Omega Seamaster-tråden

Blå klokke er sommer. :)

_1240247-jpg.2129750
 
Redigert:
Vurderer å kjøpe en Seamaster, nærmere bestemt denne: https://www.urmaker-bjerke.no/butik...ter/aqua-terra/omega-seamaster-aqua-terra-31/

Hvordan holder omega seg generelt i pris? Hva er typiske servicekostnader og hyppighet? Slites de lett (lett å få riper, hairlines osv)?

Dette blir muligens mitt absolutt dyreste klokkekjøp hittil, så er en smule nervøs.

Det er lov å få litt nerver når mann svir av noen kroner.
Det desidert støreste problemet (utfordringen?) med slike dyre klokker er å motta en fake eller annet svineri. Den du linker til er fra en seriøs forhandler. Dermed er du sikker på at klokken du mottar er helv ved. Dermed er dette sikret.

Skader mottas på alle klokker. Behandler du den pent så holder den seg pent. Etter min mening skal også en klokke brukes. Den gleder ingen ved å ligge i en safe? Derfor; bruk den pent.

Hvordan den holder seg med tanke på annenhåndsverdi? Dette må du bare lære deg å gi F#¤% i. Mann kjøper ikke klokker for å investere (eller invistere, som det heter på den fronten). En vare har en pris. Kjøper du brukt, så skal du vite at bruktprisen ligger akkurat der den (#¤%¤&§) personen som vil gi mest er villig til å gi! Gir du mest så får du produktet. Slik er det. Dessuten; Kjøper du denne klokken og har den i XX år, så har du hatt den nøyaktig like lenge! Hvordan utvikler prisen seg på den tiden? Det kan ingen vite.

Mitt råd er derfor: Kjøp klokken og nyt den! Det er en flott klokke som du vil ha glede av i mange år.

8- )
 
Noen rykter om at Aqua Terra / rød kommer i 41 Mm?
faktisk en modell jeg kunne vurdert å kjøpe ny.
testet 38 mm AT, men den var overraskende liten i forhold til f.eks bb58
 
Omegas prisjustering i dag: Seamaster 300M på lenke...74K. Joda, koster det så skal det smake også.
 
IMG_20230610_012149590~2.jpg
IMG_20230610_204944919.jpg
IMG_20230610_205120611~2.jpg

IMG_20230609_180831427.jpg

Rød "Isofrane" er rå som fy på SM600.
Alt for dårlig at Omega sluttet leeeenge siden med fargen og Isofrane blånekter å lage disse på nytt.
Alle spiller trygg på oransje, svart, blå eller grønn.
Denne på bildene er 24mm hele veien og ikke helt optimal angående materialet som er brukt: litt for stiv og ikke dyp nok farge.
Det ser ut som serien forsvinner også.
Nå har jeg fått nok ∆:mad:∆ og skal prøve å få laget en serie i 24mm rød "Iso" i løpet av sommeren/høst.
Blir i HNBR eller FKM gummi.
 
Spennende. Ny generasjon av PO? Re-make av SM300 165024 i Heritage serien for å feire 60-års jubileum? :)