Ny Ingy!

Medlem
18. aug. 2008
Innlegg
1.022
Sted
m
Ser ut som IWC tar til vettet. Dette ser jo lovende ut.
40mm og 10mm høy !

IWC-Ingenieur-IW323902-40mm-black-02.jpg


New IWC Ingenieur Collection – Pre-SIHH 2013 | Monochrome Watches
 
Ja denne så virkelig lekker ut, litt synd det ikke er inhouse urverk, men en nydelig ny ingenieur de kommer med der. Er veldig spent på pris de vil legger seg på.
 
Ingenieurs...

Har sett div. utgaver av de nye Ingenieurene på nettet, og de ser pene ut.
Ser ut som et meget fin pasning i størrelse/tykkelse dette, og heller noe mer tilbake til de originale utgavene.

Eneste jeg synes er litt merkelig er at IWC ikke putter 80110 caliber i disse (non-chrono) versonene nå, i stedet for cal 30110.
IWC påstår jo selv at 80110 verket er spesielt robust mht. støt og risting (samt har også dette effektive Pellaton systemet for winding), og man skulle tro at det heretter ville være en selvfølge å velge dette i et robust ur som en Ingenieur skal være.
IMHO...men hva vet nå jeg :)


BT
 
Digger kassen i en størrelse laget for normale folk, litt mindre entusiastisk om valg av urverk :p
 
Har sett div. utgaver av de nye Ingenieurene på nettet, og de ser pene ut.
Ser ut som et meget fin pasning i størrelse/tykkelse dette, og heller noe mer tilbake til de originale utgavene.

Eneste jeg synes er litt merkelig er at IWC ikke putter 80110 caliber i disse (non-chrono) versonene nå, i stedet for cal 30110.
IWC påstår jo selv at 80110 verket er spesielt robust mht. støt og risting (samt har også dette effektive Pellaton systemet for winding), og man skulle tro at det heretter ville være en selvfølge å velge dette i et robust ur som en Ingenieur skal være.
IMHO...men hva vet nå jeg :)


BT

Det spørs om man for å holde tykkelsen nede på klokken måtte gå til ETA. 80110 blir kanskje for tykt ?
Det var i alle fall en av innvendingene jeg hadde til 3227 - den ble for topptung. I alle fall stålmodellen. I titan funka det greit.
Føler i alle fall at denne er mer tro til røttene. En størrelse som gjør den praktisk til hverdags og kronebeskyttelse (krona på 3227 hang seg lett opp).
 
Har sett div. utgaver av de nye Ingenieurene på nettet, og de ser pene ut.
Ser ut som et meget fin pasning i størrelse/tykkelse dette, og heller noe mer tilbake til de originale utgavene.

Eneste jeg synes er litt merkelig er at IWC ikke putter 80110 caliber i disse (non-chrono) versonene nå, i stedet for cal 30110.
IWC påstår jo selv at 80110 verket er spesielt robust mht. støt og risting (samt har også dette effektive Pellaton systemet for winding), og man skulle tro at det heretter ville være en selvfølge å velge dette i et robust ur som en Ingenieur skal være.
IMHO...men hva vet nå jeg :)


BT

Det er rett og slett ikke plass til 80110/80111 i disse kassene. De blir for små og knuslete - kassene altså.

Etter min oppfatning er 40mm for lite når det kommer til et arbeidsjern som Ingenieur, men det er nå bare meg...
 
Det er rett og slett ikke plass til 80110/80111 i disse kassene. De blir for små og knuslete - kassene altså.

Etter min oppfatning er 40mm for lite når det kommer til et arbeidsjern som Ingenieur, men det er nå bare meg...

Betyr ikke det bare at 80110/1 er for store? :confused:


:p

Kan ikke ha en diger 44mm klump på armen når du skal inn og jobbe i fintfølende maskiner vet du, kommer jo til å rive over wire til abs føleren før du vet ordet av det ved første hjulskift.... :cool:
 
Betyr ikke det bare at 80110/1 er for store? :confused:


:p

Kan ikke ha en diger 44mm klump på armen når du skal inn og jobbe i fintfølende maskiner vet du, kommer jo til å rive over wire til abs føleren før du vet ordet av det ved første hjulskift.... :cool:

Look who's talking (ref unboxing ROO)

Heller in-house enn ABS

:cool:
 
Fin størrelse :)

2892 er et godt urverk. Jeg tar gjerne en selv om prisen er riktig. Poor mans 15400.
 
Veldig flott!
Noe usikker på størrelsen.. Men det er vel kanskje en vanesak :)
 
Ikke dumt med downsizing, størrelsen har vært mitt eneste ankepunkt mot Ing-serien. Ser gjerne at den kommer i titan også. Hva urverk angår så gjør det meg ingenting. Det påvirker pris i positiv retning. Ser mer på det som et kvalitetstegn for ETAmodden at den brukes her enn noe annet. Kunne selvfølgelig vært en millimeter høyere men sånn er livet. Og folkens; Ingen lager crownguards som Ingenieur:)
 
Nokon som veit kor lang tid det normalt tek frå IWC modellar vert vist på SIHH til ein kan finne dei hos forhandlar?
 
Jeg synes denne er lekker og helt riktig.
Skjønner ikke helt inhouse/non-inhouse diskusjonen.
Eta modulene som iwc bruker er virkelig førseklasses.
Selv om det smaker litt mer eksklusivt med 80110 enn 30110.
Det positive er at prisen da gjør den et snev mer tilgjengelig, selv om den fortsatt sikkert blir dyr.
Jeg liker ur med +/- 40 mm kasser.
For å si det sånn, liker jeg IWC fryktelig godt og det ble ikke noe mindre nå.:D

Edit: fy f..n for et uartikulert innlegg det ble...
 
Jeg synes denne er lekker og helt riktig.
Skjønner ikke helt inhouse/non-inhouse diskusjonen.
Eta modulene som iwc bruker er virkelig førseklasses.
Selv om det smaker litt mer eksklusivt med 80110 enn 30110.
Det positive er at prisen da gjør den et snev mer tilgjengelig, selv om den fortsatt sikkert blir dyr.
Jeg liker ur med +/- 40 mm kasser.
For å si det sånn, liker jeg IWC fryktelig godt og det ble ikke noe mindre nå.:D

Edit: fy f..n for et uartikulert innlegg det ble...
+111 Tilgjengeligheten blir større med ETAmod. At IWC velger dette verket i så mange ur er et kvalitetsstempel for modden. Med tanke på diskusjonen rundt det at ETA nå lukker butikken for verkssalg til fabrikanter utenfor SWATCH så er jo dette at IWC er i ferd med å lansere et nytt ur MED ETAmod interessant.

Tilbake til saken, fantastisk ur, nå endelig i normal størrelse.
 
Denne gleder jeg mer til å få prøvd på armen!
Mulig jeg bare må begynne å fete opp klokkekontoen med en gang... :p
 
Litt ingeniør-porr

[video=youtube;Lfrzbba2qt8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Lfrzbba2qt8#![/video]

Liker disse nye ingenieur klokkene meget godt!

Edit: Sjekk denne.

DualTime_2.jpg
 
Redigert: