Omega Seamaster

Kursene som arrangeres med jevne mellomrom er hyggelige og lærerike. Anbefales på det sterkeste. Jeg var på det som ble holdt i juni, og fikk mitt første prosjekt til å gå i går! :cool:

Som det antydes her, så vil jeg ikke anbefale din fine Omega som første prosjekt! Slike små deler går lett i stykker, men bli med på neste kurs! Så kan du ta en service på en annen klokke!

:cool:

Ja jeg skal bli med på neste kurs, og denne klokken skal overlates til kyndige hender. Imiflertid har jeg en morsom gammel vekkerklokke jeg tenkte å øve meg på.
ebay selges det urmaker kit, men jeg må si jeg blir skeptisk når de bare koster 20 USD. Holder de bra nok kvalitet? Har noen tips om urmaker kit som holder ok kvalitet?
Og hva med olje? Hvor kjøper dere det?
 
Redigert:
Ja jeg skal bli med på neste kurs, og denne klokken skal overlates til kyndige hender. Imiflertid har jeg en morsom gammel vekkerklokke jeg tenkte å øve meg på.
PÅ ebay selges det urmaker kit, men jeg å si jeg bilir skeptisk når de bare koster 20 USD. Holder de bra nok kvalitet? Har noen tips om urmaker kit som holder ok kvalitet?
Og hva med olje? Hvor kjøper dere det?

Kjøpte et slikt billig kinasett, men har måttet handle nytt av mye av utstyret. Noe er ok kvalitet på, mesteparten bøyer seg og blir fort ødelagt. Skrujernene i det kitet jeg kjøpte hadde så tykk tupp at de ikke kunne brukes til noe.

Har i det siste handlet en del verktøy fra https://www.cousinsuk.com/ . Har handlet noe dyrt og noe billig. Jeg er veldig imponert over kvaliteten på deres egne produkter (altså produktene som er merket cousin). Disse er også ganske billige. Kjøpte blant annet et par bergeon-luper og et par cousin-luper og jeg må faktisk innrømme at jeg syntes cousin-lupene var best. Så jeg ville anbefalt at du setter sammen ditt eget sett istedet for å kjøpe et ferdig kinasett :)
 
Ja jeg skal bli med på neste kurs, og denne klokken skal overlates til kyndige hender. Imiflertid har jeg en morsom gammel vekkerklokke jeg tenkte å øve meg på.
ebay selges det urmaker kit, men jeg må si jeg blir skeptisk når de bare koster 20 USD. Holder de bra nok kvalitet? Har noen tips om urmaker kit som holder ok kvalitet?
Og hva med olje? Hvor kjøper dere det?

Jeg kjøpte noen saker på eBay. Det ble det ikke noen orden på. Selvfølgelig var det også litt mangel på ferdigheter.... Derfor gikk jeg på kurset med bestilling av "full pakke av verktøy". Det verktøyet var av veldig god kvalitet; Bergeron. Jeg har nå blitt utvidet med litt mer verktøy og oljer fra Max Kleiser (Max Johanson | Klokker og smykker).

eBay er levert meg noen prosjekter! En gammel vekkerklokke høres spennende ut!

:cool: