Dette var et deprimerende innlegg.Synes det blir feil å avfeie det allak nevner som en "tullete og konstruert problemstilling", han vet nok best selv hvordan dette oppfattes i hans omgangskrets. I en del omgangskretser, inkludert min, er det nok helt reelt at man blir sett på som gal om man bruker penger på dyre klokker, samtidig som mange er bevandret nok til å kjenne igjen en Rolex når de ser en. Løsningen på dette er for min del å se til andre produsenter som menigmann ikke kjenner til slik at man "skjuler" seg i det daglige.
Sånn sett er jeg enig med deg i tanken om å selge disse tre og kjøpe noe mindre kjent, @allak. Hvis jeg skulle ha fått/arvet en klokke fra min far hadde det vært mye mer givende å kunne tenke på at det var hans trofaste dagligklokke gjennom mange år, heller enn en klokke som ble liggende i en skuff/safe fordi den var for "belastende" for ham å gå med.
Om noen synes du er gal fordi du bruker mye penger på et ur, hvorfor i allverden bry seg om det?!
«Belastende å bruke» og måtte «skjule seg» i det dagelige (ransfare er unntatt) pga armbåndsuret - hjelpes?!