Nye Aquatimers

Medlem
18. aug. 2008
Innlegg
1.022
Sted
m
Det går rykter om nye Aquatimers fra IWC, da det vel er denne seriens tur til å få en oppfreshing.
Her er noen (uoffisielle bilder) som kanskje kan vise hvordan de blir.

Er ikke noe stor fan av gummidetaljer, men ser jo ikke så verst ut ? Sikker hønnsvære også


Bildene har blitt fjernet etter ønske fra bildenes eier.

-Juice
 
Dette var jo usannsynlig tøft da :cool::cool:

Edit: Med tanke på hvor langt inne datovinduet sitter, kan det virke som de er store i størrelsen...Hadde ikke gjort noe om de toke en Planet Ocean - two sizes fits all :)
 
Redigert:
Er spent på nye Aquatimers, men håper inderlig ikke det blir innerbezel.
 
Det er vel en del av AT-DNA, er det ikke? :)

Kanskje det, men det hadde jo vært kjekt å hatt muligheten til å bruke klokken som et verktøy til dykking :rolleyes:

Men det er vel kanskje ikke en dykkerklokke. Kanskje dusjeklokke? :mrgreen:
 
Redigert:
Jeg kan ikke si jeg likte disse spesielt godt, ved første øyekast.
Gi meg heller en 3231 og en 3568 hver for seg.. :)

Men hvis det bare er en uoffisiell mockup som vises her, kan det jo hende jeg like det IWC eventuelt presenterer :)
 
En fugl hvisket meg i øret at disse skulle ligge på 42mm, altså mindre enn dagens. Inhouse skulle de være også, både chronoen som vi ser her og nonchronoen.

En smule utradisjonell for At å være kanskje men jeg kan like dette. I så måte står det jo i stil med, skal vi kalle det den avantgardistiske utviklingen av Ingenieurserien, være seg både design og materialevalg.

Hmm interessant.
@Thomas som sagt før så er ikke innerbezel eksluderende hva dykking angår, IWC har laget innerbezel tidligere uten skrukrone.

Edit; Faen de ser svære ut ja... Samme kasse som på 3568 vel..
 
Redigert av en moderator:
Hmm interessant.
@Thomas som sagt før så er ikke innerbezel eksluderende hva dykking angår, IWC har laget innerbezel tidligere uten skrukrone.

Joda, det er jo fint at det ikke er skrukrone, men prøv å vri den krona der med ull-innerhansker og gummi-tørrhansker utenpå. Jeg har prøvd.

Nei, få tradisjonell uni-directional bezel :)

Ellers ser jo klokkene kule ut da, og om det kommer in-house verk i dem så blir dette kjempebra ;)
 
Redigert av en moderator:
Liker disse! :) Litt mer dempet i designet enn dagens utgaver.

Men, jeg ser ikke hensikten med stripete "Tuxedo dial".. Akkurat som Tag Heuer har på sine Aquaracer 500... :-/
 
Det er vel kronen til den innvendige bezelen. Jeg håper de dropper den altså...
Særdeles merkelig om de finner på å legge den kronen på motsatt side, vil jo se merkelig ut.

Foreløpig så fortrenger jeg "klumpen" som en skygge:eek:

Heliumsventil er det nok ikke, de har de ikke hatt før så det kommer nok ikke nå.

Nei, vi sier det kun er en skygge på bildet..
 
Lå og tenkte på denne i natt(mental???) uansett den klumpen vi ser på venstre side, den ser vel for liten ut til å være en krone vel. Tenk om det er en form for pushbutton til bezelen?? Jaja jeg har lite å gjøre på nettene....
 
Lå og tenkte på denne i natt(mental???) uansett den klumpen vi ser på venstre side, den ser vel for liten ut til å være en krone vel. Tenk om det er en form for pushbutton til bezelen?? Jaja jeg har lite å gjøre på nettene....

Lurer på om den interne bezelen manipuleres ved å vri på den eksterne, og at knappen klokken 9 låser bezel ?
 
Lurer på om den interne bezelen manipuleres ved å vri på den eksterne, og at knappen klokken 9 låser bezel ?

Dette hadde egentlig vært den beste løsningen rent estetisk i mine øyne. Hadde en Eterna dykker med dette systemet og det fungerte utmerket. Nå skal det sies at jeg likte veldig godt utseendet på modellene med intern bezel og doble kroner på samme side. En evt. ny ordning med dreiekrone på motsatt side ødelegger mye for min del. Husker Daniel Jean Richard hadde en dykkermodell med denne løsningen og det funket ikke for min del.

-V
 
Må også legge til at hakkene i den eksterne bezelen ligner ganske mye på den versjonen som er i salg nå, noe som også kan gi litt håp til økt funksjonalitet da den fungerer utmerket :) Størst sjans er det i mine øyne for at det er en heliumsventil.