAG Heuer – trekker vi ut noen kule premier til tre heldige deltakere som fullfører OWG 2021.

1. premie: Master & Dynamic for TAG Heuer MW60 trådløse hodetelefoner, caps, notatbok, drikkeflaske

owg-tidssonen-nortime-1.jpg



2. premie: TAG Heuer klokkeetui, caps, notatbok, drikkeflaske

owg-tidssonen-nortime-2.jpg



3. premie: TAG Heuer lommebok, lue og duftlys.

owg-tidssonen-nortime-3.jpg



Regler for deltakelse
  • Én valgt klokke skal brukes hver dag i hele mars 2021.
  • Skifte av rem, lenke, bezel eller andre ytre deler er tillatt så lenge det er den samme ene klokken.
  • Valgt klokke kan tas av ved søvn og korte perioder – men den skal ha vært på hånden hver eneste dag.
  • Vi tillatter å prøve (men ikke bruke) andre klokker i forbindelse med visning/handel – men vi oppfordrer til å la være.
  • Trekker man seg eller bryter reglene meldes dette fra her i tråden.
  • For å være med i premietrekningen må man ha postet minst én oppdatering her i tråden, og ha fullført OWG uten å bryte reglene.
Vi har den fulle tillit til at våre medlemmer utviser følger reglene, sunn fornuft og opptrer ærlig :)


Slik deltar du på OWG March Challenge (påmeldingen er nå stengt)

1. Gjør en donasjon
Gjør en donasjon av valgfri størrelse til vår innsamling hos Mental Helse på https://minaksjon.mentalhelse.no/bidra/16-3621.

Viktig! Husk å merke donasjonen med ditt Tidssonen-brukernavn slik at vi får registrert din deltakelse! Feltet for dette kommer etter donasjonen er gjort med kort.

2. Registrer din deltakelse her i tråden
Post hvilken klokke du ønsker å bruke her i tråden før 1. mars. Vi fører opp brukernavnet ditt og klokken nederst i dette innlegget.

Send oss en PM eller e-post til support@tidssonen dersom du oppdager at deltakelsen din ikke har blitt registrert tross fullførte steg ovenfor.


For deg som skal delta...
OWG er mest underholdende om alle deltakere sjekker inn i tråden med jevne mellomrom.
Det være seg "dagens klokke", tanker om klokken du har valgt, selve opplevelsen, frustrasjoner – eller at man ganske enkelt kaster inn håndkleet. Denne tråden skal være sonens mest aktive i mars!

Bruk også hashtaggene #owgmarch, #tidssonen og #klocksnack for poster på Instagram!
Sammen med gjengen på Klocksnack kommer vi også til å poste glimt fra årets challenge på instagram.com/owgmarch

Se også svenskenes egen OWG-tråd på Klocksnack.se, og følg innsamlingen deres her.

Sammen gjør vi dette til en reise! :cool:


OPPDATERING: Følg progresjonen her!
 
Redigert av en moderator:
Liste over årets deltakere og valgt klokke (påmelding åpen frem til 1. mars 2021 påmelding stengt)

