Omega SM 300M vs Breitlig SOH 42 vs Tudor BB

Medlem
26. aug. 2017
Sted
Bergen
Hei,

Jeg er ny på forumet, og skal kjøpe min første high-end klokke.

Valget står mellom følgende:
  • Omega Seamaster 300M
  • Breitling SuperOcean Heritage
  • Tudor Heritage Black Bay

Hva ville du valgt, og hvorfor?

Mvh
Specialbrew

Takk for svar!

Synes valget et veldig vanskelig da det er aspekter ved alle de tre klokkene jeg liker utrolig godt.

Jeg ønsker å ha klokken jeg kjøper i lang tid, er det noen forskjell i kvalitet på disse? :)

• Liker
Reaksjoner: JD83
Omega, Tudor, (litt for stor og ingen dato, for ny og rart modellnavn) eller enda bedre spar til Sub.
Breitling, hva er det? ;)

• Liker
Reaksjoner: specialbrew
Jeg stemmer på Breitling :)

6f369b6111444699c3c65c53c6c94583--wrist-watches-mens-watches.jpg

Kvaliteten er nok objektivt sett like høy på disse urene. Personlig hadde nok jeg valgt Tudor av disse, selv om jeg egentlig synes Breitlingen er den fineste av de, men Breitling!!!......:eek::eek::eek:

upload_2017-8-26_17-14-41.jpeg

Jeg ville gått for Omega, men er ingen av alternativene dine som er blir feil uansett.
Ta deg en tur og se om du får prøvd alle 3, se hvilken som sitter best på armen og ta et valg etter det. Ta den som du liker best, ikke bry det om hva andre evt synes.

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger! Som dere sikkert skjønner så kan jeg ikke så mye om klokker, men interessen har i det siste gått rett til hodet på meg.

Hva er det som gjør at Breitling er det 'sorte får' i klokkeverden? Det virker som om det er et mer elsk/hat forhold til dette merket enn øvrige klokkemerker.

Hva er det som gjør at Breitling er det 'sorte får' i klokkeverden? Det virker som om det er et mer elsk/hat forhold til dette merket enn øvrige klokkemerker.
Ja si det!? De har jo mange fine ur, men det har vel sammenheng med den "typiske brukeren" av Breitling. Blir litt som BMW og deres stempel som et "multi-etnisk kjøretøy" - eller bare rett og slett litt "harry"?

Ja si det!? De har jo mange fine ur, men det har vel sammenheng med den "typiske brukeren" av Breitling. Blir litt som BMW og deres stempel som et "multi-etnisk kjøretøy" - eller bare rett og slett litt "harry"?

Takk for oppklaring på dette. Antar det spiller en rolle hvilken modell det er snakk om også :)

Slår et slag til for "prøv alle tre, kjøp den du forelsker deg i". Å teoretisk bedømme specs, "brand prestige", verdifall, andre folks meninger etc er iofs morsomt når man sitter og surfer på nett, men helt underordnet "NÅ FIKK JEG GODFØLELSEN" som noen klokker gir deg på armen... og andre ikke gir deg. Og det er umulig å forutse før du faktisk får prøvd dem IRL. :)