Oris Diver Sixty-Five

Remmen passer seg utmerket på den fantastiske klokke. Oris har bestandig bra "finish".
Jeg var på kanten av å kjøpe en rem sånn noen dager siden men nå...Jeg er overbevist.:D

Enig, jeg synes remmen passer veldig godt til klokken, dette tropic designet gir på en måte vintage vibber samtidig som det kan se moderne ut - akkurat som klokken.

Det er også en av de beste gummiremmene jeg noensinne har prøvd på armen. Den er veldig myk, men jeg er usikker på om materialet er silikon eller en form for blanding... Den samler ihvertfall ikke støv (slik rene silikonremmer har en tendens til å gjøre), og føles ganske robust selv om den er så lett tøyelig som den er. Spennen har forøvrig en veldig bra finish også, med presis børsting og inngravert "Oris". :)

Gratulerer så mye @Kohe321
Virkelig et flott ur og det er første gang på over et halvt år jeg har fått lyst på et nytt ur.
Nei, nå ble jeg litt satt ut gitt. Og som alltid, du tar utrolig flotte bilder:)

Tusen takk skal du ha for både gratulasjon og fine ord om bildene, @Wangensten! :)


For 1485 EUR (inkludert frakt) + moms så synes jeg dette er veldig mye klokke for pengene. Så langt ser det ut til at den går på sekundet likt som da jeg først stilte den for nesten tolv timer siden tidligere i dag, så urverket ser ut til å være godt justert.

Og jeg må igjen nevne nivået på finishen: det er skyhøyt. For eksempel detaljene i skiven og hvordan den kurves ned i kantene sammen med glasset. Eller måten datovinduet er kuttet til og blankpolert som resten av skiven, eller den "crispe" måten alle markørene og teksten er malt på den blanksorte overflaten i skiven, noe som gjør at det nesten kan se ut som detaljene "svever" i luften. Sett rett forfra så blir effekten av kurven i skiven nesten helt nullet ut av kurven i glasset, men når du bøyer klokken kan du se hvordan den også kurver nedover, og dermed reflekter lyset på en litt annen måte enn midten av skiven...

Dette er en klokke hvor det er kjekt å sitte å vende på den i lyset og se hvordan forskjellige detaljer i skiven kommer frem i forskjellige vinkler. Det er lett å bli sittende å glo. :p
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Fantastisk klokke! Og fantastisk at du har vært så på hugget at du har fått tak i en allerede! Gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Gratulerer så mye!!!! Digger den klokken der. Var faktisk hos forhandler for en måned siden og spurte etter dette uret, men fikk beskjed om at det ikke kom før i september, hvilket er nå ;) Får man spørre hvor du har kjøpt den?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Tusen takk skal dere ha folkens! :)

Utrolig fin! Bytte med en MM300? :)
Hehe, takk takk - håper du er fornøyd med din nye MM300. :)

Gratulerer så mye!!!! Digger den klokken der. Var faktisk hos forhandler for en måned siden og spurte etter dette uret, men fikk beskjed om at det ikke kom før i september, hvilket er nå ;) Får man spørre hvor du har kjøpt den?

Jeg kjøpte den fra Ace Jewelers i Nederland, og de var veldig hyggelige å kjøpe fra. Svarte ofte på noen få minutter på mail og gav i det hele tatt en veldig hyggelig service igjennom hele handelen. En seriøs AD dette, og om jeg ikke tar feil en av hovedsponsorene til WUS? :)

Jeg betalte 1485EUR, som inkluderte frakt over natt, og 25% moms kommer i tillegg i posten senere. https://www.acejewelers.com/en/watches/oris/oris-divers-sixty-five-733-7707-4064
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000
Blev så pass inspirerad att det blir en incoming. Också från Ace Jewelers. Otroligt trevliga att ha att göra med. Du borde få kommission på framtida köp från TS'are ;)

Haha, kult! Gleder meg til å se unboxingen. Hva ble ventetiden?
 
Deras nästa leverans kommer tydligen in på fredag. Och jag lyckades få den sista, då alla de andra redan var reserverade. Så jag hoppas ha den någon gång i början av nästa vecka. Glädjer mig! Verkar som detta blir en storsäljare för Oris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Deras nästa leverans kommer tydligen in på fredag. Och jag lyckades få den sista, då alla de andra redan var reserverade. Så jag hoppas ha den någon gång i början av nästa vecka. Glädjer mig! Verkar som detta blir en storsäljare för Oris.
Gratulerer! Virker som denne selger som varmt hvetebrød ja. Du har god grunn til å glede deg, tipper du blir like fornøyd som meg - altså storfornøyd. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
Utrolig fin! Bytte med en MM300? :)
heh om du kjøpte den til kohe321 kan du berre sende ein PM til meg så får du lik pris igjen....:)

Om du ikke liker mm300 asså...

Ellers har eg titta enda meir på denne Orisen, og det er virkelig en klokke som vurderes. Virker som utrolig mye bang for the buksssss........:)
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
heh om du kjøpte den til kohe321 kan du berre sende ein PM til meg så får du lik pris igjen....:)

Om du ikke liker mm300 asså...

Ellers har eg titta enda meir på denne Orisen, og det er virkelig en klokke som vurderes. Virker som utrolig mye bang for the buksssss........:)
Hehe, var nok en spøk! MM300 har kommet for å bli, hvertfall inntil en GS Diver kommer for salg :) Orisen er fantastisk fin, og må absolutt vurderes. Nå ser det jo ut som en del muligens vil kjøpe denne i Norge, og får håpe noen blir rammet av flippesyken!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Hehe, var nok en spøk! MM300 har kommet for å bli, hvertfall inntil en GS Diver kommer for salg :) Orisen er fantastisk fin, og må absolutt vurderes. Nå ser det jo ut som en del muligens vil kjøpe denne i Norge, og får håpe noen blir rammet av flippesyken!
Det kommer ingen GS diver for salg:D. Desse er keepers:) Ikkje sant @Todda og @Greg ?
Dog enig i at MM300 er kanonur. Orisen kommer nok til å slå an, ser flere bilder av den på ulike håndledd på www alt:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg og Todda