Omega SM 300M vs Breitlig SOH 42 vs Tudor BB

Medlem
26. aug. 2017
Innlegg
14
Sted
Bergen
Hei,

Jeg er ny på forumet, og skal kjøpe min første high-end klokke.

Valget står mellom følgende:
  • Omega Seamaster 300M
  • Breitling SuperOcean Heritage
  • Tudor Heritage Black Bay

Hva ville du valgt, og hvorfor?

Mvh
Specialbrew
 
Takk for svar!

Synes valget et veldig vanskelig da det er aspekter ved alle de tre klokkene jeg liker utrolig godt.

Jeg ønsker å ha klokken jeg kjøper i lang tid, er det noen forskjell i kvalitet på disse? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83
Omega, Tudor, (litt for stor og ingen dato, for ny og rart modellnavn) eller enda bedre spar til Sub.
Breitling, hva er det? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: specialbrew
Jeg stemmer på Breitling :)

6f369b6111444699c3c65c53c6c94583--wrist-watches-mens-watches.jpg
 
Kvaliteten er nok objektivt sett like høy på disse urene. Personlig hadde nok jeg valgt Tudor av disse, selv om jeg egentlig synes Breitlingen er den fineste av de, men Breitling!!!......:eek::eek::eek:
 
upload_2017-8-26_17-14-41.jpeg


Jeg ville gått for Omega, men er ingen av alternativene dine som er blir feil uansett.
Ta deg en tur og se om du får prøvd alle 3, se hvilken som sitter best på armen og ta et valg etter det. Ta den som du liker best, ikke bry det om hva andre evt synes.
 
Setter stor pris på alle tilbakemeldinger! Som dere sikkert skjønner så kan jeg ikke så mye om klokker, men interessen har i det siste gått rett til hodet på meg.

Hva er det som gjør at Breitling er det 'sorte får' i klokkeverden? Det virker som om det er et mer elsk/hat forhold til dette merket enn øvrige klokkemerker.
 
Hva er det som gjør at Breitling er det 'sorte får' i klokkeverden? Det virker som om det er et mer elsk/hat forhold til dette merket enn øvrige klokkemerker.
Ja si det!? De har jo mange fine ur, men det har vel sammenheng med den "typiske brukeren" av Breitling. Blir litt som BMW og deres stempel som et "multi-etnisk kjøretøy" - eller bare rett og slett litt "harry"?
 
Ja si det!? De har jo mange fine ur, men det har vel sammenheng med den "typiske brukeren" av Breitling. Blir litt som BMW og deres stempel som et "multi-etnisk kjøretøy" - eller bare rett og slett litt "harry"?

Takk for oppklaring på dette. Antar det spiller en rolle hvilken modell det er snakk om også :)
 
Slår et slag til for "prøv alle tre, kjøp den du forelsker deg i". Å teoretisk bedømme specs, "brand prestige", verdifall, andre folks meninger etc er iofs morsomt når man sitter og surfer på nett, men helt underordnet "NÅ FIKK JEG GODFØLELSEN" som noen klokker gir deg på armen... og andre ikke gir deg. Og det er umulig å forutse før du faktisk får prøvd dem IRL. :)
 
Jeg må si Omega>Tudor>Breitling

Har hatt SM300c selv og savner den. Tudoren syns jeg er et spennende og rimelig alternativ til Sub. For tre år siden satt jeg på 6! Breitling klokker og har heldigvis kommet meg ut av uføra. Skal ha Navitimer igjen, men jobber hardt for å konvertere de på jobben bort fra sine. Enig med @Gin. Breitling er litt harry og litt sånn første dyre klokke typ, men velger å holde meg unna multi-etnisk uttrykket o_O Mange starter der, men skjønner fort at det ikke er veien å gå.

Kjøp SM300c og pass på at du kjøper den med keramisk bezel. Blå eller sort etter hva du ønsker, begge er allsidige mener nå jeg
 
Jeg holder en knapp på den sorte Seamasteren. Ikke fordi blå ikke er fin. Er veldig fin blå farge på den, men fordi bakgrunnen på datoen er sort. Synes de kunne kostet på seg å gjort den blå.

upload_2017-8-27_13-57-51.png
 
  • Liker
Reaksjoner: specialbrew
Ingen vesentlig forskjell på disse klokkene spør du meg. Smak og behag. Eneste forsljell er på lenke/rem.
Tudoren har en utrolig god natorem, jeg brukte aldri noe annet enn den da jeg hadde en slik. Aldri hørt noe verken bra eller dårlig om lenken, så den er sikkert bra.
Breitling, jeg hadde en SO42(ikke heritage), og den hadde en helt utrolig god gummirem med foldespenne. Har vurdert ny Breitling på grunn av dette i fem år snart. Hvordan meshen som hører til Heritage-serien er, men minner veldig om en mesh jeg har til en annen klokke. Når ikke helt opp til en original/vanlig Breitling lenke. (Breitling er generelt veldig gode på lenker/remmer syns jeg.)
Omegaen - tja, ikke min favorittlenke. Byttet til mesh og Ploprof-lås/spenne da jeg hadde seamaster. Det ryktes også at Omega sine egne natoer er veldig veldig gode.
 
  • Liker
Reaksjoner: specialbrew
Veldig glad jeg stilte spørsmålet her på Tidssonen, takk for alle disse gode, utfyllende svarene!

Det jeg sitter igjen med er at alle klokkene er gode kjøp, og at det skal vanskelig la seg gjøre å trå feil ved kjøp av en av disse. Samtidig ser jeg at flere anbefaler å prøve klokkene for å se hvilken følelse de gir, og det skal jeg selvsagt gjøre. Den eneste klokken jeg ikke fikk prøvd i går var BB, så jeg skal se litt videre etter en AD med den tilgjengelig her i Bergen.
 
Jeg holder en knapp på den sorte Seamasteren. Ikke fordi blå ikke er fin. Er veldig fin blå farge på den, men fordi bakgrunnen på datoen er sort. Synes de kunne kostet på seg å gjort den blå.

Vis vedlegg 55211

Dette var faktisk en detalj jeg ikke hadde lagt merke til. Når du nevner det så er jeg helt enig, da er det mer fristende med SM i svart. Tror også at den vil være mer allsidig mtp ulike reimer o.l., noe som er kjekt da jeg sannsynligvis vil være en 'one watch guy' (foruten en vintage SM De Ville).