Omega Seamaster-tråden

Ebay auksjon @Hammerfjord. Men kan også kjøpes litt ned på siden her: http://www.ofrei.com/page750.html

Jeg ser det. Takk!
Har allerede "seat-belt" spenne på alle mine Omega mesh.
Hadde bare ideen at disse Ploprof var 22mm: Det må ha skjedd i en drøm...
Kanskje fordi jeg har en 22m Omega mesh:confused:
Hmmm, 20mm spenne på en stor og tung Ploprof som har 24mm lugs: Vet ikke hvis jeg hadde likte det.
 
Stol på meg når jeg sier denne claspen er stor nok. Var større enn jeg trodde så får se hvor lenge jeg bruker den før den havner på markedet. Veier nesten mer enn seamaster'n min
 
Stol på meg når jeg sier denne claspen er stor nok. Var større enn jeg trodde så får se hvor lenge jeg bruker den før den havner på markedet. Veier nesten mer enn seamaster'n min

Ja, den ser tykk ut! Det jeg tenkte var at 20mm i bredde var kanskje tynn for å bære en tung klokke som den Ploprof.
Men det gjør seg sikkert godt.
Den hadde jeg ikke kjøpt for å bruke på min lille SM300 sin mesh:eek:
 
Driver å leter etter en pent priser 42mm PO med sort bezel. Noen som har noen formening om hva jeg må gi for en tidlig modell (2500c?) /// rettelse:) hva er riktig pris?///
 
@Olando prisene er jo generelt høye for tiden, å det virker som det bare har tenkt å fortsette oppover......
Tok en titt i eldre kjøp/salg tråder her på TS nettopp å det viser seg at Planet Ocean modellene har steget med 7-8000 siste året.....

Så ja hva er riktig pris?? Aner ikke, men det ligger vel en 2006modell 42mm PO på finn nå til 23 000,- noe som jeg synes er for høyt....
 
Takk for svar @Jone har sett den på finn og er enig i at det er for dyrt ja. Har fått høre at denne modellen kostet 22k ny og vegrer meg for å betale mer enn det ihvertfall:) the search continues!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Hvordan erfaringer har folk med caliber 1120 som sitter i den gamle type smp mtp faktisk service intervaller og nøyaktighet over tid?

Kjøpte meg nettopp en uservet Electric blue fra 2008 som gikk 40 sekunder for sakte i døgnet. Var klar over at den mulig ville trenge en service, men 40 sekunder for sakte syntes jeg var mye på en såpass "ny" klokke.
 
7 år etter er det vel ikke unaturlig at det er behov for en service, og de førti sekundene er vel bare bekreftelse på det. De verkene sies det jo at har serviceintervall på 4-5 år.
 
@Olando prisene er jo generelt høye for tiden, å det virker som det bare har tenkt å fortsette oppover......
Tok en titt i eldre kjøp/salg tråder her på TS nettopp å det viser seg at Planet Ocean modellene har steget med 7-8000 siste året.....

Så ja hva er riktig pris?? Aner ikke, men det ligger vel en 2006modell 42mm PO på finn nå til 23 000,- noe som jeg synes er for høyt....
Ser jo du har et pent eksemplar @Jone . Er det 42 og du vil ikke tilfeldigvis selge;)?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Hvordan erfaringer har folk med caliber 1120 som sitter i den gamle type smp mtp faktisk service intervaller og nøyaktighet over tid?

Kjøpte meg nettopp en uservet Electric blue fra 2008 som gikk 40 sekunder for sakte i døgnet. Var klar over at den mulig ville trenge en service, men 40 sekunder for sakte syntes jeg var mye på en såpass "ny" klokke.

2008! Det må vel være en av de siste med 1120?

Jeg trodde CoAxialen hadde fått godt fotfeste hos Omega da?

Uansett så vil vel et 1120 være kjent og greit å få servet.

8
 
2008! Det må vel være en av de siste med 1120?

Jeg trodde CoAxialen hadde fått godt fotfeste hos Omega da?

Uansett så vil vel et 1120 være kjent og greit å få servet.

8

Det "skurrer" mer at klokken er fra 2008. Electric Blue var ikke i sortemanget til Omega på dette årstallet. Dette er nok en som har blitt liggende i butikken en stund.

Co-axial kom noe før dette, men da kun på "Bond"-modellen bland SMP-modellene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er stemplet 2008 i garanti kortet hvertfal, har ikke sjekket serie nummeret opp mot produksjons år enda.
 
Garantikortet vil reflektere kjøpsdato da det er dette som er gjeldende for garantien. Overliggere er vel ikke helt ukjent.
I mitt hode vil det si at oljen har fått stått å tørke enda lenger enn det man først skulle tro, og behovet for en service nok er reellt. Uansett så er det et pent ur som er verdt å ta vare på skikkelig! Forøvrig, gratulerer :)
Vet det er et ur som får mange her inne til å sikle når det glitrer i sommersolen.
 
Om det er en overligger så skjønner jeg det godt. Var klar over at en service muligens var nødvendig men ble overrasket over 40 sek avvik. Klokken er forøvrig allerede på vei til service, så håper å få den igjen om ikke altfor lenge :)