Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Oslo - anbefal meg en skomaker

frj

Støttemedlem
Reg.
9. oktober 2013
Sted
Oslo/Asker
Ble anbefalt Everest Sko på Majorstua. Har ikke testet de selv, men fikk kjapt svar på spørsmål da jeg mailet dem. Kommer nok til å få sålet om et par Red Wings hos dem nå før snøen kommer. http://www.everestsko.no/

Reg.
23. juni 2012
Prova Lass Skredder og Skomakeri i Ullevålsv. 37. Har använt både Lass och Dagestad och väldigt nöjd med båda. Dagestad är så klart på andra sidan av exklusivitets-skalan men det är prisnivån också. Lass är bra speciellt på mindre uppgifter och kommer ofta med pragmatiska lösningar.

Reg.
28. juni 2011
Frimann Thorkildsen Rezapur i Bygdøy Alle. Meget godt arbeid.
Støttes.
Rezapur er en ordentlig skomaker - altså en som lager sko - og er den beste jeg har prøvd noengang. Nye hæler og halvsåler lagt på med minst samme nøyaktighet som på fabrikken i Northampton. Noe dyr, men verdt hvert øre.

Everest kan også lage sko, men han kan ikke lese sine egne lapper og gjør feil arbeid.

Reg.
20. juli 2011
Sted
Bærum
Anbefaler Everest på Majorstua, ikke gjort noe feil arbeid for meg.
Stor jobb på et par Zendra boots, skaffet orginal såler, randsydd og ferdig på 3 dager til fin pris.

Reg.
28. juni 2011
Jeg er riktignok usedvanlig pirkete, men jeg liker utseendet av en vellaget lærhæl og synes denne poleringen av hælene som " skomakere" gjør ved hælflikk er en fordømt uting. Derfor ber jeg dem alltid skrive at de ikke skal gjøre det.

Everest klarte å polere i stykker et par Dundas, som har kanskje den mest utpregede ubehandlede lærhælen av alle.

Edit: når sant skal sies er jeg så pirkete at jeg har noe å utsette på arbeidet til samtlige skomakere jeg har brukt gjennom 30 år - bortsett fra Rezapur.

Sist redigert:
Reg.
25. november 2008
Har ett par Carmina loafers med ett sårt behov for nye såler. Noen som vet hva Rezapur eller Everest tar for å bytte såle?