Omega x Swatch, Moonswatch: fortsatt ettertraktet?

Medlem
15. nov. 2022
Innlegg
3
Sted
Jessheim
Hei!
har nylig sett på et par Moonswatches, og må jo innrømme at dette er ganske ræva klokker. Med sine billige velcro reimer, vannbestandighet på 3ATM og sitt plexiglass, så er det overraskende høy etterspørsel etter denne klokka.

jeg har fulgt med på prisutviklingen til denne klokka, og eksemplarer med nypris rundt 3000kr, selges nå for nesten oppi det tredoble på finn nå.

hvorfor er folk villig til å betale så mye for en så dårlig klokke, og hvor lenge tror dere prisutviklingen kommer til å fortsette?

er moonswatch noe å legge litt penger i?
 
Hei!
har nylig sett på et par Moonswatches, og må jo innrømme at dette er ganske ræva klokker. Med sine billige velcro reimer, vannbestandighet på 3ATM og sitt plexiglass, så er det overraskende høy etterspørsel etter denne klokka.

jeg har fulgt med på prisutviklingen til denne klokka, og eksemplarer med nypris rundt 3000kr, selges nå for nesten oppi det tredoble på finn nå.

hvorfor er folk villig til å betale så mye for en så dårlig klokke, og hvor lenge tror dere prisutviklingen kommer til å fortsette?

er moonswatch noe å legge litt penger i?

Du investerer ikke i en klokke. En klokke kjøper du for personlig glede. (Med understreking på to siste ord).

Så om det er verd å legge penger i? Hvis du ønsker å ha en? Ja. Da er svaret ja.

De dette verd tre laken? Tredoblet? Siste idiot er ikke født. Søppel er verd så mye som en idiot vil betale for det.

Så svaret på ditt spørsmål? Tja , vi kan tolke det som positivt....?

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: RagaRufus og havarduf
Hei!
har nylig sett på et par Moonswatches, og må jo innrømme at dette er ganske ræva klokker. Med sine billige velcro reimer, vannbestandighet på 3ATM og sitt plexiglass, så er det overraskende høy etterspørsel etter denne klokka.

jeg har fulgt med på prisutviklingen til denne klokka, og eksemplarer med nypris rundt 3000kr, selges nå for nesten oppi det tredoble på finn nå.

hvorfor er folk villig til å betale så mye for en så dårlig klokke, og hvor lenge tror dere prisutviklingen kommer til å fortsette?

er moonswatch noe å legge litt penger i?
Ja, det er ræva klokker.

Hva folk ønsker seg på finn og hva de faktisk selges for to vidt forskjellige ting.

Prisutviklingen er på vei ned og jeg kan vanskelig se noen betale mer enn 2-3 papp for disse over tid.

Nei - det er absolutt ikke noe å legge penger i. Kjøp deg en skikkelig klokke i stedet.
 
Ligger mye rundt 3500,- Tenker de selger ganske nært 3k.

1668578099682.png
 
Basert på liggetid på annonsene så selger de ikke i det hele tatt. Jeg tror tiden hvor disse eventuelt var investeringsobjekt er over.
 
Interessen hos Swatchbutikkene er fortsatt ganske høy, men ser det varierer rundt om i verden. For reslag for å tjene penger på disse, så er det stort sett bare Moon og Mercury som gir god fortjeneste, her jeg er nå så snudde bare resellerne i døra når butikken sa at de ikke hadde fått inn noen av de når de åpnet på morgenen. Samt Neptun som er nærmest "umulig" å få tak i pga. produksjonsproblemer, men ryktes at de også skal være tilgjengelig i butikk straks.
 
Interessen hos Swatchbutikkene er fortsatt ganske høy, men ser det varierer rundt om i verden. For reslag for å tjene penger på disse, så er det stort sett bare Moon og Mercury som gir god fortjeneste, her jeg er nå så snudde bare resellerne i døra når butikken sa at de ikke hadde fått inn noen av de når de åpnet på morgenen. Samt Neptun som er nærmest "umulig" å få tak i pga. produksjonsproblemer, men ryktes at de også skal være tilgjengelig i butikk straks.
Merker jeg dirrer av spenning. Håper de er under 1.500,- før sommeren(y)
 
Merker jeg dirrer av spenning. Håper de er under 1.500,- før sommeren(y)
De er ikke limiterte, og ser ikke for meg at swatch stopper å lage disse med det første, de har jo dratt inn sinnsykt med penger på dette stuntet.
Kan ikke tenke meg at det vil være en god investering å kjøpe de, men jeg vil uansett ha alle sammen i samlingen :)
 
De stod i ved Bottega Veneta i går, og skal ut igjen i dag. Swatch kunne ikke si noe om konkret sted, men jeg ville satset på rundt Oslo City-ish – alternativt Barcode, Aker Brygge eller rundt Stortinget.

Edit: Nå hører jeg også Bogstadveien. Who knows...

 
Redigert:
Utrolig. Går folk virkelig bananas i hovedstaden for å skaffe seg denne dritten? :poop:
Jaja :rolleyes:
Blir spennende å se hvor lang tid det tar før de skal flippes på finn :mrgreen: nå er de jo "Norske" i tillegg så de blir nok enda mer ettertraktede!
Synes jeg ser det: "Dette er en av ytterst få som er solgt ny i Norge. Her har du en unik mulighet. Osv osv...