Omega Seamaster-tråden

Screenshot_20190615-184724_Chrome.jpg


117STZ004666 kort micro adj, 3 klikk
117STZ001154 lang micro adj, 6 klikk

Bare å google i vei. Original Omega-spenne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner og reldor
Hei alle sammen, første post her på forumet :eek:

Leverte min Seamaster diver Quartz hos en AD for service for et par uker siden, og fikk i dag svar (De sendte den videre til OMEGA sitt verksted).

De mener at Urverk, pakninger, visere, pin&pipes og baretter må byttes ut - med bezel, lås og glass som kosmetisk/valgfrie forbedringer. Alt sammen kommer totalt på den nette sum av 11.560 kr o_O... 5200kr uten kosmetiske forbedringer.

Klokken har jeg arvet nylig, og ville egentlig bare trykkteste/bytte pakninger og få den renset litt; men nå som OMEGA mener at den er i så dårlig stand som den er, lurer jeg på om jeg rett og slett bare må gå for en full service?

Så vidt jeg vet har ikke klokken hatt en fullstendig service siden kjøpsdato for 13 år... Jeg velger dog å ikke polere lenke eller kasse da det tar bort litt av sjarmen med en arvet klokke. Men vil ikke utbytte av så mange deler ta bort litt av originaliteten (eller bruker de bare originale deler), eller hva synes dere? For meg som er ny klokkeeier virker det skummelt å måtte bytte hele urverket!
AD skriver videre at delene anbefales å byttes ut grunnet slitasje, får ikke noen dypere forklaring.
 
Hei alle sammen, første post her på forumet :eek:

Leverte min Seamaster diver Quartz hos en AD for service for et par uker siden, og fikk i dag svar (De sendte den videre til OMEGA sitt verksted).

De mener at Urverk, pakninger, visere, pin&pipes og baretter må byttes ut - med bezel, lås og glass som kosmetisk/valgfrie forbedringer. Alt sammen kommer totalt på den nette sum av 11.560 kr o_O... 5200kr uten kosmetiske forbedringer.

Klokken har jeg arvet nylig, og ville egentlig bare trykkteste/bytte pakninger og få den renset litt; men nå som OMEGA mener at den er i så dårlig stand som den er, lurer jeg på om jeg rett og slett bare må gå for en full service?

Så vidt jeg vet har ikke klokken hatt en fullstendig service siden kjøpsdato for 13 år... Jeg velger dog å ikke polere lenke eller kasse da det tar bort litt av sjarmen med en arvet klokke. Men vil ikke utbytte av så mange deler ta bort litt av originaliteten (eller bruker de bare originale deler), eller hva synes dere? For meg som er ny klokkeeier virker det skummelt å måtte bytte hele urverket!
AD skriver videre at delene anbefales å byttes ut grunnet slitasje, får ikke noen dypere forklaring.
Hadde jeg vært deg vet jeg hva JEG ville ha gjort, uten tvil;) Nemlig bare utført det som er nødvendig og droppet de kosmetiske/valgfrie forbedringene så lenge det ikke påvirker funksjonene til uret. Du er jo litt inne på det selv vedr polering og at det tar vekk sjarmen på et arvet ur. Prinsippet vil, etter min mening, også gjelde bytte av bezel, lås osv. Men det er du som skal gå med den og betale for det. Lykke til med valget:)
 
Jeg er enig i dette. Behold klokkens utseende og ta kun service. Legg gjerne ut noen bilder av klokken, så kan vi synse på bedre grunnlag
 
  • Liker
Reaksjoner: Company
Hei @Company og velkommen til TS.

Jeg har selv en Omega Seamaster 300 Professional Quartz ifra 1995. Den har jeg kun levert til service hos urmakere som ikke tilhører AD-leddet.

Det har kun dreid seg om batteriskifte og trykktest. Å få gjort dette hos teks Bjerke har aldri vært aktuelt.

Dette skyldes flere grunner, ikke minst pris. At urverket må skiftes, høres noe spesielt ut. Jeg hadde forøvrig noe vansker med mitt urverk, men dette ble ordnet særdeles tilfredsstillende av @Greg

Personlig ville jeg nok innhentet en "second opinion" er annet sted. Erfaringsmessig vil en AD gjøre mer enn det som er strengt nødvendig. Dette skyldes flere grunner, blant annet policy til produsenten.

Bilder er forøvrig alltid et stort pluss her på TS ;)
 
Hei @Company og velkommen til TS.

Jeg har selv en Omega Seamaster 300 Professional Quartz ifra 1995. Den har jeg kun levert til service hos urmakere som ikke tilhører AD-leddet.

Det har kun dreid seg om batteriskifte og trykktest. Å få gjort dette hos teks Bjerke har aldri vært aktuelt.

Dette skyldes flere grunner, ikke minst pris. At urverket må skiftes, høres noe spesielt ut. Jeg hadde forøvrig noe vansker med mitt urverk, men dette ble ordnet særdeles tilfredsstillende av @Greg

Personlig ville jeg nok innhentet en "second opinion" er annet sted. Erfaringsmessig vil en AD gjøre mer enn det som er strengt nødvendig. Dette skyldes flere grunner, blant annet policy til produsenten.

Bilder er forøvrig alltid et stort pluss her på TS ;)
Tiltredes. Om mot formidning ikke @Greg har tid, så hadde jeg lugget den fra AD uansett, og evt. hørt med Urmaker Thomas Gulbrandsen. Han er det nærmeste man kommer AD for Omega, uten å være hos en AD. @Company
 
Dum som jeg var, så tok jeg selvfølgelig ikke bilder før jeg leverte den til service!

Ja, virker som om det er alt eller ingenting hos OMEGA sitt verksted, men da får jeg jo også 2 års garanti..

Har bestemt meg for å ikke bytte ut noen deler som går på klokkens utseende i hvertfall! skal tenke litt over det å få en second opinion, kan jo hende man sparer et par lapper på det :D.

Takker og bukker for alle innspill så langt:)
 
God kveld. Har akkurat gått til innkjøp av en brukt Omega smpc som mitt første skikkelige ur og har lagt merke til at i det rette lyset så er det en del fine/små riper i glasset...Er dette bare overflatisk i coatingen mon tro? Flere som har opplevd dette? Og lar det seg reparere? Takker for evt svar:)