Omega Seamaster Limited Edition James Bond 50th Anniversary

Jeg så den i dag!

I dag så jeg klokken hos urmakeren. Det var tilfeldig at jeg var i nærheten, så da svingte jeg innom.

Dermed har jeg sett den, tatt på den, og prøvet den!

Det er bare en ting å si om den, og det er at den er nydelig! Absolutt flott!!!

Den nye Seamaster modellen, uten bølgene på skiven, blir for blank. På James Bond modellen har du fått et diskret mønster. Det er ikke på langt nær så prangene som på bildet. På "originalen" er 007-logoene synlige som et skinn. Bare mye finere enn de tidligere bølgene. Beazel er gun-steel, som matcher den sorte dialen. 007-logoene er bare så vidt synlige. De gir bare en fin brytning og liv. Flottere enn bølgene.

Alle stygge ord om Jubileums-modellen blekner! Dette var en virkelig flott klokke.... De hadde fått inn en....

OK; Strømmen Storsenter.

PH :cool:
 
...

Jeg syns klokken hadde vert kul om den eneste symbolikken hadde vert at femtitallet var i rødt. Ja, og baklokket er kult :)

Jeg tenkte akkurat det samme :) Men, da med bølgeskiven...

For øvrig helt enig med innlegget på WUS; la det være den "ekte" Bondklokken!
 
Må si meg litt enig med Petter her. Jeg har også fått sett klokken "live". Jeg kjente nesten ikke igjen klokken. 007 som går igjen over skiven, kan nesten ikke sees, og blir mer eller mindre sammenlignet (for min del) med de gamle bølgene.
Så har jeg sansen for at 50-tallet på bezelen er markert med rød skrift :)
 
Har man forøvrig noen tanker om hva som bør legges i "Limited Edition"? Et ganske utvannet begrep etterhvert...

Limited edition betyr jo strengt tatt bare at en har satt et tak på hvor mange eksemplarer som skal produseres. Dog er begrepet ofte forbundet med litt eksklusivitet, altså at det ikke finnes altfor mange av samme klokke på markedet. I mine øyne er alt over 1000 eksemplarer strengt tatt ikke så veldig limited. Kanskje burde tallet vært enda lavere?

11007 eksemplarer er, antakeligvis, mer enn de klarer å selge av denne klokken. Det er derfor ikke så veldig limited edition, IMHO. Skal bli spennende å se prisutviklingen i markedet på denne.
 
Ja interessant med prisutviklingen. En ting er jo å kjøpe en om det blir "dumpepriser" på den og så bare bytte skiven. Resten kunne jeg levd godt med. Baklokket ser man jo sjelden på uansett. Så kanskje den blir et kupp likevel;)
 
Video av klokken

[video=youtube;h3azwJ4gofI]http://www.youtube.com/watch?v=h3azwJ4gofI&feature=g-u-u&context=G2bc8cbeFUAAAAAAAAAA[/video]

007 teksten på skiven var mye mer subtil "live" enn på bilder. Også stilig at "kulen" på baksiden er festet til rotoren og dermed roterer.
 
Video av klokken


007 teksten på skiven var mye mer subtil "live" enn på bilder. Også stilig at "kulen" på baksiden er festet til rotoren og dermed roterer.

Det er alltid svært vanskelig å (de)dømme en klokke uten å ha sett og prøvd den. Så også her. Men det jeg kan si, er at verken lenken eller skeletonvisere er blant mine favorittattributter, og slik sett "diskvalifiserer" fra kjøp hos meg. Resten av klokkens kvaliteter scorer til gjengjeld høyere hos meg etter å ha sett videoen enn før.