Oslo Watch Fair

Flott arrangement fra Bjerke også denne gang. Smått utrolig at det finnes en klokke-butikk med evne og plass til å arrangere et slikt arrangement her i lille Norge.

Må også skryte av «festarrangøren» for pre-åpningen (regner med at Bjerke har profesjonell hjelp til dette?). Super mat, stemning og drikke.
Spesielt morsom var etterfesten i 3 etasje hvor de hadde gjort om kontorlandskapet til en Sveitsisk «ski stube» med heiskort for å komme gjennom en oppsatt skiheis port, vegger dekket med gamle ski og bar crew iført skiantrekk og skibriller - morsomt.

Redigert:
Var en tur innom i går ettermiddag. Det var en hyggelig opplevelse, bare smil overalt. Passe med mennesker og fikk prøve det en ville. Var også plass på en liten «Masterclass»

IMG_3959.jpeg

IMG_3958.jpeg

Da var jeg hjemme igjen etter en kanon helg i Oslo. Det ble en lang dag på Bjerkehuset på Fredag, hvor klokker etterhvert ble byttet ut med god drikke oppe på BarBjerke. På lørdagen ble det tid til en rolig morgen før dagen startet for alvor på Rolex Boutiquen. Knakk også noen timer på Bjerkehuset på lørdagen hos merker jeg ønsket en ekstra runde.

Kort oppsummert: Meget bra arrangement - både på dag og kveldstid. Mange drømmeklokker å prøve. Svært god kaffe & sjokoladeboller. Jeg håper ikke det blir 4 år til neste gang :)

Som nevnt var det mange drømmeklokker å finne på Bjerkehuset disse dagene. Når pulsen har fått senket seg, sitter jeg igjen med spesielt to klokker jeg i ettertid likte bedre enn ventet:

Cartier Santos-Dumont:

thumbnail_IMG_5274.jpg

Jeg har lenge hatt lyst på en Santos. Medium blir litt liten, mens large blir litt chunky. Santos-Dumont derimot er en "XL" klokke som plasserer seg perfekt i mellom medium og large og som jeg syns satt nærmest perfekt på mitt håndledd. Noterer den høyt på ønskelisten.

IWC Ingenieur Perpetual Calendar 41:

thumbnail_IMG_5292.jpg

Det er gøy med klokker du har absolutt ingen forventinger til, men så bare leverer de. Klokken ovenfor her er en sånn klokke. Denne satt som ett skudd! Jeg liker alt med den, minus prisen...