OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

image.jpg
 
Synes det er rart mange som har mange klokker synes det er greit å gå med samme klokke i en hel måned. For meg er det helt utenkelig, ikke fordi jeg ville bli lei av å bære den samme klokken, men fordi klokken er en del av antrekket. Jeg tar på meg klokke etter hvilke klær jeg har på meg. Og hvilke klær jeg har på har igjen å gjøre med hva slags aktivitet jeg bedriver.

Typiske aktiviteter med tilhørende kleskode i løpet av en måned (sett litt bort fra Covid-19 tilstandene)
- Jobb > Dress
- Hjemme / ute å handle eller spise / Sammen med venner > Casual / Business casual
- Trene / ut i marka > Sportsklær

Skulle jeg derfor gå med samme klokke en hel måned ville det tilsi at jeg enten måtte avgrense mine aktiviteter eller gå med feil antrekk i enkelte settinger. Noen vil si at en Rolex submariner f.eks. passer til alle aktivitetene jeg har listet opp over. Der er ikke jeg enig. Går til det meste, men ikke dress i min bok. Da skal det bæres en slankere klokke med skinnrem. Og farge på remmen bør matche både sko og belte. Så om jeg skal boltre meg litt i klesveien ila en måned må jeg altså det på klokkefronten også.
 
Redigert:
Vis vedlegg 241446
Det er den store brennevinsdagen, og til tross for all verdens forsøk på å vaffelvaske dagen skal den altså feires med brennevin i denne husstanden til jeg sprekker.
Mente altså at den skal feires hvert år frem til jeg sprekker, ikke at jeg skulle feire gårsdagen til jeg sprakk. Vi er ennå godt i live og ennå med.
20210326_111259.jpg
 
Jeg har laga meg en egen utfordring, siden det er helt greit å gå med Seamaster i en måned; ikke bruke lenka i en måned.
Det går også bra, men jeg må ta fram lenka å kose litt med den engang i blandt. Speedmaster lenka er lekker!

IMG_20210326_141044 (2).jpg