@GrimReaper – Rolex Submariner 124060
@Qwestern – MING 18.01
@Edzilla – Omega Speedmaster Professional
@Johan På Snippen – Seiko Marinemaster SBD013
@Larsnie – Grand Seiko SBGX061
@Guybrush Threepwood – TAG Heuer Monaco
@gulenissen – Grand Seiko SBGA125
@politrew – IWC Pilot's Watch Automatic TOP GUN
@Alinoe – Rolex Explorer II
@bragemann – GIrard-Perregaux Laureato
@mikabango – Rolex Oyster Perpetual 36
@fredskijj – Sinn U50
@espenfi – Rolex Explorer
@eidehelg – Omega Seamaster Aqua Terra
@andres – Jaeger-LeCoultre Master Compressor Memovox
@Stonefly – Sinn 104
@Sral – Tudor Pelagos LHD
@Smokeless – Sinn 358
@Sindregb – Panerai PAM 590
@mph90 – Rolex GMT-Master II 126711CHNR
@ulrikft – Sinn 356
@Audjoh – Panerai 1392
@Sean Angus – Tudor Black Bay 58
@Serpico – Omega Speedmaster
@Rød – Rolex Daytona 116500LN
@.TP – Bragd Froskemann
@EivindR – Rolex Submariner 114060
@OyvindBrandtun – Rolex Sea Dweller
@Matsmet – SUF Helsinki 180
@AKH – Omega Speedmaster Professional
@CaveMan – Rolex Explorer II
@nagilluME – Zelos Swordfish Titanium
@FredEv1 – Tudor Black Bay 58
@tpo – Seiko Prospex SPB143J1
@waterbottom –Seiko SKX013
@henVostok Komandirskie Omega Seamaster
@Henrik C – Tudor Black Bay 58 Blue
@permagnar – Omega Genève 136.041
@Readerfly – Halios Seaforth
@bangiman – Omega Speedmaster Professional
@Ksone – Jaeger-LeCoultre Master Memovox
@adamskater – Tudor Pelagos
@Hopalong – Zenith Chronomaster El Primero
@svimtapp – Rolex Sea-Dweller
@krille – Rolex Explorer II 16570
@Skullkrusher – Seiko Prospex Alpinist SPB121J1
@Labbos – Omega Speedmaster Professional
@TimeFactor – Rolex Submariner 16610LV
@BosseSvenson – Omega Seamaster Aqua Terra
@Jørgen – Blancpain Fifty Fathoms MILSPEC Hodinkee Ed.
@westmouth – Omega Speedmaster Professional
Én anonym donasjon – MELD FRA OM DETTE ER DEG!
@El Gringo – Dan Henry 1964
@sonman – Tudor Black Bay 58
@sunshine – Patek Philippe Nautilus 3800
@Flieger – CWC MELLOR-72
@Nergård – TAG Heuer Carrera 160 Years Montreal
@frj – Tudor Black Bay 58
@maretranquillitatis – Tudor North Flag
@Airman – Rolex GMT-Master II 126710BLNR
@Trig – Omega Railmaster 1957 Trilogy
@Edvino – Nomos Club 753
@Balongum – Rolex Sea-Dweller (SD4K)
@1Morten1 – Rolex Oyster Perpetual
@Sub – Rolex Submariner "Hulk"


Deltakere ute
@fysiofelipe – Jaeger-LeCoultre Reverso Tribute
@Phenix – Omega Speedmaster Two Counters
@Mariner – Grand Seiko 4522-7010
@Liern – Blancpain FF Bathyscaphe
@Oddemann – IWC Ingenieur 3227-01
@Jon Henrik – Baume & Mercier Clifton Perpetual Calendar
@chrbir – Habring² Chrono-Felix
@Kenneth R – Seiko Alpinist
@sydvester – Tudor Black Bay 58 Blue
@Auto – Grand Seiko SBGR081
@Parmined – Seiko SPB147J "62MAS Reissue"
@Hugo Cabret – Omega Speedmaster Professional
@Hovedsignal – Grand Seiko SBGA211
@Nicolai – IWC Flieger Doppelchronograph 3713


Feil i oppføring eller ikke blitt registrert? Ta kontakt på PM eller e-post: support@tidssonen.no
 
Redigert av en moderator:
Steike flott initiativ!
Jeg er med, men må gå noen runder med meg selv før jeg bestemmer meg for hvilken klokke det blir.
Jeg tar kjeften litt ekstra full og lover å doble donasjonen hvis jeg dropper ut av utfordringen. Hvis jeg står i det, har det nok tært såpass på den mentale helsa at jeg trenger penga selv.
 
Jeg er med og har donert med glede til et veldig bra valgt formål.
Det er denne lille godsaken som kommer til å være med i år igjen.
DSCF2097.JPG


Grand Seiko SBGX061. Det er et trygt valg, og blir tredje gang jeg bruker den i sånne sammenhenger. Men det er jo poenget med denne klokka. Alle andre er leketøy. Dette er min klokke!


LarsB
 
Jeg er med! Stiller med OP36 i år. I fjor ble det en Seiko 5 sports som tilfeldigvis ble kjøpt inn mot slutten av februar og som gikk ut av boksen ikke lenge etter mars. Jeg tror jeg skal gjøre denne utfordringen mer interessant for min egen del ved å stille med forskjellig klokke hvert år. Så da er det bare å håpe at OWG mars har kommet for å bli.

PXL_20201231_125049759~2.jpg
 
Skal, skal ikke...
Om det blir, så blir det med en av disse to - sannsynligvis:

IMG_7123.jpg
IMG_7226.JPG


Meget anvendelige ur, kan dresses opp og ned og tilpasses de fleste anledninger.

Men så venter man jo denne inn om en uke eller to - rekker jo såvidt å få den på armen for valget må tas. spare til sommeren kanskje...

Avgjørelser, avgjørelser, livet på TS er vanskelig... :cool::mrgreen: