Omega Seamaster-tråden

Har i svake øyeblikk sett på denne (2201.50) på bruktmarkedet.

OMEGA-Seamaster-Planet-Ocean-2201-50-00-10-10-OME-BCUD2K-7096b05af925_c29ed747-38f5-4e79-8181-...png

a3bfd67f-8a44-4a91-a329-8eee7c93ccda.png

Man er forlengst forbi punktet hvor @Loevhagen fortjener spons fra SWATCHGroup!

Smått dristig nytolkning av en fantastisk modellserie. Hvorfor ikke PO ses på flere håndledd er og blir et mysterium… Byggekvalitet og driftsikkerhet på disse klokkene her er imponerende, intet mer.

Aldri slutt å elsk klokker Loevhagen; din tilnærming er herlig; En av hver!! Jeg elsker tanken!

For noen måneder siden bladde jeg gjennom alle sidene i denne tråden. Gøy å se alle variantene av Seamaster som finnes, mange jeg aldri hadde sett før. Noe for enhver smak.

Denne er vel ikke helt ukjent for de fleste nørds, men tenkte å vie denne stålklumpen som snart er veteran litt oppmerksomhet likevel.

2230 på bildet er 2254 sin noe jålete bror, med logo og timemarkører i metall og en bezelinsert som for tiden stiger litt i verdi hver uke. Hele bezelen er en anelse tykkere enn 2254, mens de lange frekke sverdviserne og alt annet er det samme. Denne er stort sett å finne på armen hver dag og skal nok aldri selges. I tillegg er det montert justerbar clasp for å sikre behagelig bærekomfort. Omega clasp med quick adjust er litt tykk sammenlignet med den opprinnelige, men jeg kan leve med det.

Urverket som er et kaliber 1120 har en gangreserve på ca. 44 timer som er noe slapt etter dagens standard, men det sies å være en arbeidshest, greit å få servet, og går presist nok for de fleste.

Jeg syns Sveitserne gjorde mye riktig da de kom opp med denne serien for cirka et kvart århundre siden.

2230.jpg