Nybegynner skal kjøpe klokke, setter pris på innspill

Fin den, men må innrømme jeg likte den med sort urskive fra 1953 bedre :).

Mye som skjer her nå, like før jeg "puller the trigger" på en litta Seiko, ikke blitt så mye jobbing i dag gitt :rolleyes:

Ja, det virker sånn. Hvertfall med de rabattene som creationwatches opererer med (er det type alltid rabatt der eller akkurat nå?).

Litt usikker på om jeg skal kjøpe oyster-strap også, synes den ser finere ut enn gummi og en andre stål-strap'en, men tenker det fort blir en NATO på også, så litt usikker på om det er vits. Hva er dommen fra ekspertene?

Skal stikke innom AD å sjekke ut SKX og Visodate etter jobb i dag :D

Mye å velge mellom i den prisklassen.

ua7969-a5.3.jpg

• Liker
Reaksjoner: couch9000
Submariner.
Bare å gå på en kjempebusjett-sprekk på direkten. Så slipper du å tulle i lange tider før du finner ut at det var ment å skje uansett.
evt en slik som er mer innen budget.

Om du er ny mener jeg at en ny klokke er å foretrekke. Masse å holde styr på når du kjøper vintage!

• Liker
Reaksjoner: couch9000 og UJU
Kjenner jeg jobber meg mot tung beslutningsvegring her :D

Kan godt hende det er like greit å ta på certina-quartzen og spare til en Rolex først som sist ;)

Certina med kremfarget skive og 80 timer. Det må vel være lykken? :)

http://www.certina.com/watch/ds-1-powermatic-801/C0298071603160
Leken den der! men er det ikke hvit skive?

Kan melde om at "han far" satt i bestillingen en seiko skx9 jubilee fra creationwatches. Som flere av dere har påpekt så må man jo ha en litt sånn røff klokke også ;).

Så kan jeg tenke litt mer på hvordan dress-ish klokke jeg skal gå for og bruke Seiko i mellomtiden :).

God helg!
Hilsen Aleksander

Det kan også være artig å vurdere om du ønsker innsyn til urverket på baksiden. Det er en hyggelig faktor som jeg setter pris på. Det er mye glede i å se urverket, selv om det ikke er blant de som er mest fancy dekorert.

Dette er min Tissot PRS516. En absolutt "mye for pengene-klokke":
Nye PRS516 (0).JPG

Med GT-rem og GT-ratt over urverket har Tissot laget et stilig tema på klokken!

PRS516 med Roed sort rem.jpg

Her er klokken min etter at den fikk sort rem.

8