Omega lanserer nytt urverk i dag!

He he, tar den- ikke mye man strengt tatt har behov for... Synes bare det ble litt for rip off, og igjen- jeg liker virkelig ikke de sekundviserene! Nå har jo Omega og Certina (Swatchmerker generelt) gjort dette veldig enkelt i maange år ved å plassere et soft iron lokk over verket som synes med en gang man åpner baklokket. Det er vel forresten med tanke på at det er så hipt med åpne baklokk de gjør dette. Og for de som sitter oppå høytalerne sine, bor under høyspentmaster og jobber med å male trafokiosker grå ;)
 
Har alltid likt Aqua terra-serien til Omega, men lurte på en liten ting angående denne.
Hvor mye gauss er 15 000 gauss? Eller, hva tåler denne, rent praktisk?

Spurte wikipedia og fikk dette som svar:
"600-70,000 gauss – a medical magnetic resonance imaging machine." Altså kan den kanskje tåle en runde i en MR-maskin? :p
 
Takk for reply!

Godt å vite at det ikke bare er meg som liker de grønne detaljene. :)
Jeg ser etter en klokke som jeg kan bruke til ALT. Noe jeg senere har forstått er helt umulig.

Men igjen tror jeg at omega´n skal være bekledelig til hverdags og dress.
Føler det er en fin "nybegynner" eller "entry" klokke som vil kickstarte meg i riktig retning.




Hei Mannen,
Og velkommen!

Ja her må du bare lese og tenke. Du har ikke et stort behov for antimagnetiske ur, vil jeg tro?

Det viktigste er at verket i klokken du ender opp med, er bra.
Også må du ta stilling til om grønn eller gult er det du faller for? Jeg personlig liker grønt bedre enn gult, hvertfall når grønnfargen er såpass nedtonet.

Jeg gjetter vilt og vilkårlig at den nye kan bli i prisleie til rolex milgauss.
 
Noen som vet om denne er høyere enn vanlig AT? Verdt å merke seg at mange omtaler Milgauss som "høy og klumpete", men er 0,3mm lavere enn vanlig AT.
 
Har alltid likt Aqua terra-serien til Omega, men lurte på en liten ting angående denne.
Hvor mye gauss er 15 000 gauss? Eller, hva tåler denne, rent praktisk?

Spurte wikipedia og fikk dette som svar:
"600-70,000 gauss – a medical magnetic resonance imaging machine." Altså kan den kanskje tåle en runde i en MR-maskin? :p

Det magnetiske feltet her på jorden tror jeg er 0,5 gauss. En magnet de løfter biler og metall med på skroten er på ca 10.000 gauss :)