Nye Aquatimers

liker utseendet veldig godt, særlig skiven på 3-håndsen. Men den kladden kl 9 er en dealbreaker for meg åkke som om det er HV eller krone for bezel/låseknapp for bezelring. Men at de er inhouse er MEGET bra, for hatt litt tull med et par 7750`er før så det har vært litt turn off på de "gamle"
 
Fra 43mm til 49mm. Den innvendige bezelen roteres ved å vri på den utvendige... Mer hos Monochrome.


IWC-Aquatimer-2000-IW358002-02.jpg


IWC-Aquatimer-Chronograph-Bronze-Darwin-IW379503-06.jpg
 
Merkelig valg. :confused: De har fjernet det designelementet som kanskje i størst grad var kjennetegnet for Aquatimer - de to kronene på høyresiden. Jeg vet at de delvis har manglet på de siste modellene, men nå virker det som om de virkelig er ute.

Bare se hvor utrolig mye vakrere disse tre klokkene (av forskjellige årganger) er ift. de nye.

iwc-aquatimer-ref.-812-ad-with-original-steel-bracelet.-812-ad-with-original-steel-bracelet-b.jpg


iwcv41.jpg


iwc_cousteau_divers.jpg


IMHO, YMMV osv.
 
Nye iwc aquatimere

godt nytt år til alle mine medasylanter

Da er litt av kaninen ute av hatten.
Blir morro og se resten av kolleksjonen når den tid kommer.

IWC Schaffhausen | Fine Timepieces From Switzerland | Home

Hva er sonens dom over noen av de nye dykkeurene fra iwc?

For min egen del så er det nok denne som stikker av med mine følelser. Men kjenner meg selv så godt att dette vil kanskje endre seg ettersom dagene går.

—For the first time ever, IWC Schaffhausen makes use of bronze for a watch case with the Aquatimer Chronograph Edition “Expedition Charles Darwin” (Ref. IW379503). [SUP][/SUP]

Er det noen som drister seg til og spekkulere på pris?

Noname
 
Med in-house verk. Tja. Skal vi tippe rundt 60k for innstegsmodellen?:confused: Noen bedre?
 
Der tok jammen Aquatimer det svært lange steget fra fy-søren-jeg-vil-ha-selv-om-de-gamle-er-penere til hva-faen. Ser jo ut som kinakopier av seg selv.
 
Helt enig med deg @runes! De gamle er en fryd for øyet, den nye var svært lite vellykket i mine øyne..
 
Redigert av en moderator:
Helt enig med deg @runes! De gamle er en fryd for øyet, den nye var svært lite vellykket i mine øyne..

Tiltredes!
Sier ikke at de nye er direkte stygge, men designet minner mer om noe Seiko kunne kommet med.

Ellers er det jo lite som slår den nå utgåtte *snufs* :( Aquatimer vintage collection.
 
Redigert av en moderator:
Kunne de ikke bare gitt Aquatimer 2000 et inhouse-verk og lagd det perfekte ur??? :/

467343d1309995023-fsot-iwc-aquatimer-2000-3568-white-face-ss-rubber-tang-iwc2.jpg


I motsettning til mange klokker finnes det bare EN feil ved denne klokken. EN! Urverket....:mad:
 
Redigert:
Kunne de ikke bare gitt Aquatimer 2000 et inhouse-verk og lagd det perfekte ur??? :/

467343d1309995023-fsot-iwc-aquatimer-2000-3568-white-face-ss-rubber-tang-iwc2.jpg


I motsettning til mange klokket finnes det bare EN feil ved denne klokken. EN! Urverket....:mad:
Ja for en skandale å sette et kjempesolid urverk inn i dette uret......

Må si jeg er litt paff over den nye serien jeg også.
 
Her var det mye jævlig. De "vanlige" er OK, men liker helt klart den gamle hvite og heritagen best.