Nyttårsdrikke

J

jayeff

Guest
Hvilken drikke skal ledsage dere inn i det nye året?


Her i huset skal det skåles med denne :)

moet%20grand%20v%20white%202002%201.jpg
 
Stemmer det. Det er i morgen ja. Guy charlemagne har vært med meg et par år, men husker ikke hva jeg har i skapet om dagen får, ta en titt.


Elsker de franske bobler (og fra andre land også for den saks skyld) og det er drikkes relativt hyppig. Men jeg tar gjerne "the good stuff" ved ankomst til festen og har heller noe i bakhånd jeg føler jeg med god samvittighet kan sprette korken på og søle rundt i halvørska klokken 12. :p
 
Skal kose meg med en flaske Il Mosnel brut. :) Ikke den gjeveste flasken, men smaker knallgodt. Kjøpt hos vinprodusenten i Italia etter omvisning.

IlMosnelBrut.jpg
 
...


Elsker de franske bobler (og fra andre land også for den saks skyld) og det er drikkes relativt hyppig. Men jeg tar gjerne "the good stuff" ved ankomst til festen og har heller noe i bakhånd jeg føler jeg med god samvittighet kan sprette korken på og søle rundt i halvørska klokken 12. :p

Jeg er også veldig glad i det sprudlende, men drikker det altfor sjelden :(

Her blir det ingen flatfyll, så jeg spretter med god samvittighet denne kl. 24. har en litt billigere utgave til aperitiffen :)
 
En ting er sikkert her i gården.. Det er at det blir Cava klokka 12.. Drikker ikke noe fine greier når første pri er å holde seg på beina! ;)
 
Fullstendig fuselfri heimebrent.
Ved midnatt tilsettes et par teskjeer Nyco og en halv teskje med sukkervann.

Dom Perignon, get the hell out'a here.

Happy New Year, Miss Sophie.
 
Jeg fikk en flaske Moët i julepresang i år og da var valget enkelt. Ut i de sene nattetimer gikk det i Belvedere med ymse blandevann, noe jeg angret på i går :)
 
Jeg fikk en flaske Moët i julepresang i år og da var valget enkelt. Ut i de sene nattetimer gikk det i Belvedere med ymse blandevann, noe jeg angret på i går :)

Det gikk med en flaske Moët, samt en flaske Lanson. I tillegg til et par flasker riesling og noe sider og sånt. Jeg angret meg også på søndagen :p
 
Skålet i Bollinger ved midnatt, men det var etter at kaffen og kakene var inntatt ved siden av denne: En Macallan Triple Cask Fine Oak, lagret på tre forskjellige eikefat over 12 år, deriblant et sherry-fat, som gir den en nydelig smak og farge.

IMG_0442.jpg
 
Ble polsk Zubrowka på meg utover kvelden, og en flaske iskald Bollinger rundt midnatt.