Oris Diver Sixty-Five

Medlem
19. okt. 2011
Innlegg
5.367
Denne har jeg likt veldig godt siden lanseringen på årets Basel-messe, og den har egentlig bare vokst mer og mer på meg siden. Når den nå omsider begynner å bli tilgjengelig i butikker rundt om så bestemte jeg meg å selge min MM300 for å frigjøre midler til denne, samt å gi plass til den i samlingen. Har nemlig funnet ut at for meg passer det best med maksimalt 4 klokker. Ellers blir det rett og slett for lite armtid på hver enkelt.

Sendte en mail til Ace Jewelers i Nederland, og de hadde fått inn 10 stk. hvor alle unntatt én var blitt solgt nesten omgående. Det var altså én igjen, men denne var lagt til siden for en annen kunde. Han/hun skulle komme inn dagen etter for å se på den sammen med noen andre aktuelle klokker, så det var altså en mulighet for at denne ville bli ledig hvis vedkommende valgte noe annet. Bestillingstiden fra Oris var rundt to uker, så som den utålmodige sjelen jeg er håpet jeg på at jeg kunne slippe denne ventetiden. :p

Dagen etter får jeg en mail om at kunden valgte enn annen klokke, og at jeg kunne kjøpe denne om jeg ville. Penger ble overført, og for 80 euro ekstra fikk jeg "UPS express saver" forsendelse, hvor klokken ble sendt fra Nederland i går og levert på døren her i Norge mindre enn 24t senere. Det var imponerende! :)

Specs:

40mm Diameter
Lug-til-lug 47,9mm
12,86mm tykkelse
20mm lug-width
100m vanntetthet med skru-krone
Domed safirglass m/buet urskive
Urverk: Oris Calibre 733 (modified Sellita SW200)


20873196418_e229173227_h.jpg


20872995120_a7d9778ecb_b.jpg



21061084165_7f1d0799a5_h.jpg



21051112982_4e9f0034e0_h.jpg



20438469034_07937cb4a3_h.jpg


20440037233_691e2c1507_h.jpg


20873198258_03b7ae2e54_b.jpg



20874302069_308c068ddb_h.jpg



Kan skrive litt mer etter noen dagers bruk, men foreløpig kan jeg si at den sitter helt fantastisk fint på armen, den er veldig lett og bygger lite i høyden, noe som gjør at den virkelig smelter på håndleddet. Det hjelper også at denne gummiremmen er noe av det mykeste jeg noensinne har prøvd. Kvalitetsfølelsen på finishen er ekstremt god, og alt bare "sitter". Dette er min første Oris, og det gav mersmak.

Kort sagt så bringer den frem et smil hver gang jeg ser på den.

Veldig fornøyd, takk for titten! :)
 
Redigert:
Den var grisetøff! Den fikk jeg fryktelig lyst på!
Gir meg assosiasjoner til både Legend Diver og JLC sin Memovox.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Tusen takk skal dere ha folkens! Jeg er virkelig fornøyd, den har noe veldig kult over seg synes jeg. Sitter også som et skudd på armen.

Den er sykt fet @Kohe321! Grattis. :) Lumeshot..?

Takk! Glemte å ta et lumeshot i farten, men før jeg får tatt mitt eget så låner jeg dette bildet fra en unboxing i tråden om klokken fra Watchuseek:

i-w43Vv47-L.jpg
 
Kult ur! Likte særlig font på.tall, og domed glass. Gratulerer!
Takk skal du ha @Oddemann! Ja, fonten synes jeg også er veldig stilig, og er noe av det som gir klokken så mye særtrekk og karakter. Synes Oris har gjort en veldig god jobb med å oppdatere dette gamle designet fra 60-tallet uten å forandre det for mye. Den ser liksom moderne og vintage ut på samme tid.

Den var grisetøff! Den fikk jeg fryktelig lyst på!
Gir meg assosiasjoner til både Legend Diver og JLC sin Memovox.
Takk @Arlendius! Ja, jeg ser hvordan den kan få tankene mot disse to klokkene. :)

Sjef! Digger at du prøver noe utenfor allmenn vei, grattis med den!

Tusen takk @adamskater! Ja, jeg er ganske så fornøyd med variasjonen i samlingen nå - 4 klokker av forskjellig merke, og alle 4 har en veldig distinkt og ulik "følelse" på armen. :)

Knalltøff. Kan du legge opp noen skikkelige nærbilder?
Digget fargen på den, gratulerer :cool:

Takker! Skal få tatt flere bilder av den i dagene som kommer, og da kan jeg prøve å få tatt noen skikkelige nærbilder. Har ikke noe macro-objektiv akkurat nå, men skal se hva jeg får til uten.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pasop
Veldig stilig!! Akkurat passe retro, uten å bikke over. Denne merket jeg også på Basel! Gleder meg til flere av dine meget gode bilder!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Gratulerer med flott Oris, fin kombinasjon av moderne og vintage!

Veldig stilig!! Akkurat passe retro, uten å bikke over. Denne merket jeg også på Basel! Gleder meg til flere av dine meget gode bilder!

Takk skal dere ha @Callahan og @Consigliere! Enig, akkurat denne balansen mellom retro og moderne er noe av det jeg falt mest for med en gang.

Og et "skikkelig" bilde, her på en redningsvest. Måtte finne frem noe med maritimt tema... :p

20441531534_0daff66b06_h.jpg
 
Remmen passer seg utmerket på den fantastiske klokke. Oris har bestandig bra "finish".
Jeg var på kanten av å kjøpe en rem sånn noen dager siden men nå...Jeg er overbevist.:D
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater og Kohe321
Gratulerer så mye @Kohe321
Virkelig et flott ur og det er første gang på over et halvt år jeg har fått lyst på et nytt ur.
Nei, nå ble jeg litt satt ut gitt. Og som alltid, du tar utrolig flotte bilder:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321