Omega lanserer nytt urverk i dag!

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.344
Sted
Lier
Ser på Twitter at de snakker om et urverk de skal lansere som skal tåle meget sterk magnetisme. Skal Omega kjøre på med en variant av Milgauss kanskje?

Edit: Beklager at jeg ikke postet i Omega-forumet. Juice kan kanskje flytte denne? ;)
 
Ser på Twitter at de snakker om et urverk de skal lansere som skal tåle meget sterk magnetisme. Skal Omega kjøre på med en variant av Milgauss kanskje?

Edit: Beklager at jeg ikke postet i Omega-forumet. Juice kan kanskje flytte denne? ;)

Kan vi håpe på ny Railmaster, altså?
 
Omega kunne jo presentert noen bilder av verket når de først var igang... Jaja, kommer vel i Basel?
 
Seamaster_Aqua_Terra_300dpi.jpg
 
Enig!

Må innrømme at førsteinntrykket er særdeles positivt :—)

Jeg har siklet på denne: OMEGA Watches: Seamaster Aqua Terra Chronometer - Steel on steel - 231.10.42.21.01.001

..en goood stund nå og hadde tenkt å kjøpe i nærmeste fremtid, men nå har jeg plutselig en meget god grunn til å vente litt..

Når tror dere den vil være tilgjengelig.. og hva vil en slik nylansering koste mon tro..?

Noen som kan tenke seg ca. hva denne vil koste i Norge?

Btw. Jeg er helt ny når det kommer til klokker, men er definitivt bitt av basillien og gleder meg masse til å
kjøpe min aller første klokke som jeg nå har ventet alt for lenge med å kjøpe.

Har heldigvis en venn som hjelper meg litt på veien mot mitt første klokkekjøp.

M.
 
Hei Mannen,
Og velkommen!

Ja her må du bare lese og tenke. Du har ikke et stort behov for antimagnetiske ur, vil jeg tro?

Det viktigste er at verket i klokken du ender opp med, er bra.
Også må du ta stilling til om grønn eller gult er det du faller for? Jeg personlig liker grønt bedre enn gult, hvertfall når grønnfargen er såpass nedtonet.

Jeg gjetter vilt og vilkårlig at den nye kan bli i prisleie til rolex milgauss.
 
Liker ikke at de skal lage så sære sekundvisere på disse urene? Og en annen liten ting- hvor ofte er dette et stort problem? Ifølge Bjerke avmagnetiseres alle ur uansett på service. Har selv sett de gjorde det på et ur oppe i 1 etasje i Karl Johan og det tok ca ett sekund. Beklager, ser ikke verdien i dette...
 
Verdien er om du har en jobb, der du har mye med magnetisme å gjøre. Magnetisme påvirker urets gange.
Også selvfølgelig om du er gadget-freak... Men de færreste TRENGER det jo;)
 
Hadde jeg utelukkende gått etter hva jeg "trenger" kunne jeg vel strengt tatt klart meg med tlf på mobilen og en g-shock ...
Veldig glad jeg aldri har brydd meg om fornuft ...og på ingen måte tenkt begynne nå heller;)
 
Det skjer virkelig mye innen anti mag klokker nå, denne fra omega, ny ingenieur og nye grand seiko anti mag. Lenken på denne ser vel ut til å være den samme som var på limiterte aqua terra captein ifb. m. ryders cup. Børstet og polert imotsetning til vanlig aqua terra som er hel børstet.
 
Liker ikke at de skal lage så sære sekundvisere på disse urene? Og en annen liten ting- hvor ofte er dette et stort problem? Ifølge Bjerke avmagnetiseres alle ur uansett på service. Har selv sett de gjorde det på et ur oppe i 1 etasje i Karl Johan og det tok ca ett sekund. Beklager, ser ikke verdien i dette...

Hva skal man si, de fleste klokkene som finnes her inne på tidssonen har specs som går langt ut over hva eieren trenger! Det handler om prestisje fra produsenten sin side, og at klokkefolk elsker å ha noe som man ikke har bruk for. Hvor mange submarinere blir kjøpt som dykkerklokke? Og hvor mange speedmastere blir handlet inn for å brukes i verdensrommet? ;)

Enkelt og greit så handler klokker om følelser og ikke fornuft! :)
 
Ny Railmaster. Omega, hører dere?!


(Selv om det skal godt gjøres å gjøre det bedre enn de siste Railmaster-utgavene..VAKRE klokker! :) )
 
Om Bumble Bee er opptatt har man fremdeles både Stinger og Wasp... Men jeg kan ikke si at jeg er særlig imponert over kreativiteten, denne havner ikke på armen min. Men en ny Railmaster, ja, DA snakker vi...!