Overvekt av Rolex og Omega på tidssonen?

Når jeg sier at det er langt mellom de andre merkene, tenker jeg mest på omtalen her inne. Klokkeboksene rundt i de norske hjem har nok større variasjon en inntrykket gir her ;)

Jeg tror faktisk ikke det er eksempler på Tester/review av Rolex
Selv har jeg skrevet kun om Jaeger, Seiko, Chronoswiss (der kom jeg jammen på en til jeg har, gitt...) og Longines.
Testene ligger på hovedsiden.:D

Det er mye Rolex og Omega ja.. Har nok noe med pris å gjøre.. Pris og risiko.

Vi her inne har stort sett ganske gjennomsnittlige lønninger. Da føles det tryggere, rent økonomisk, å plassere x-kroner i en Rolex eller Omega framfor en mer obskur sak. For meg ligger det hvertfall en del der. Selvom jeg nettopp kjøpte en Chronoswiss og er lykkelig som bare det! :p

Jeg skal skjerpe meg og gi den mer omtale her på sonen. :p

Vi her inne har stort sett ganske gjennomsnittlige lønninger. Da føles det tryggere, rent økonomisk, å plassere x-kroner i en Rolex eller Omega framfor en mer obskur sak. For meg ligger det hvertfall en del der. Selvom jeg nettopp kjøpte en Chronoswiss og er lykkelig som bare det! :p

For meg er det hvertfal sån :) Nå gjør ikke det meg så mye, da jeg har et veldig godt øye til Omega :) Men godt det er noen folk med bedre lønnsavtaler her også :)

Synes ikke dette er Noe særlig problem, jeg.
Jeg har 4 Rolex, 1 Tudor, 2 Omega, 2 Tissot, 1 Blancpain, 1 Aristo, 1 Jaeger, 2 IWC, 1 Super Compressor, 1 TAG Heuer, 2 Longines, 1 Atlantic, 1 Debaufre, 1 Breitling, 1 Sturmanskije, 1 Frimurerklokke, 1 Baume & Mercier og 4 Lommeur av forskjellige merker....LENGE LEVE ROLEX!

Hvor mye har du anslått verdien til når du forsikret disse?

Selv håper jeg på å se mer Glashütte og Jaeger i tiden fremover, utrolig pene klokker!

Det snevre markedet i Norge er nok en viktig faktor til at det hovedsaklig er disse som gir sikker plassering av pengene ja. Tenker altfor ofte slik selv. Har dessverre endt opp med å bruke hodet altfor ofte med tanke på videresalg i stedet for hjertet. Min bedre halvdel ville ledd seg skakk om hun leste at jeg hevder å bruke hodet :p

Jeg er lett påvirkelig av andre når det kommer til klokker. Etter jeg ble medlem her kjøpte jeg Seiko Monster (black og orange) etter kort tid. Var veldig nærme på avtrekkeren ang. Helson.

Veldig manger her inne har enten en Seamaster, Submariner eller begge to. Det er vel default klokkene. De passer til alt, tåler en trøkk, har historie, holder seg bra i pris om man kjøper brukt, lettsolgt og ikke minst så er de knalltøffe.

Skulle også gjene sett mer av andre merker som f.eks JLC, Blancpain, AP, VC og GO :)

For min del har jeg av bitter erfaring erfart at jeg ikke har råd til så mye annet enn Rolex. For min del ser jeg prisen av en klokke som det pristapet jeg sitter med når jeg om 1-2 år selger klokken igjen. For andre merker enn Rolex er denne prisen for høy til at det forsvarer galskapen. Har også i det siste blitt veldig glad i merket, selvom de lager "kjipe" klokker.

Harry eller ei, Rolex er min vei! Sånn, det var så mye poesi et glass rødvin produserte, natta.

Må si meg veldig enig her, veldig lett å bli påvirket. Selv om jeg ikke er den som skriver så mye her (skjerpings), så leser jeg masse her hver dag. Når jeg startet å lese her for noen mnd siden var Rolex noe show-off og kjedelig klokke. Men man blir som sagt påvirket, så nå venter jeg spent på en ny Rolex Sub, gull/stål som skal hentes til fredag, og er blitt helt noe rolex frelst. Selv om jeg også har lagt inn Bestilling på en Breiling B01, som jeg syntes er rå... Nei ikke vunnet i lotto, bare over gjennomsnittet blakk nå :p

Forresten takk til alle dere som skriver mye bra her hver dag, er mye interessant lesing ;)

Hvor mye har du anslått verdien til når du forsikret disse?

Selv håper jeg på å se mer Glashütte og Jaeger i tiden fremover, utrolig pene klokker!

Jeg er redd jeg må la det være en sak mellom meg og Vesta. De har vært utrolig greie og legger til grunn jevnlig oppdatert liste fra meg med mitt eget verdianslag.:D

Når jeg nå skrev om dette fikk jeg en liten idé som kanskje kunne fått fler merker litt mer frem i lyset;) Kunne det feks vært en mulighet å lage noe sånt som ukens eller månedens klokkemerke eller urprodusent? Der vi alle kan dele litt historie, bilder etc om fler av merkene her på forumet? Vi kunne jo først samlet opp innspill på merker, og deretter kanskje laget en liste med merker som skal opp etter det. Der kan vi sette opp tid etc, slik at folk har mulighet til å forberede informasjon om merket eller er villig til å bruke litt tid på å skaffe seg det.. Kunne dette vært noe tror dere andre?

Jeg synes dette hørtes ut som en god idé. Er det flere som kunne tenkt seg til det?