Oris-tråden

Savner min gamle Aquis 40mm....
Det var min fjerde skikkelige klokke, og kanskje den av alle (inkl Tudor og Seiko) som har gitt mest klokke for pengene i klassen under 30k (eller 10-20k). Utrolig flott, eget design, bra lume, solid pen og behagelig lenke osv. Det eneste ankepunktet var at i 40mm ble proporsjonene ørlitegrann feil (litt liten ift høyde), så jeg skulle likt å se den relativt nye 41,5mm på armen. Og gjerne med blå skive. :)

OI000265_1_zpselkqiokz.jpg

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: ludokid og Todda
Noen som har tips til steder å få kjøpt reimer til Oris Aquis 43,5 mm? Er det bare custom som gjelder?
Sjekk sidene til Combatstraps.com, jeg er sikker på at du finner noe du liker, ikke altfor lang leveringstid og fornuftig priset, topp klasse håndarbeid, jeg mottok to stk nylig, en i piggrokke og en i haiskinn, til 43,5 mm Aquis vil jeg anbefale foldespenne fra samme leverandør.

• Liker
Reaksjoner: ludokid og MrFinale
Vår danske venn Haagen og Mr. Meijer vier denne og Oris generelt hele gårsdagens episode av 8past10 podcasten.

Nevner de Brashear-modellen (som kom nå)? Ut fra tittelen på podden ser det ut til at de fokuserer på Aquis Calibre 400 (som kom i oktober).