Ny hverdagsklokke - vintage style

Er det noen skader på viserne? Hvis ikke trenger vel ikke de byttes...?

Jeg er blitt fortalt av AD at det er prosedyre å skifte visere ved service. De slites av å tas av og på og spesielt den store sekundviseren må tåle stor belastning når den resettes.
 
...Meg bekjent er vel ikke rekyl fra gevær det beste for noen mekanisk klokke.
Har aldri tenkt på det som en problemstilling, men siden jeg årlig skyter noen tusen skudd på leirduebanen så kan jo dette også være en medvirkende årsak.

Har endret planene noe.. Har også en IWC Portugieser Chronograph IW371482 som til nå ikke har fått mye armtid. Denne kommer jeg til å ta i bruk noe mer og heller nedskalere kravene til bruksklokka.. Vurderer Casio G Shock GMW-B5000GD.

Speedmasteren legges ut for salg om ikke lenge.. HBO 10.000,- (da er ikke servicen utført).
 
Redigert:
Kjip historie dette.

Som det skrives så har Urverket.no et ansvar. Det vil nok kunne ende med at de sender den ut av landet til "noen der ute" som vil reparere. Hva du DA får tilbake vet vi jo ikke....

Personlig så ville jeg vel gitt F og tatt tapet; Lever klokken inn til en seriøs urmaker du kan stole på. Jeg har hørt mye fint om Urtjenesten.no/Siemen. Han er til å stole på, og er flink med chronografer. Kanskje noen laken å spare, selv om noen laken å spare ikke er verd å risikere for å ødelegge en slik fin klokke.

Ta saken opp med forbrukerrådet, og prøv å skvis Urverket.no for noen laken til reparasjon. Det bør garantien (de skal gi) kunne ta.

Det vil bli spennende å høre hvordan det går.

8
 
Om du er inne på G-shock vil jeg også anbefale deg å se på Victorinox INOX.
De skal være beintøffe. I reklamekampanjen ble de kjørt over av tanks, sluppet fra 10 meter på betonggulv, kokt, fryst osv osv.

Har flere kompiser som har valgt seg en variasjon av INOX og alle er strålende fornøyd.
Man får de ofte til kraftig rabatterte priser også.