Ny klokke til min far.

Medlem
11. aug. 2018
Innlegg
74
Sted
Førde
Min far går med litt småtanker om å kanskje kjøpe seg en ny klokke snart, men han er litt rådvill på hva han skal gå for. Så tenkte jeg kunne søke litt råd her. Klokka han har hatt i snart 20 år er en Candino, vet ikke helt hvilken modell annet enn at den har ett kvarts ur med dato, hvit skive, safir krystal med titan kasse og lenke.

Han er en relativt praktisk mann av seg, liker ikke flashy ting, og bruke ei enda eldre Casio digital klokke på jobb og som beater når han mekker på bilen eller huset. Tenker en maks pris på rundt 10 lapper er det han vil vere villig til å gi.

Jeg tenker at han nå bør gå for ett mekanisk urverk, så bare komme med gode forslag til en klokke som holde med han i 20 år til.

Tenker kravlista ser slik ut:
Mekanisk urverk(automatisk tror jeg er å foretrekke)
Kasse i stål/titan med lenke
Ingen fancy komplikasjoner
Seethru caseback er ett pluss men ingen krav
Safir krystall
100m
 
Redigert:
Hva med en Seiko? Feks SARX055 eller SARX057. Vakre klokker som oppfyller alle kravene. Kanskje litt flashy men og sporty:

SeikoSARX055-9.jpg


SeikoSARX057-4.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Tenker en Certina med 80-timer verk bør passe bra. Mange modeller å velge mellom og god kvalitet :)
 
Hei!
Masse fint å velge mellom ref spec og budsjett.
Men skal den være mekanisk for de du synes det er kult ,eller for de du tror han ville foretrekke det ?

Har vært i samme situasjon selv og i prosessen så skjønte jeg at jeg «kjøpte noe til meg selv» men til han..
Mitt forslag vil være hamilton khahi titan eller for eksempel en t touch i titan..mido har også en modell i titan med 80 timer pr men denne har solid baklokk. Med litt hell kan du kanskje også få en annen generasjon seiko astron i titan for noen kroner over budsjett.

Edit :
Ser at det ikle var ønskelig med masse funksjoner så feel free til å ikke vurdere touch eller astron :):):)

Edit 2:
Ser noe også at det ikle er gave. Hahah. Kanskje jeg skal slette hele innlegget.
 
Hehe, nei eg ikke I utgangspunktet snakk om en gave, hehe. Er mer ment som en slags start guide for gamlingen om dere skjønner. Noe som jeg lett kan vise frem til han og gi han litt inspirasjon. Bare å hive med bilder av modeller og

@sydvester støtter den baby snowflake modellen og, har vist den til han tidligere og den tror jeg falt i smak, pluss vi har en Seiko AD her i "byn" og. Men jeg er litt redd han har bitt seg for mye merke i utsagnet -Swiss Made- hehe
Men jeg prøver å få ha til å innse at selv om det står Swiss made, så er ikke det ensbetydende med at det er automatisk bedre enn alt annet, hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Men jeg er litt redd han har bitt seg for mye merke i utsagnet -Swiss Made-

Der er det bare å google frem noe teorier som tilsier at klokker med "swiss made" i denne prisklassen i varierende grad er laget i Kina :)

Det gjelder jo og Seiko klokker med "Made in Japan" da ;)