Oslo - anbefal meg en skomaker

Skomaker Dagestad. Topp butikk - topp verksted!

:mad:

Verkstedet_er_fullt_large.jpg
 
Prova Lass Skredder og Skomakeri i Ullevålsv. 37. Har använt både Lass och Dagestad och väldigt nöjd med båda. Dagestad är så klart på andra sidan av exklusivitets-skalan men det är prisnivån också. Lass är bra speciellt på mindre uppgifter och kommer ofta med pragmatiska lösningar.
 
Frimann Thorkildsen Rezapur i Bygdøy Alle. Meget godt arbeid.

Støttes.
Rezapur er en ordentlig skomaker - altså en som lager sko - og er den beste jeg har prøvd noengang. Nye hæler og halvsåler lagt på med minst samme nøyaktighet som på fabrikken i Northampton. Noe dyr, men verdt hvert øre.

Everest kan også lage sko, men han kan ikke lese sine egne lapper og gjør feil arbeid.
 
Anbefaler Everest på Majorstua, ikke gjort noe feil arbeid for meg.
Stor jobb på et par Zendra boots, skaffet orginal såler, randsydd og ferdig på 3 dager til fin pris.
 
Jeg er riktignok usedvanlig pirkete, men jeg liker utseendet av en vellaget lærhæl og synes denne poleringen av hælene som " skomakere" gjør ved hælflikk er en fordømt uting. Derfor ber jeg dem alltid skrive at de ikke skal gjøre det.

Everest klarte å polere i stykker et par Dundas, som har kanskje den mest utpregede ubehandlede lærhælen av alle.

Edit: når sant skal sies er jeg så pirkete at jeg har noe å utsette på arbeidet til samtlige skomakere jeg har brukt gjennom 30 år - bortsett fra Rezapur.
 
Redigert:
Har ett par Carmina loafers med ett sårt behov for nye såler. Noen som vet hva Rezapur eller Everest tar for å bytte såle?
 
Leverte akkurat overnevnte sko til Rezapur. 2050kr for ny såle og helkappe. Skulle ha litt ekstra pga closed channel på sålen. Usikker på hvorvidt dette er dyrt eller ikke, men satser på at resultatet blir bra. De er så latterlig komfortable at det er helt uaktuelt å kjøpe nye :)
 
Leverte akkurat overnevnte sko til Rezapur. 2050kr for ny såle og helkappe. Skulle ha litt ekstra pga closed channel på sålen. Usikker på hvorvidt dette er dyrt eller ikke, men satser på at resultatet blir bra. De er så latterlig komfortable at det er helt uaktuelt å kjøpe nye :)
Har ikke mye erfaring med andre skomakere enn Dagestad, og der sendte vi stort sett slike til produsenten. Det blir alltid best resultat, og trolig rimeligere.
 
Var hos Dagestad for noen år siden, med noen sko som trengte ny såling. De sa det tok lang tid fordi de sendte slikt arbeid til en annen skomaker i byen. Etter litt frem og tilbake fikk jeg vite hvem det var slik at jeg kunne gå dit selv: Stian Larsen (Garderobeservice). Brukt han siden det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Har ikke mye erfaring med andre skomakere enn Dagestad, og der sendte vi stort sett slike til produsenten. Det blir alltid best resultat, og trolig rimeligere.

Det er det som egentlig har vært planen hele tiden.
Dessverre fikk jeg først tak i skoene mine mandag denne uken (ikke hatt tilgang til kontoret siden mars), og fikk plutselig veldig dårlig tid før ett bryllup i slutten av juli :)

Vet du hva Carmina tar for denne jobben? Har forsøkt å finne info på nett uten hell..
 
Det er det som egentlig har vært planen hele tiden.
Dessverre fikk jeg først tak i skoene mine mandag denne uken (ikke hatt tilgang til kontoret siden mars), og fikk plutselig veldig dårlig tid før ett bryllup i slutten av juli :)

Vet du hva Carmina tar for denne jobben? Har forsøkt å finne info på nett uten hell..
Vi tar 1800, og da går vi omtrent i null. Rep+frakt og mva
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Har brukt Dagestad i mange år, men synes han blir i overkant dyr og veeeldig lang lev.tid. Testet derfor Frimann i BA. Meget fornøyd med leveringstid og kvaliteten på arbeidet.
 
Har brukt Dagestad i mange år, men synes han blir i overkant dyr og veeeldig lang lev.tid. Testet derfor Frimann i BA. Meget fornøyd med leveringstid og kvaliteten på arbeidet.
Bra det finnes gode alternativer.
Da jeg var ordentlig involvert var det så stor pågang at vi ikke klarte å ta unna nok. Det er nå begrenset ved å nesten utelukkende ta service på sko kjøpt i butikken, som gjør at det blir raskere levering for Dagestads kunder.

Marked & etterspørsel, og alt det der.

Forøvrig gjøres alle reparasjoner så vidt meg bekjent in-house, eller av leverandørene selv.