Omega PO Ultra Deep

Medlem
24. aug. 2014
Innlegg
12
Lansert i dag og lagt inn bestilling, bare " must have" faktor
Skjermbilde (9).png
 
Fine proporsjoner, sett 90 grader på urskiven, men tykkelsen gjør denne ubrukelig for min del. Har forøvrig gitt opp alt som har med moderne Omega å gjøre,...Store klumpete klokker med masse unødvendig *bling*
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15979
Litt stivt med 130-laken. Til den prisen dukker det opp (litt for mange) alternativer.
Når det blir en slik pris vil "den brede bezel" bli tillagt litt for mye verdi.... til tross for at den er orange...
Ville jeg blitt mer fornøyd med en fra brukt-markedet?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og Grendel
Jeg tenker at det er 50k for mye. Men dette er vel for Omega-entusiastene, og da er man kanskje villig til å spa opp litt ekstra for det råeste de har å by på. For min del er prisen avskrekkende. Ellers synes jeg den orange var fet :)

Med tanke på at Rolex Deepsea koster 143.400 fra butikk tenker jeg at prisen ligger omtrent der den bør ligge. Når markedsverdien til Rolexen tydeligvis ligger enda høyere enn det igjen, gir det enda mer mening at Ultra Deep ligger på 130.
 
Med tanke på at Rolex Deepsea koster 143.400 fra butikk tenker jeg at prisen ligger omtrent der den bør ligge. Når markedsverdien til Rolexen tydeligvis ligger enda høyere enn det igjen, gir det enda mer mening at Ultra Deep ligger på 130.

Godt resonoment, men.... Til den prisen kunne jeg spadd opp litt til for en Deepsea + ventet litt. Med mindre en Deepsea ville kostet 140-Bærumstiere + et par DJ....

8
 
Enig i at prisen er noenlunde der jeg forventet at den skulle ligge, +/- 10k.
Eneste problemet er jo at den er alt for stor til å kunne brukes til noe fornuftig. Synd egentlig, for den er jo råtøff. :(


OmegaSeamasterUltraDeepSteel-9.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vestante og Callahan
Jeg synes faktisk prisen er mer ødeleggende en størrelsen. Jeg registrerer sammenligningene med Deepsea, og specen er jo på linje med den, og helt sikkert kvaliteten også. Men jeg synes Omega bommer helt når de blir så åpenbare i sin streben etter å matche Rolex på alt mulig. Omega sitt beste kort var jo mye klokke for lite penger. (Alt er relativt) og det har jo forsvunnet som dugg for solen de siste 3 årene. Og når de beveger seg i dette prissegmentet så faller de igjennom i forhold til mye annet.
Når det er sagt er det forståelig at de velger å "kopiere" Rolexkatalogen sett fra et businessperspektiv. De ser jo at dette selger og ønsker vel å kunne tilby tilsvarende like produkter i håp om å få alle kundene som ikke får tak i Rolex. Kanskje litt flåsete sagt, men når det blir så mye likt som ved denne lanseringen så er det lov å lure.
 

Får litt følelsen av at Omega bevist har begynt å prise klokkene sine for høyt for å øke egen eksklusivitet. Personlig så ville jeg valgt Blancpain FF Bathyscape med keramikkasse og blå skive 10 av 10 ganger foran denne. I mine øyne konkurrerer denne mer med Tudor Pelagos FXD, at den tåler 6000 meter er for meg irrelevant da jeg uansett aldri dykker dypere enn 40 meter… Når det er sagt så likte jeg designet, men størrelsen gjør den dessverre til en no-go for meg uansett… my two cents
 
Den er utvilsomt stor men det er den ikke alene om å være. I klassen man kan tenke å sammenligne med så er jo Deepsea mest naturlig. Oceanographic fra Hublot også. Alle disse tre opererer med noenlunde tilsvarende mål. Alltid et marked for disse og. Designet må jeg si jeg liker godt. Man kan jo håpe at Omega ser at dette kunne fungert nedskalert også.

En Powerstatement i aller høyeste grad. Som de og lykkes med. Stripper man disse tre klokkene for logo skulle man anta at Omegaen vinner.
 
Dørkarmene mine har fremdeles skader etter at jeg hadde Ploprof for noen år siden. Klokka var like fin:mrgreen:

-Hihi. Jeg har bare siklet etter Ploprof, men har hatt en PO i snart 15 år som har vært med på mye jobb og moro rundtom i verden.

For noen år siden kom jeg i skade for å ta rennfart og denge den inn i en manipulatorarm på en ROV (En Schilling Titan 4, for kjennere), og resultatet var tilsynelatende at jeg slo en tann av bezelringen.

Noen måneder senere oppdaget jeg at det hadde jeg slett ikke gjort - skvist inn mellom to av tennene var en liten bit titan fra armen; når denne bare ble pirket vekk, var bezelringen like fin!

PO - ROV: 1-0!
 
+1! Ploprof er jo unik med egen sterk identitet, mens Ultra Deep er jo bare nok et digert dykker ur lik alle andre.
Lurer på om Ploprof nå fases ut, håper det for egen del ;)
Stål er vel helt sikkert utfaset.

Ultra deep er tøff, men en så tykk bør kanskje ikke være så "rund" på en måte?
 
For det første er klokkene vilt fete, rent designmessig. Håper å få tafset på noen av dem for å få et helhetsinntrykk, men det er gjort mye bra her. Jeg håper det går an å få kjøpt reimene for seg selv, ihvertfall den svarte og blågummireima og likeså den svarte og blå NATO-reima. Svinlekre farger. Høyden og størrelsen vil jeg ikke si noe om før jeg får prøvd dem, for som verdsetter av klumpete badeklokker og med høye tanker om hva som "går" på håndleddene mine, vet jeg at 18 mm ikke alltid er 18 mm, og 45 mm bærer ikke nødvendigvis som 45 mm heller.
Som @GrimReaper skriver, har jeg også tenkt på Omega som et merke med god verdi for penga, selv om de unektelig har noen kjempefine modeller som sikkert er verdt den høyere prisen som settes på dem. Jeg tror nok mange andre gjør det samme, og at prisen på klokkene kan få folk til å betenke seg.
Inntrykket jeg har hatt av Seamaster-katalogen har vært at Aqua Terra er for blåruss som hummerfisker utenfor hytta si, Diver er for de som vil ha en billigere Submariner, Planet Ocean for de som vil ha en fet dykkerklokke med litt Jäger-Redbull-faktor, Ploprof selges 75% av historien og 25% av nyfrelste galninger som kauker "den bærer så mye mindre enn du skulle tro!", og Seamaster 300 er et frieri til de som liker vintage, men ikke vil ha vintageklokke. I så måte synes jeg Ultra Deep står utafor resten av katalogen.