Overseas vs. Royal Oak 15300 vs.Royal Oak Chrono 26300

Alle kassene i mitt dilemma (trilemma for de som tar referansen) er i stål.
Jeg er jo en kontorist, og utfører svært sjelden aktiviteter som krever en "beater". Det er derfor jeg tror at jeg kan skaffe meg et ur som kan brukes til alt. Skiståing og -gåing, bading etc er jo strengt tatt ikke veldig risikofylte aktiviteter i forhold til dings, hakk etc.

Dersom jeg plutselig skulle behøve og utføre aktiviteter som åpenbart vil skade klokken, da tar jeg den heller av.
Så til @reim, jeg skal jo ikke ha en "beater" i ordets riktige betydning, men en klokke som tåler det aller aller meste av det jeg utsetter den for.

Jeg skjønner ikke at @Timekeeper kan bruke en smurf som en beachklokke men ikke en Overseas................

@mikkemus23 jeg liker skiven på Overseasen, men skjønner at dette er subjektivt. Hadde jeg hatet den hadde jo valget vært enklere :). @Fossdal jeg liker ROC også rent utseendemessig.

Merker at jeg heller mot Overseas nå. Men smaken endres jo stadig vekk.
 
Redigert av en moderator:
Merker at jeg heller mot Overseas nå. Men smaken endres jo stadig vekk.

Det er jo et flott dilemma å ha. :)

Faren er naturligvis at du uansett hva du velger, etter en stund begynner å tenke: Søren, jeg skulle heller ha valgt... Også er du i gang igjen. Og er kanskje ikke fornøyd før du har hatt alle tre. :) Som sagt: Et flott dilemma.

Men har du tenkt på hvordan du eventuelt skal skaffe deg en Overseas? Hørt de i stål er vanskelige å få tak i. Jeg har hatt lyst til å prøve en lenge, men skjønner at de forsvinner ut til bestillende kunder så fort de kommer inn her i Norge i hvert fall.

Ikke utpreget mange å se på bruktmarkedet heller, men du har kanskje andre kanaler...
 
Du skal ikke ha den enkle VC Overseas da @Lyngutt
overseas3.jpg


Jeg liker ihvertfall denne fremfor chronoen:)
 
Redigert av en moderator:
Hvem lar en klokke i denne klassen ligge "gjemt" i strandskoen?

I fjor sommer var jeg på stranden ved siden av en eldre italiensk herremann som puttet sin Daytona 6263 i skoen hver gang han tok seg en dukkert.

Han virket helt uberørt mens jeg var helt bleik og følte at det var min plikt å stå vakt ( selv om jeg nok var den eneste som hadde fått det med seg) :p
 
Trykktestet til 100m - no worries:mrgreen: ........og hva er det mulig å ikke like med denne:confused:
7a3ab2770af67ce3f498da9f28154314_zps9e43793e.jpg


Overseas eller RO er i alle normale brukssituasjoner bare avhengig av hva en synes er penest/tøffest/stiligste/mest dritlekker osv;)
 
Helt enig @Wangensten, keep it simple:) Hva er prisen på en slik lekkerbisken?

@Thomas84
Jeg fant to på chrono24 i Tyskland til henholdvis 59k og 62k.
Vacheron Constantin Overseas Automatique 42 mm til salgs for kr*59*161 fra en Privatselger på Chrono24
Vacheron Constantin OVERSEAS JUMBO 42 MM til salgs for kr*62*069 fra en Trusted Seller på Chrono24

Jeg vil nå fremdeles slå et slag for AP 15300 @Lyngutt
Jeg er kjempefornøyd med å ha en på armen, nå vet jeg ikke hvor store lanker du har men om du har lyst kan du jo få prøve min og se hva du synes;)
 
Redigert av en moderator:
@Thomas84
Jeg fant to på chrono24 i Tyskland til henholdvis 59k og 62k.
Vacheron Constantin Overseas Automatique 42 mm til salgs for kr*59*161 fra en Privatselger på Chrono24
Vacheron Constantin OVERSEAS JUMBO 42 MM til salgs for kr*62*069 fra en Trusted Seller på Chrono24

