Omega Seamaster-tråden

Jada. 60 år etter Rolex. Gratulerer…

Vis vedlegg 337033

På side og for å avklare hva som skjer med "rekordene".
Det er tydelig at alle spiller på sensasjon og PR.
Rolex, Omega...De har råd til å sende -fysisk sett- en klokke ned der.
Sannheten er at en bitteliten tysk merke kom i 2018 med 16000m testing.
Certificate_H2O_Uhren_8_25mm_16000M_Seite_1.jpeg






Og brytepunkt til 2530bar/25300m testing med 8,25mm krystal, og 2562 bar/25620m med 10,55mm krystal.
Noe som var en verdensrekord.
Klokken er 44mm/25mm (i titan Gr.5) og selges for bare 1330€:rolleyes: i sin mest ekstrem versjon med 10,55mm krystal ("garantert" for 25000m)
Certificate.jpg
 
På side og for å avklare hva som skjer med "rekordene".
Det er tydelig at alle spiller på sensasjon og PR.
Rolex, Omega...De har råd til å sende -fysisk sett- en klokke ned der.
Sannheten er at en bitteliten tysk merke kom i 2018 med 16000m testing.
Vis vedlegg 337047





Og brytepunkt til 2530bar/25300m testing med 8,25mm krystal, og 2562 bar/25620m med 10,55mm krystal.
Noe som var en verdensrekord.
Klokken er 44mm/25mm (i titan Gr.5) og selges for bare 1330€:rolleyes: i sin mest ekstrem versjon med 10,55mm krystal ("garantert" for 25000m)
Vis vedlegg 337046

Men kan du dusje med den?
 
Jeg fikk artig nok sett og håndtert jubileumsutgaven av både SMP 300 og PO hos en AD i London i dag, og min første tanke var "her var det mye blått!"

Nærmest ensfarget fade to black ble litt meget, men ellers pen.
 
Jeg har latt inntrykkene fra gårdagens Seamaster slipp synke inn. Jeg liker det. Planet Ocean er min soleklare favoritt. Jeg var faktisk på farten for å prøve en Planet Ocean i samme størrelse i dag - sitter overraskende bra.

Stjal noen bilder fra det store nettet:

IMG_0234.JPG


thumbnail_IMG_0238.jpg
 
Jeg har latt inntrykkene fra gårdagens Seamaster slipp synke inn. Jeg liker det. Planet Ocean er min soleklare favoritt. Jeg var faktisk på farten for å prøve en Planet Ocean i samme størrelse i dag - sitter overraskende bra.

Stjal noen bilder fra det store nettet:

Vis vedlegg 337131

Vis vedlegg 337132

Veldig lekker kokke og absolutt en av mine favoritter, men jeg syns de bygger for høyt. Med solid caseback burde de greie å dra av noen millimeter!!
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Jeg har latt inntrykkene fra gårdagens Seamaster slipp synke inn. Jeg liker det. Planet Ocean er min soleklare favoritt. Jeg var faktisk på farten for å prøve en Planet Ocean i samme størrelse i dag - sitter overraskende bra.

Stjal noen bilder fra det store nettet:

Vis vedlegg 337131

Vis vedlegg 337132
14.2 mm tykk denne? Er jo ikke så verst til Omega å være
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Veldig lekker kokke og absolutt en av mine favoritter, men jeg syns de bygger for høyt. Med solid caseback burde de greie å dra av noen millimeter!!

Jeg er enig i at de godt kunne vært litt lavere. Det sagt så syns jeg de sitter godt på hånda, tross den litt for høye kassen.