Omega Seamaster-tråden

Ferdes ikke så ofte på Omega-delen av forumet, så beklager om jeg poster feil her.

Vurderer å selge en full-set Seamaster "Bond" 2531.80 fra 2005. Bezel er sliten, ellers OK. Ukjent servicehistorikk, men går bra. Hva mener dere er fair markedspris?
 
Ferdes ikke så ofte på Omega-delen av forumet, så beklager om jeg poster feil her.

Vurderer å selge en full-set Seamaster "Bond" 2531.80 fra 2005. Bezel er sliten, ellers OK. Ukjent servicehistorikk, men går bra. Hva mener dere er fair markedspris?

Nå er jeg langt i fra noen fasit, men mener å ha sett disse gå for 15-17k. Da med relativt nylig service og boks/papirer. Håper noen retter meg hvis det ikke stemmer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Ferdes ikke så ofte på Omega-delen av forumet, så beklager om jeg poster feil her.

Vurderer å selge en full-set Seamaster "Bond" 2531.80 fra 2005. Bezel er sliten, ellers OK. Ukjent servicehistorikk, men går bra. Hva mener dere er fair markedspris?

Vil tippe rundt 14-15k med ukjent/lenge siden service.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Har byttet fra Omega mesh til Omega Isofrane som faktisk er litt tynnere enn de nye Isofrane.
Da den bøyer seg lettere rundt håndleddet...
20170331_132041.jpg
 
Da er endelig min gamle Seamaster tilbake i samlingen. Forrige eier, min bror har ikke akkurat behandlet den med silkehansker....av den typen som ikke tar av seg uret når han mekker motor... Dessverre heller ikke den typen som bytter batteri på et quartz ur, men lar den ligge i skuffen......lenge :eek:

Må innrømme at jeg var spent på om caliber 1538 var "druknet" i gammel batterivæske. Fikk levert uret til urmaker som kunne fortelle at alt var i skjønneste orden med urverket, men pakningen hadde begynt en metamorfose med baklokket. Uansett, min trofaste beater var atter i live.

Uret ble kjøpt av en urmaker på Storo senter sommeren 1995. Den gang betalte jeg en månedslønn for denne, noe jeg kun hadde råd til etter en kontingent i Bosnia. (Husker jeg tittet på en Submaster hos Bjerke....Men) Uret med den korte benevnelsen Seamaster 300M Quartz 2541.80.00 var i allfall endelig min. Dette var min første reale dykker og langt fra den siste.

Etter nesten 23 år, fungerer uret fortsatt som forventet. Dog er det ikke mye kraft igjen på lumen. Begynner å nærme seg min Explorer.... Lenken er heller ikke verst, men hadde sikkert hatt godt av litt TLC. Uansett, denne gangen blir Seamaster 'n værende i samlingen!

20170405_182729_edit_1491422118216.jpg

Ikke veldig originalt med Spectre reim, men den passer jo likevel. Rødfargen på sekundviseren er kun gjenskinn!
 
Syns den virker greit priset. Du får de med servicebehov for 10-15, service og ny bezel koster nok 6-7tusen.
 
Mener å ha hørt at "master chronometer"-urverket (8900) på den nye Planet Ocean, har lengre serviceintervaller enn det "gamle" co-axialurverket(8500). Gjerne opp fra 5år(8500) til 10år(8900).
Noen som har mer info om dette?
 

Vedlegg

  • IMG_0917.JPG
    IMG_0917.JPG
    145,2 KB · Visninger: 0
Mener å ha hørt at "master chronometer"-urverket (8900) på den nye Planet Ocean, har lengre serviceintervaller enn det "gamle" co-axialurverket(8500). Gjerne opp fra 5år(8500) til 10år(8900).
Noen som har mer info om dette?
10år? Høres i tilfelle sick ut.
Er vell ingen andre som opererer med slike intervaller?

Odd-Ingar
 
Redigert:
Idag ble speedmasteren min byttet i en Seamaster. :)

Som den vintage fan jeg er, syntes jeg denne klokken er helt nydelig. Trodde først jeg ikke ville like den på Sharkmesh heller, men den kler det godt. Dette er virkelig en klokke som tar seg langt bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
IMAG0290.jpg
IMAG0292.jpg