"One month, one watch"-guy

forandring fryder :rolleyes: (aka digg-å-ikke-være-med-lenger-bilde)

3F9A5E5E-B24A-49B2-AA6E-A3D3DE28C20B.jpeg
 
Redigert:
På tide med en oppdatering. Explorer'n har vært på armen siden 17. april, og vi er nå kommet til dag 22 (vel, egentlig 23 da det er over midnatt). Jeg kjenner at den begynner bli en familiær og kjærkommen kompanjong i hverdagen. Når den tas av om kvelden, så gleder jeg meg faktisk til å kunne ta den på igjen neste morgen. Jeg vil nok beholde de andre klokkene i boksen med affeksjonsverdi, men dette her blir nok "den ene" for min del. :)

32869135777_264c9459dd_b.jpg
 
Redigert:
På tide med en oppdatering. Explorer'n har vært på armen siden 17. april, og vi er nå kommet til dag 22 (vel, egentlig 23 da det er over midnatt). Jeg kjenner at den begynner bli en familiær og kjærkommen kompanjong i hverdagen. Når den tas av om kvelden, så gleder jeg meg faktisk til å kunne ta den på igjen neste morgen. Jeg vil nok beholde de andre klokkene i boksen med sentimental verdi, men dette her blir nok "den ene" for min del. :)

32869135777_264c9459dd_b.jpg

Liker du denne bedre en den flotte Datejusten din?
 
Liker du denne bedre en den flotte Datejusten din?

Jeg liker Datejusten veldig godt, men Explorer er favoritten. Foretrekker det noe røffere uttrykket den gir på armen, og de øvrige tool-aspektene som kommer med sportslinjen er kjekke å ha. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Hepp!

Jeg har "vært med" siden november i fjor da jeg kjøpte denne klokka av @fredskijj.

Siden jeg registrerte meg i 2010, har jeg vært besatt av å finne den "perfekte" klokka. Jeg har snust på klokker i forskjellige prisklasser, forøvrig aldri i det "øverste sjiktet", selv om klokker jeg har hatt i mitt eie til 10k + har vært øverste sjiktet nok for en fattig kunstner som meg.

Poenget - jeg ble til slutt så evinnelig lei av "lete etter noe nytt"-fasen. Samtidig angret jeg mye på at jeg solgte en tilsvarende CWC men i automatic for noen år siden. Den var egentlig perfekt. Da fredskijj la ut denne for salg var jeg solgt, og den er for meg bare den ultimate allrounderen.

Jeg tar den så og si aldri av og det at det er batteri i denne gjør den for meg egentlig bare mer unik siden alt jeg noen sinne har hatt (stort sett) har vært mekanisk. Dessuten får jeg dårlig samvittighet hvis den ligger hjemme med uforløst batterikraft under panseret. Også går den jo helt perfekt.

Valget på å være enklokkemann er også litt inspirert av fetteren min som til konfirmasjonen sin på åttitallet fikk en Tag hauer med samme (monnin) kasse. Han bruker den fortsatt i dag og elsker den. Hvis han kan, hvorfor ikke jeg, liksom?

Det er nesten enda morsommere å surfe klokker på nett nå da jeg vet at jeg sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe dem.

60307138_265309360944060_2078554091528650752_n.jpg
 
Redigert: