Oris-tråden

Hei. Jeg lukter litt på en Oris Aquis Calibre 400, men blir litt skeptisk når jeg leser på diverse internasjonale forum at de har hatt en del problemer med at minuttviseren hopper flere minutter når man drar ut (og dytter inn) krona. I tillegg sies det at den i praksis er langt unna å holde lovnader om 5 dagers gangreserve. Synes klokka er dødspen, men synes ikke klokker i denne prisklassen bør ha slike bugs. Er det noen eiere her som ønsker å komme med sine erfaringer? Er dette noe som oppleves på alle enheter, eller er det snakk om "mandagsklokker"?
Har ingen erfaring med 400 verket, men jeg føler at mellomlegget fra tidligere modeller ikke er verdt penga for å få inhouse verk i dette segmentet.. Nå vet jeg ikke om du vil handle nytt eller hvilken størrelse og farge du tenker, men kan definitivt anbefale den forrige 41.5mm utgaven (den fremstår ikke større enn 40mm sub) med mørk blå skive. Og kjøp klokke med lenke, og heller gummirem i tillegg.

IMG_20220611_132047.jpg

På min helt nye Oris Propilot 400 er urverket merket med «Cal. 400-2».
På nettet er alle tilsvarende bilder av samme urverk alltid kun merket med «Cal. 400», og jeg finner heller ingen info om noe endret eller oppgradert 400-urverk.

Noen som har en logisk forklaring?