Jeg vil nå fremdeles slå et slag for AP 15300 @Lyngutt
Jeg er kjempefornøyd med å ha en på armen, nå vet jeg ikke hvor store lanker du har men om du har lyst kan du jo få prøve min og se hva du synes;)

Jeg syns jo alle tre er lekre. Det er jo derfor jeg har problemer med å velge.
Vi får ta en repitisjon på Champagnerialunsj snart så jeg får prøvd din ordentlig, @Wangensten
Kanskje vi får lurt med @The Player og @EBenz også på den slags :)
 
Redigert av en moderator:
Du skal ikke ha den enkle VC Overseas da @Lyngutt
overseas3.jpg

Dette her er en fantastisk klokke! Bortsett fra datovinduet, jeg begynner nesten å grine når jeg ser det. Det er nesten så man kan begynne å lure på om ikke 50m er nok og så bare gå for 15300. Det er sikkert noen som lurer på hvorfor i all verden jeg blander meg i disse diskusjonene når jeg ikke eier dyre klokker selv, men jeg leter fremdeles etter det uret som passer meg, og det har jeg ikke funnet enda. Men jeg har omtrent de samme kriteriene som trådstarter og ser på klokker i samme prisklasse.
 
Redigert av en moderator:
Dette her er en fantastisk klokke! Bortsett fra datovinduet, jeg begynner nesten å grine når jeg ser det. Det er nesten så man kan begynne å lure på om ikke 50m er nok og så bare gå for 15300. Det er sikkert noen som lurer på hvorfor i all verden jeg blander meg i disse diskusjonene når jeg ikke eier dyre klokker selv, men jeg leter fremdeles etter det uret som passer meg, og det har jeg ikke funnet enda. Men jeg har omtrent de samme kriteriene som trådstarter og ser på klokker i samme prisklasse.

Da er jo dine innspill svært interessante :).

Har du noen andre aktuelle kandidater? Enig i at den straighte Overseasen også er pen. Jeg har heldigvis ikke problemer med plassering av dato ;)
 
Det med Smurfen er fordi den tåler riper og bruksmerker
uten å miste sjarmen. Det gjør desverre ikke AP,PP og VC da finishen er ekstremt fin.
Derfor bruker jeg Polar når jeg sykler, løper eller går langrenn.
Jeg bruker Rolex på jobb eller andre aktiviteter jeg kan komme til å gi klokken litt julig. Eks bading,
på byen, på ferie el.
Så bruker jeg de "fine" klokkene mine (samt de med skinnreim) når jeg vet at de ikke skal utsettes for all verden..
Det er ikke verre.. Jeg bare skjønner ikke hvorfor du absolutt må ha en klokke til alt? I så fall skal du ha en Rolex!
 
Har du noen andre aktuelle kandidater?

I det sjiktet du er i er det jo ikke så mange...men Zenith har en del flotte klokker med inhouse og i alle fall 10 ATM, samme med Blancpain.

Men det er mulig at Timekeeper har rett, har man et veldig aktivt liv er det vanskelig å komme utenom Rolex...
 
Redigert:
@Fossdal nå er jo plutselig dilemmaet aquanaut eller smurf :)

Mitt mål er hvertfall å få min keeper så fort som mulig. Derfor tror jeg som sagt at jeg vil ha mest glede av en AP/VC/whatever nå. For deretter å spare til ur nummer to. Alternativet er jo å kjøpe ur to først, for eksempel sub/pam/whatever. Men da kommer jo det uret jeg virkelig vil ha senere.......
 
Redigert av en moderator:
Jeg DIGGER min nye aquanaut. Ut ifra dine beskrivelser av behov, er det en slik du skal ha..

Jeg har jo 15300 også, og personlig synes jeg den virker mye mer skjør enn Aquanaut. + at alle 3 AP'ene jeg har hatt, har måttet på reparasjon grunnet feil med urverk og annet tull.
 
Redigert: